Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako muita, että meidän sukupolvi sai kulutusjuhlista vain laskun?

Vierailija
30.12.2018 |

Ei lentämistä, ei ilotulitteita, ei muovia, ei autoja, ei sitä ja ei tätä. Aiemmat sukupolvet saivat ja keksivät koko ajan lisää, meitä nuoria aikuisia vain syytetään liiasta kulutuksesta vaikka koko systeemi on meitä vanhempi. Elintaso tuskin tulee koskaan olemaan sitä mitä vanhemmilla on ja elämästä tehdään koko ajan ankeampaa.

Kommentit (501)

Vierailija
101/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesb2b kirjoitti:

60 ja 70 luvulla syntyneet suuret ikäluokat omaavat myös kauhesti valtaa. Määrä = Valta, siksi he ovat säätätneet järjestelmän heille edulliseksi. Tällä hetkellä on paljon esim 50 vuotiaita jotka tienaavat naurettavan paljon vailla koulutusta tms, näillä voi ola kokemusta ym mutta silti palkat eivät ole linjassa siihen mitä esim 30v korkeakoulutettu saa uransa alussa vaikka onkin paljon tuotteliaampi.

Olenko oikeassa?

Olet aivan pihalla. 60- ja 70-luvuilla syntyivät pienet ikäluokat. 70-luvun alussa syntyneet olivat pitkään Suomen pienin ikäluokka.

Vierailija
102/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on hieman väärä käsitys asioista. Me vanhemmat sukupolvet olemme maksaneet sinulle asumistuet, opintotuet, maailman parhaan perusopetuksen, ilmaisen jatkokoulutuksen yliopistoja myöten, terveydenhuollon, ym. Sinulla on tietokoneet, iPhonet, lattet, etniset ravintolat, luomuruuat, Flow-festarit.

Jos nyt haluat kurjistella trendikkäästi se onnihan oma valintasi. Mutta älä sotke meitä elämäsi ja elämäntapasi rahottaneita siihen!

Nimenomaan! Kyllä minua, 30+ -vuotiasta korkeastikoulutettua perheenäitiä, ärsyttää tuollainen rutkutus ja tunnen suurta myötähäpeää valittajia kohtaan. Maailman mittakaavassa kuulun marginaaliseen vähemmistöön siinä, miten hyvin olen saanut kaikki asiani järjestettyä! On koulutusta, tasa-arvoa, hoitoa, tukea, apua, ym. järjestelmää, jotka takaavat minun ja perheeni hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta jatkuvasti.

Tämän ovat mahdollistaneet nimenomaan edeltäneet polvet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap siis työtön?

Vierailija
104/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesb2b kirjoitti:

60 ja 70 luvulla syntyneet suuret ikäluokat omaavat myös kauhesti valtaa. Määrä = Valta, siksi he ovat säätätneet järjestelmän heille edulliseksi. Tällä hetkellä on paljon esim 50 vuotiaita jotka tienaavat naurettavan paljon vailla koulutusta tms, näillä voi ola kokemusta ym mutta silti palkat eivät ole linjassa siihen mitä esim 30v korkeakoulutettu saa uransa alussa vaikka onkin paljon tuotteliaampi. 

Olen töissä b2b yrityksessä ja hiljattain asiakkaana oli eräs valtion taho. Olimme sopineet demo-tilaisuuden tuotteestamme/ratkaisustamme heille meidän luona. Oletin että paikalle olisi tullut päättävä henkilö sekä muutama muu. Paikalle saapuikin 20 henkinen ryhmä jokaista sihteeriä ja marttaa myöten, osalla väritys kirjat joita värittelivät kun esittelimme ratkaisuamme. Sen jälkeen keskusteltiin niitä näitä varmaa 5h, osan vieraista ollessa koko ajan täysin hiljaa mussuttamassa pullaa. Tämä laittoin miettimään sitä että suomessa on erittäin paljon tyhjää toimistosolukkoa, jotka ovat mukavassa asemassa ja tekevät vain pakollisen ja muuten koittavat löysäillä. 

Näin ei toimitä yrityksissä missä halutaan olla oikeasti kilpailukykyisiä. 

Olenko oikeassa? 

Minkä ikäinen on sopivaa olla? 30?

Vierailija
105/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on hieman väärä käsitys asioista. Me vanhemmat sukupolvet olemme maksaneet sinulle asumistuet, opintotuet, maailman parhaan perusopetuksen, ilmaisen jatkokoulutuksen yliopistoja myöten, terveydenhuollon, ym. Sinulla on tietokoneet, iPhonet, lattet, etniset ravintolat, luomuruuat, Flow-festarit.

Jos nyt haluat kurjistella trendikkäästi se onnihan oma valintasi. Mutta älä sotke meitä elämäsi ja elämäntapasi rahottaneita siihen!

Nimenomaan! Kyllä minua, 30+ -vuotiasta korkeastikoulutettua perheenäitiä, ärsyttää tuollainen rutkutus ja tunnen suurta myötähäpeää valittajia kohtaan. Maailman mittakaavassa kuulun marginaaliseen vähemmistöön siinä, miten hyvin olen saanut kaikki asiani järjestettyä! On koulutusta, tasa-arvoa, hoitoa, tukea, apua, ym. järjestelmää, jotka takaavat minun ja perheeni hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta jatkuvasti.

Ja Mites suuret ikäluokat ovat suunnitelleet omien eläkkeidensä maksut? Jatkuvasti lapsiperheiltä leikataan jne. Joku puhui että koulutus muuttuisi maksulliseksi. Hienosti hoidettu todella..

Vierailija
106/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovempi verotus vanhemmille ihmisille olisi ihan oikein.

Miten on?

pistetäänkö uudet talkoot pystyyn ja verotetaan vanhoilta varastetut varat pois?

Vierailija
107/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin artikkeli "1960-luvun lapset nappasivat vallan" oli hyvä. Ministereistä 10 on syntynyt kuusikymmenluvulla, yksi 1950- luvulla, 3 seitkytluvulla ja 3 kasarilla.

Mikä vika tässä on? Tavallista että asuma kehittyy vähitellen

Vai pitäisikö heidät jättää väliin ja antaa miniserinpaokat suoraan nuorille ja kokemattomille?

Entä kun he vanhenee? Sitten on taas uudet nuoret. Vai pitäisikö tämän yhden nyt nuoren polven pitää aina valtaa. Uudet nuoret ja kuuskutlukulaoset sivuun

Vierailija
108/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miesb2b kirjoitti:

Olenko oikeassa?

Olet aivan pihalla. 60- ja 70-luvuilla syntyivät pienet ikäluokat. 70-luvun alussa syntyneet olivat pitkään Suomen pienin ikäluokka.

Kannattaa muistaa, että ne suuret ikäluokat on jo pienentyneet lukumääräisesti niin pieniksi, että tällä hetkellä vuonna 1963 syntyneet ovat se "vuosiluokka", joita on lukumääräisesti kaikkein eniten hengissä. (mikä tosin ei tee heistä ns. suurta ikäluokkaa, ainoastaan suurimman elossaolevan ikäluokan)

Vierailija
109/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat tänne jumalauta kirjoitti:

Miten on?

pistetäänkö uudet talkoot pystyyn ja verotetaan vanhoilta varastetut varat pois?

Ulkomaille kupatut ja sijoitetut ensin. Niissä on messevimmät hillot.

Vierailija
110/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on?

Mitä?

Vierailija
111/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 51 v.

Kun täytin 20 v, olin käynyt 2 kertaa lentäen ulkomailla ja 2 kertaa risteilyllä. Vanhemmillani ei ollut kesämökkiä vaan kessälomilla käytiin mummolassa. Autokin meille tuli vasta joskus ala-astevuosinani. 4-henkinen perhe asui kaksiossa ja leluja meillä oli yksi lelulaatikollinen. Vaatteita ei todellakaan mahtunut kauheasti. Ne äiti teki itse ja kiersivät minulta siskolle. Minulla käytettiin kestovaippoja, jotka äitini pesi keittämällä kattilassa, siskollani käytettiin kertavaippoja, niitä suoria pötköjä. Ja muuten kaksi nuorimmaistani käyttivät kestovaippoja.

Omassa kodissani huonekalut vaihdetaan tarpeeseen ei vain sisustaakseni. Sama koskee elektroniikkaa. Meillä on yhä käytössä mm kuvaputkitv.

Se 90-luvun lama oli totista totta. Valmistuin -92 ja pääsin töihin hakemalla yli kuukauden ajan 20 paikkaa päivässä, avoimia hakuja (aktiivimallit naurattaa tässä kohtaa) ja ihan kirjeenä ei nettiä ollut. Kaikilla ei käynyt yhtä hyvä tuuri. Siinä lamassa perheet menettivät koko omaisuutensa ja sen seurauksena tehtiin itsemurhia. Omassa suvussakin näin tapahtui.

Minulla ei ole kesämökkiä, auto on, jota tarvitsen auttaakseni vanhempiani. Lensin n kerran vuodessa 20 -30 -vuotiaana. Sen jälkeen lentomatkoja on tullut 12, joista 3 on työmatkaa. Eli en tunne olevani suuri syyllinen näidenkään osalta.

Työpaikka on, se ei näin ikäiselleni ole itsestään selvää, meitä potkitaan pois ja uudelleen töihin ei välttämättä pääse.

Vierailija
112/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on?

Kai se on ihan sama, verotetaanko suuria ikäpolvia vai viedäänkö heidän eläkkeensä hoivakotien kuukausimaksuina. Suotavaa minusta kuitenkin olisi, että joku heitä hoitaisi.

Vierailija
113/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on?

Kai se on ihan sama, verotetaanko suuria ikäpolvia vai viedäänkö heidän eläkkeensä hoivakotien kuukausimaksuina. Suotavaa minusta kuitenkin olisi, että joku heitä hoitaisi.

Hoitorobotit. Juhan firma innovoi jo kovasti näihin.

Vierailija
114/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Mites suuret ikäluokat ovat suunnitelleet omien eläkkeidensä maksut? Jatkuvasti lapsiperheiltä leikataan jne. Joku puhui että koulutus muuttuisi maksulliseksi. Hienosti hoidettu todella..

Lapsiperheiltäkö sitä ainoastaan leikataan? Eiköhän tilanteesta kärsi yhtä lailla monet muutkin... Ja vaikka leikattaisiin, niin vastaavaa järjestelmää ei siltikään ole valtaosassa maailmaa, sekin kannattaa muistaa.

Vierailija
115/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on?

Kai tiedät, että eläkeläisiä verotetaan jo nyt enemmän kuin muita? Mikä on sinusta hyvä vero% 1400 euron eläkkeestä, jos nykyinen 28 on liian vähän.

Vierailija
116/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on?

Kai tiedät, että eläkeläisiä verotetaan jo nyt enemmän kuin muita? Mikä on sinusta hyvä vero% 1400 euron eläkkeestä, jos nykyinen 28 on liian vähän.

Niin pitääkin ja enemmänkin saisi verottaa!

Vierailija
117/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheiltäkö sitä ainoastaan leikataan? Eiköhän tilanteesta kärsi yhtä lailla monet muutkin... Ja vaikka leikattaisiin, niin vastaavaa järjestelmää ei siltikään ole valtaosassa maailmaa, sekin kannattaa muistaa.

Minkälainen eläkekatto Suomessa on? Leikattiinko eläkeläisten asumistukea? Miten eläkeläisiä on kuritettu? Ei mitenkään.

Vierailija
118/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tällä hetkellä eläkerahastoissa sellainen määrä rahaa, että sillä maksetaan kaikkien ennen vuotta  1957 syntyneiden töitä tehneiden työeläkemaksut. Ns. takuueläkkeet ovat asia erikseen eli vailla työeläketurvaa olleet kotiäidit ja työttömät saavat tukensa vuotuisista verovaroista.

Lisäksi kannattaa muistaa, että ne paljonpuhutut ylisuuret  eläkkeet ovat yksilöllisten eläkevakuutusten varassa, niitä ei näistä varoista makseta.

Eli kyllä suuret ikäluokat on aika hyvin varautuneet omien eläkkeittensä maksuun rahastoimalla varat.

Vierailija
119/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on?

Niin pitääkin ja enemmänkin saisi verottaa!

Kerrotko vielä miksi.

Tämä 1400e miinus verot saava mummo on elänyt ikänsä nuukasti. Ollut siivoja. Kouluun ei päässyt. Mitään ei itselleen osta. Nyt ne rahat menee kaikki lääkkeisiin ja kunnallisen kotihoidon maksuihin.

Vierailija
120/501 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi, jos kaikilla talouksilla olisi määritelty päästökiintiö, jonka voisi käyttää miten haluaa. Jos jäisi vajaaksi, saisi jonkun palkkion, jos se menisi yli (tätä voisi kontrolloida eri tavoin), niin tulisi sanktio. Ei tarvitsisi muiden olla jatkuvasti puuttumassa toisten valintoihin kieltämällä kaikkea, joka ei itseään kosketa. Loppuisi se tekopyhyys ja besserwisseröinti. Työtähän tämän kontrollointi vaatii, mutta hei: meillähän on työttömiä vaikka kuinka! Ja lisää tulossa, kun kaupan alalla menee koko ajan kurjemmin ja kurjemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä