Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun aina uudestaan tilanteeseen, jossa kaveri tai tuttu alkaa kartella minua

Vierailija
31.12.2018 |

Olen kokenut, että tämä on monesti johtunut siitä, että joku on puhunut minusta pahaa tälle kaverille tai tutulle.
Mitä tällaisessa tilanteessa oikein voisi tehdä? Tai voisiko niitä jotenkin estää tapahtumasta?
Alan olla aika väsynyt, kun tämä sama kuvio toistuu vaan. Mikä ihmisessä (esim. minussa) voi saada aikaan tällaista käytöstä sekä pahan puhujan että puheisiin uskovan tahoilta?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuollainen käytös kumpuaa kyllä enimmäkseen sen karttelijan omasta huonommuudentunteesta ja kateudesta sinua kohtaan. Tuolla tavoin hän saa omaa egoaan pönkitettyä sinun kustannuksellasi. Et ole kyllä menettänyt mitään, jos tälläinen ihminen poistaa itsensä elämästäsi. Jos näitä tapauksia on jo ollut useita, kannattaa miettiä tarkemmin millaisten ihmisten kanssa viettää aikaansa.

Olen eri mieltä. Jos ja kun ap on törmännyt samanlaiseen kohteluun useiden eri henkilöiden taholta, hänen on pakko katsoa peiliin. Mitä ne pahat asiat ovat, joita sinusta on puhuttu, ja onko niissä perää? Jos ihminen esim. valehtelee, pummaa rahaa ja jättää maksamatta, vikittelee muiden miehiä ja mitä näitä nyt on, niin totta hitossa hänestä puhutaan selän takana. Ei se vika kuitenkaan silloin ole niissä juoruilijoissa.

Ajattelen samoin kuin tässä kommentissa. Ei maailma nyt sentäs niin täynnä ole tarkoituksella sinua mustamaalaavia tyyppejä, että törmäisit niihin joka paikassa. Jokin omassa käytöksessäsi on sellaista, että ihmiset tahtovat ottaa etäisyyttä. En tarkoita tuomita, mutta itsesi takia olisi parempi selvittää ja parantaa tapasi, jos osaat sen verran asettua toisen asemaan, että tajuaisit mikä käytös ei muiden mielestä ole ok.

Täällähän on ollut varmaan satoja ketjuja aiheesta ystävyyden katkaiseminen, joissa samat syyt toistuvat. Pahan puhuminen muista (juoruilu), takertuvuus, jatkuva omissa ongelmissa vellominen, päihdeongelmat, rahan pummaaminen, epärehellisyys muutamia mainitakseni. Ja usein näistä ongelmista kärsivät valittavat, että kaikki syy on muissa, eivätkä yhtään pysty näkemään asioita muiden kannalta. Sellaisesta itsekeskeisyydestä pitäisi pyrkiä eroon, jos tahtoo ystäviä. Kaikissahan meissä on virheitä, joskus tekee typeryyksiä, mutta aina on mahdollisuus parempaan, jos haluaa.

No itselläni ei ole mitään edellisiä takana: rahan pummaaminen, päihdeongelmia, eikä takertumista, juoruiluun olen saattanut syyllistyä mutta ikinä en juoruille asioita jotka eivät olisi totta enkä harrastanut sairasta mustamaalaamista. Sitäpaitsi ymmärrän jos ystävyyttä ei solmita jos henkilön persoona ei miellytä mutta yleensä inhoamiseen tai karttamiseen tarvitaan jotain rajumpia juttuja. Esim. en itse osaa kuvitella että alkaisin karttamaan jotain vaikka kuulisin pummaamisesta tai päihdeongelmasta tai muista edellämainitusta ja enhän voi tietää mitkä on totta ja mitkä ei vieraasta ihmisestä. Inhoan ja karttelen niitä jotka ovat ihan konkreettisesti häirinneet elämääni.

Vierailija
42/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä itse törmännyt pahantahtoisiin ihmisiin työpaikalla. Sellaisiin, joiden olen ymmärtänyt pyrkivän vain mustamaalaamaan tiettyjä henkilöitä. Syynä on vaikuttanut olevan mm. väärä ihonväri ja se, että vastapuoli on jollain tasolla ärsyttänyt kyseistä henkilöä, tahattomastikin.

Varmasti tällaisia ihmisiä on paljonkin, mutta se, että ap joutuu jatkuvasti eri paikoissa ja jopa ulkomailla samanlaisen karttamisen kohteeksi, ei voi enää olla pelkkää huonoa tuuria.

Mutta toisaalta mielestäni on kummallista jos joku alkaa karttamaan jotain vain juorujen perusteella jos ei ole henkilökohtaista kokemusta tai kosketusta henkilöön esim. kuulet että henkilö on takertuva ja velloo ongelmissa, no jos näin ei ole ollut sinun kanssa onko järkevää tuomita ihminen sellaiseksi juttujen perusteella. Tai pummaaminen, jos henkilö ei ikinä edes yritä pummaa sinulta eikö olisi jörkevämpää ensin katsoa onko oikeasti kyseessä kuvatunöainen henkilö. Toki jos olet tekemisissä ollut henkilön kanssa niin sitten eri. Tai sitten jos moraalikäsityksesi on niin korkea että jos kuulet henkilö on tehnyt xxx tai henkilön persoona on xxx etkä halua olla tekemisissä (ilman että edes tiedät onko totta tai otat itse selvää) sekin on ihan oma valinta, mutta tosiaan ei ehkä kannata kuitenkaan aina edes uskoa kaikkea ja ihmettelen jos pitää oikein karttaa jos huhu ei ole jotain todella tuomittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan karttelemaan henkilöä joka uskoutuu kaikille kaikesta, siis myös minun asioista muille. Rajattomat. Ikilaihduttajat ja muut kontrollifriikit erikois ruokavalioineen on raskasta seuraa. On se kumma kun elämä pyörii oman läskin ympärillä ja muuta puhuttavaa ei olekkaan.

Kolmas ryhmä on minä-minä tyypit jotka hankkii kuuntelevan korvan muista mutta unohtaa vastavuoroisuuden.

Vierailija
44/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuollainen käytös kumpuaa kyllä enimmäkseen sen karttelijan omasta huonommuudentunteesta ja kateudesta sinua kohtaan. Tuolla tavoin hän saa omaa egoaan pönkitettyä sinun kustannuksellasi. Et ole kyllä menettänyt mitään, jos tälläinen ihminen poistaa itsensä elämästäsi. Jos näitä tapauksia on jo ollut useita, kannattaa miettiä tarkemmin millaisten ihmisten kanssa viettää aikaansa.

Olen eri mieltä. Jos ja kun ap on törmännyt samanlaiseen kohteluun useiden eri henkilöiden taholta, hänen on pakko katsoa peiliin. Mitä ne pahat asiat ovat, joita sinusta on puhuttu, ja onko niissä perää? Jos ihminen esim. valehtelee, pummaa rahaa ja jättää maksamatta, vikittelee muiden miehiä ja mitä näitä nyt on, niin totta hitossa hänestä puhutaan selän takana. Ei se vika kuitenkaan silloin ole niissä juoruilijoissa.

Ymmärrän, että jos joku esim. joutuu ensin koulukiusatuksia ja sitten työpaikkakiusatuksi, herää ensimmäisenä ajatus että tässä tyypissä on jotain vikaa.

Jos tämä henkilö ei ole aktiivisesti tehnyt mitään pahaa tai ilkeää, minusta on vähän kohtuutonta syyttää häntä vain koska on ärsyttävä.

Kai me ollaan aikuisia ihmisiä joilla on käytöstavat, eikä olla mitään eläimiä?

Vierailija
45/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin karkotin on liiallinen takertuminen. Kukaan ei jaksa ihmistä joka liimautuu ja roikkuu.

Vierailija
46/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut etäisyyttä uusiin tuttaviin jotka ovat ottaneet yhteyttä lähinnä silloin kun he tarvivat jotain (muuttoapua, lastenvahtia jne).

Vierailija
47/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorempana sellainen, etten aina oikein ymmärtänyt sitä, miten uusia ihmisiä olisi hyvä lähestyä ja kuinka tiiviisti pitää heihin yhteyttä. Syinä koulukiusaamistaustan aiheuttama sosiaalisten taitojen näivettyneisyys sekä kotoa saatu ei-niin-toimiva malli ystävyyssuhteiden muodostamiseen. "Pitää vaan mennä sunkin juttelemaan ihmisille ja puhua niille itestäs eikä olla tommonen simpukka!" Seurauksena ylläri ylläri se, että erittäin monet ihmiset alkoivat kartella minua liiallisen innokkuuden ja tilannetajuttomuuden sekä toisaalta uhriutumistaipumukseni vuoksi. Näistä kaikista olen vasta nyt jälkeenpäin tullut tietoiseksi ja ymmärtänyt, miksi en ollut tuolloin kamalan kaivattua seuraa. Toisaalta lähtökohtani ihmissuhteiden muodostamiseen eivät tosiaan olleet erityisen hyvät, joten ei ihme, että olin vähän tuuliajolla koko asian suhteen.

Nykyään minua karttelevat lähinnä toisten ihmisten asioista juoruiluun taipuvaiset ihmiset, koska itse en jaksa sellaista pätkääkään ja olen näiden tietotoimistojen mielestä tietenkin kamalan epäsosiaalinen ja ylpeä. Tietysti joskus sattuu kohdalle ihmisiä, joiden kanssa henkilökemiamme eivät vain sovi yhteen tai joiden kanssa tulee väärinkäsityksiä siitä, kuinka läheinen suhteemme itse asiassa onkaan. Näissäkin tapauksissa mahdolliset ns. pakolliset kanssakäymiset esim. töissä olemme osanneet hoitaa ok, vaikka muuten pyrimmekin pysymään loitolla toisistamme.

Vierailija
48/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan selvää mustamaalaamista tapahtuu eikä kyse ole edes siitä että toinen olisi ärsyttävä vaan siitä että toinen on astunut varpaille ja saman ”ryhmän” jäsenet pitävät omiensa puolta. Esim. uskovaiset aina omiensa puolta jne. ei väliä kuka on oikeassa ja mikä on valetta. Tai esim. jos ojennat ryyppyporukkaa häiriöstä arvaa vaan kenen puolella ryyppyporukan ystävä tai sukulainen on? Sinä olet tällöin se ongelma ja hankala ihminen heidän sanoillaan...

Vierailija
49/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen samoin kuin tässä kommentissa. Ei maailma nyt sentäs niin täynnä ole tarkoituksella sinua mustamaalaavia tyyppejä, että törmäisit niihin joka paikassa. Jokin omassa käytöksessäsi on sellaista, että ihmiset tahtovat ottaa etäisyyttä. En tarkoita tuomita, mutta itsesi takia olisi parempi selvittää ja parantaa tapasi, jos osaat sen verran asettua toisen asemaan, että tajuaisit mikä käytös ei muiden mielestä ole ok.

Täällähän on ollut varmaan satoja ketjuja aiheesta ystävyyden katkaiseminen, joissa samat syyt toistuvat. Pahan puhuminen muista (juoruilu), takertuvuus, jatkuva omissa ongelmissa vellominen, päihdeongelmat, rahan pummaaminen, epärehellisyys muutamia mainitakseni. Ja usein näistä ongelmista kärsivät valittavat, että kaikki syy on muissa, eivätkä yhtään pysty näkemään asioita muiden kannalta. Sellaisesta itsekeskeisyydestä pitäisi pyrkiä eroon, jos tahtoo ystäviä. Kaikissahan meissä on virheitä, joskus tekee typeryyksiä, mutta aina on mahdollisuus parempaan, jos haluaa.

Mä taaa ihmettelen jos sellaiset henkilöt karttavat joiden kanssa en ole vaihtanut oikeastaan kun muutaman sanan. Tällöinhän on selvää että joku on puhunut pahaa ja olkoon totta tai ei nuo jutut niin hieman mustamaalaamiselta se haiskahtaa. Halutaan pilata maine siis etukäteen. Lapsellista touhua ja varsinkin jos sisältää valetta se on jo törkeää. Tietty ap sulla eri jos karttaminen tapahtuu sen jälkeen kun olette olleet tiiviisti tekemisissä ja olet näyttänyt ripustautumisesi ja mitä niitä nyt olikaan... Tietty eri jos huhu on tyyliin olet rikollinen tai joku mt-ongelmainen silloin ehkä kartetaan etukäteen...

Vierailija
50/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ne karttelijat nyt olleet niin houkuttelevaa ihmistyyppiä, kun oikein tuumailet?

Vierailija
51/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ne karttelijat nyt olleet niin houkuttelevaa ihmistyyppiä, kun oikein tuumailet?

Juu en ole ap mutta nimenomaan näin täytyy ajatella, että miksi sellaista edes ihmetellä jos itse tietää että mitään järjellistä syytä ei pitäisi karttamiselle olla. Tai jos on, niin se on se, että karttelija on uskonut pahat valehtelu  huhut tai sitten on niin outo, että karttelee joidenkin suhtkoht mitättömien seikkojen takia, jotka voivat olla tottakin. Jos se joku negatiivinen asia toiselle on iso juttu ja sulle pikku juttu niin hirveän erilaiset ihmiset olette, joten parempi olla edes tutustumatta. 

Joskus mustamaalaaja saa aika isonkin kuulijakunnan, jos oikein ammattimaisesti harrastaa ja jonkinlaista oveluutta osaa harrastaa niin voi oikein ponnekkaasti jaksaa levitellä juttujaan pitkänkin aikaa ja monelle kuulijalla. Voi jopa osittain seurata tai jopa vainota kohdetta. Mutta ole huoletta, vaikka mustamaalaaja haluaa itse uskoa ja uskotella että kaikki muut ovat sinua vastaan niin aina löytyy niitä, joita hän ei tavoita ja jotka eivät usko häntä. Suurinta osaa hän ei tavoita vaikka joskus voisi tuntua siltä. Voit unohtaa hänet ja "fiksun" kuulijakunnan. Suuri osa ihmisistä osaa epäillä, eivätkö 100% uskoa kaikkea, vaikka tuo mustis olisi koulutettu ja "luotettava" ihminen. 

Aina tapahtuu niin että joskus löytyy joku joka epäilee ja joku joka puhuu. Jokaisen mustamaalaajan kannattaa pitää mielessä, että vaikka joku saattaa nyökytellä eikä sano mitään vastaan niin ei se tarkoita että sinua uskotaan... 

Vierailija
52/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on vika juoruilijoissa kun eivät suoraan sano. Vikittelee muiden miehiä, miten? Eiköhän normaali mies osaa sanoa ei.

Mistään näistä tuskin oli kyse ap:n kohdalla.

Tämä se usein onkin pahinta juoruissa. Kukaan ei kerro, että saisit edes mahdollisuuden puolustautua tai mennä itseesi miettimään, olisiko syytä muuttaa omia toimintatapojaan. Itsekin olen tälläisessä tilanteessa ollut nimittäin. Kumma kyllä kukaan ei yleensä vahingossakaan erehdy kertomaan näitä juttuja sille kohteen verkostolle edes. Lisäksi niistä, jotka tietävät juorun, osa ei noteeraa ollenkaan, osa on myötätuntoisia ja sitten on se porukka joka on avoimen vahingoniloinen. Mitäköhän se kertoo tuosta viimeiseksi mainitusta?

Totta, mutta ei sekään ole kovinkaan kiva tilanne että saa tietää tämän -yleensä täysin paikkansapitämättömän- juorun. Kun sitä alkaa oikaisemaan niin sitten syytetäänkin selittelijäksi/valehtelijaksi ja käsketään olemaan edes suoraselkäinen sen alkuperäisen juorun seurauksien lisäksi ja jos ei edes yritä oikaista täyttä tuubaa olevaa älyttömyyttä, niin sitten ihmiset olettaa juorun pitävän paikkansa..

Tuo juoruilun kohteeksi joutunut ei vaan voi voittaa.

Vierailija
53/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että astuin erään tietyn kuppikunnan yhden jäsenen varpaille niin sainkin maksaa koko porukalle. Se kyyti oli todella kylmää. Mustamaalaus ei riittänyt vaan sabotoivat myös töitäni. Lähdin koko paikasta pois.

Olihan se kyllä kauhea tunne, kun sinua katsottiin kuin olisit tullut töihin ilman housuja. Tai naurettiin pilkallisesti porukalla, mutta KUKAAN ei suostunut kertomaan mistä oli kyse!

Vierailija
54/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin että astuin erään tietyn kuppikunnan yhden jäsenen varpaille niin sainkin maksaa koko porukalle. Se kyyti oli todella kylmää. Mustamaalaus ei riittänyt vaan sabotoivat myös töitäni. Lähdin koko paikasta pois.

Olihan se kyllä kauhea tunne, kun sinua katsottiin kuin olisit tullut töihin ilman housuja. Tai naurettiin pilkallisesti porukalla, mutta KUKAAN ei suostunut kertomaan mistä oli kyse!

Ei aikuiset normaali älyllä varustetut ihmiset toimi noin. On mahtanut olla aika suppea kuppikunta, jos kaikki uskoivat. Olivatko harvinaisen yksinkertaisia vai? Yleensä pahojen juorujen olleessa kyseessä sitä saatetaan ainakin kyseenalaistaa. Esim. jos joku kertoisi jonkun uuden tuttavuuden olevan rikollinen, en välttämättä uskoisi, varsinkin jos ulkomuoto ja olemus ei vastaa mielikuvaa. Tai jos jonkun kerrotaan olevan päihdeongelmainen ja ulkonäkö vastaa mielikuvaa saatan ehkä uskoa, vaikka eihän ikinä varma voi olla mistään.

Mäkin astuin yhden varpaille joka sai oman kuppikuntansa puolelleen. Onneksi tässä yhteisössä ei sentään kaikki kuulunut kyseiseen kuppikuntaan, täysjärkisiä ihmisiäkin useampi oli, joten kuppikunnilla ei ollut merkitystä.

Vierailija
55/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on vika juoruilijoissa kun eivät suoraan sano. Vikittelee muiden miehiä, miten? Eiköhän normaali mies osaa sanoa ei.

Tämä se usein onkin pahinta juoruissa. Kukaan ei kerro, että saisit edes mahdollisuuden puolustautua tai mennä itseesi miettimään, olisiko syytä muuttaa omia toimintatapojaan. Itsekin olen tälläisessä tilanteessa ollut nimittäin. Kumma kyllä kukaan ei yleensä vahingossakaan erehdy kertomaan näitä juttuja sille kohteen verkostolle edes. Lisäksi niistä, jotka tietävät juorun, osa ei noteeraa ollenkaan, osa on myötätuntoisia ja sitten on se porukka joka on avoimen vahingoniloinen. Mitäköhän se kertoo tuosta viimeiseksi mainitusta?

Totta, mutta ei sekään ole kovinkaan kiva tilanne että saa tietää tämän -yleensä täysin paikkansapitämättömän- juorun. Kun sitä alkaa oikaisemaan niin sitten syytetäänkin selittelijäksi/valehtelijaksi ja käsketään olemaan edes suoraselkäinen sen alkuperäisen juorun seurauksien lisäksi ja jos ei edes yritä oikaista täyttä tuubaa olevaa älyttömyyttä, niin sitten ihmiset olettaa juorun pitävän paikkansa..

Kyllä voi ja varsinkin jos juorut ovat valetta. Olen itse ollut tilanteessa jossa on kiva huomata kun henkilön silmät oikein suurenee lautasiksi kun kuuleekin asioiden oikean laidan. Mulla kyllä oli sellainen tilanne missä oli helppo tajuta ns. kumpi puoli puhuu totta. Vastapuoleen uskoivat vaan ne jotka eivät olleet kuulleet omaa versiota. Sanotaanko niin että ei tarvinnut montaa faktaa latoa pöytään niin ainoastaan harvinaisen tyhmä olisi enää epäillyt kumpi osapuoli puhuu totta. Tosin en mä ollut hädissäni ja yrittänyt edes oikaista mitään vaan ainoastaan jos tuli asioita puheeksi. Jos nyt joku jäi väärään luuloon niin voi voi. Ei sillä kyllä ollut mitään merkitystä. Kannattaa aina kyseenalaistaa, sillä on varmaan nolo fiilis itsellekin kun huomaa että on tullut jymäytetyksi jonkin sairaan tyhmän ihmisen toimesta, siis uskomalla tuosta vaan kaikki.

Vierailija
56/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heh heh, jos joku käyttäytyy noin eli ensin kysyy totuutta, mutta heti teilaa sen tyyliin älä selitä onhan se jo selvää että hän on siis valinnut jo kantansa tai on jopa itse ”kuppikuntalaisia”.

Vierailija
57/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuiset normaali älyllä varustetut ihmiset toimi noin. On mahtanut olla aika suppea kuppikunta, jos kaikki uskoivat. Olivatko harvinaisen yksinkertaisia vai? Yleensä pahojen juorujen olleessa kyseessä sitä saatetaan ainakin kyseenalaistaa. Esim. jos joku kertoisi jonkun uuden tuttavuuden olevan rikollinen, en välttämättä uskoisi, varsinkin jos ulkomuoto ja olemus ei vastaa mielikuvaa. Tai jos jonkun kerrotaan olevan päihdeongelmainen ja ulkonäkö vastaa mielikuvaa saatan ehkä uskoa, vaikka eihän ikinä varma voi olla mistään.

Mäkin astuin yhden varpaille joka sai oman kuppikuntansa puolelleen. Onneksi tässä yhteisössä ei sentään kaikki kuulunut kyseiseen kuppikuntaan, täysjärkisiä ihmisiäkin useampi oli, joten kuppikunnilla ei ollut merkitystä.

Tässä siis minusta keksittiin ilmeisesti kostoksi joku makea juoru, jota en koskaan saanut selville. Päättelen näin, koska tämä porukka ainoana suhtautui minuun todella vihamielisesti jutun levitessä, muut eli tämän ryhmän ulkopuoliset lähinnä tuijottivat suu auki tai pilkkasivat minua naureskellen. Tämä porukka oli sellainen, joka omasta mielestään suunnilleen pyöritti koko paikkaa. Kyllä, osa väestä oli yksinkertaisia, kyseessä oli sellainen työ johon pystyi vähän vähäisemmälläkin ymmärryksellä varustettu. Toki kaikki eivät tietenkään kuulleet varmastikaan näitä juttuja, osaa ei varmaankaan kiinnostanut ja osa ei uskonut. Silti katseista kyllä näki, että suuri osa kyllä uskoi. Melko uutena työntekijänä minulla ei ollut sellaisia suhteita, että olisin voinut asiaa selvittää mistään. Nyt jälkeenpäin miettien, aika kauhea tilannehan se oli. Kestin tuota supinaa vain pari kuukautta ja se ei tuntunut edes laantuvan mikä oli kummallista. Muutama, joihin olin jo ehtinyt jollain tavalla tutustua ennen näitä tapahtumia käänsi minulle myös selkänsä tämän jälkeen joten olin aivan yksin.

Vierailija
58/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihmisistä jotka eivät yritä miellyttää, ei pidetä.

Vierailija
59/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä siis minusta keksittiin ilmeisesti kostoksi joku makea juoru, jota en koskaan saanut selville. Päättelen näin, koska tämä porukka ainoana suhtautui minuun todella vihamielisesti jutun levitessä, muut eli tämän ryhmän ulkopuoliset lähinnä tuijottivat suu auki tai pilkkasivat minua naureskellen. Tämä porukka oli sellainen, joka omasta mielestään suunnilleen pyöritti koko paikkaa. Kyllä, osa väestä oli yksinkertaisia, kyseessä oli sellainen työ johon pystyi vähän vähäisemmälläkin ymmärryksellä varustettu. Toki kaikki eivät tietenkään kuulleet varmastikaan näitä juttuja, osaa ei varmaankaan kiinnostanut ja osa ei uskonut. Silti katseista kyllä näki, että suuri osa kyllä uskoi. Melko uutena työntekijänä minulla ei ollut sellaisia suhteita, että olisin voinut asiaa selvittää mistään. Nyt jälkeenpäin miettien, aika kauhea tilannehan se oli. Kestin tuota supinaa vain pari kuukautta ja se ei tuntunut edes laantuvan mikä oli kummallista. Muutama, joihin olin jo ehtinyt jollain tavalla tutustua ennen näitä tapahtumia käänsi minulle myös selkänsä tämän jälkeen joten olin aivan yksin.

Lisään vielä, että tämä oli vielä ihan ensimmäisiä työelämäkokemuksiani, aikaa tuosta on kulunut vajaat 10 vuotta. Tämä vaikutti kuitenkin aika paljon minuun ja tuleviin työpaikkoihin mennessä olin paljon arempi ja varautuneempi tämän vuoksi. Onneksi kuitenkin olen sittemmin saanut hyviä kokemuksia työelämässä, niin ei jäänyt vaivaamaan niin kovin. Silti aina toisinaan palautuu mieleen nämä asiat.

Vierailija
60/85 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ihmisistä jotka eivät yritä miellyttää, ei pidetä.

Mielistelijöistäkään ei pidetä, joten etsipä siinä sitten se sopiva keskitie.. :D