Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko 3 henkisellä perheellä kuluu rahaa ruokaan?

Vierailija
30.12.2018 |

Meidän perheessä on yksi aikuinen ja kaksi teini-ikäistä. En ole pitänyt kirjaa ruokamenoistamme (vielä) ja nyt pitäisi arvioida, kuinka paljon siihen kuluu rahaa.

Kuinka paljon teillä kuluu?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noussut ruokamenot ihan järkyttävästi viimeisen vuoden aikana! Perheessäni on minä (äiti) ja lapset 10 ja 13 v. Ruokakauppaan menee vähintään 450 e kuussa, tässä kuussa on mennyt yli 500. Vielä vuosi sitten 400 riitti hyvin.

Vierailija
2/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on noussut ruokamenot ihan järkyttävästi viimeisen vuoden aikana! Perheessäni on minä (äiti) ja lapset 10 ja 13 v. Ruokakauppaan menee vähintään 450 e kuussa, tässä kuussa on mennyt yli 500. Vielä vuosi sitten 400 riitti hyvin.

Sisältyykö tähän pelkkä ruoka vai myös muuta, esim. vessapaperit, hammastahnat ja siivousaineet? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri S-mobiilista että Prismaan, S-markettiin, Saleen/Alepaan on mennyt keskimäärin 620 euroa kuussa. Yleensä muutama kymppi kuussa menee myös lähi-K-kauppaan, joten tekee n. 650e/kk. Talous 3 henkeä: kaksi aikuista ja 4-vuotias lapsi. 

Summa sisältää myös hygieniatuotteet, vessapaperit, pesuaineet yms., mutta myös muuta sälää, esim. kuten keväisin muurahaiskarkoitetta, pihakukkia, leluja, kämppää myös rempattu ostamalla maalit ja tapetit Prismasta. Satunnaisesti ostettu myös jotain vaatteita. Eli kun eliminoidaan tuollaiset em. ylimääräiset (maalit yms. vaatetus) niin sanoisin että meille menee n. 550 e/kk menee ruokaan ja muihin kotitalouden päivittäistarvikkeisiin. 

Vierailija
4/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheeta, kuulostaa isolta summalta, jos ruokaan kuluu 450-550 e/kk. Alan pitämään kirjaa omasta kulutuksestamme, jotta saan tietää meidän todelliset ruokamenomme. ap

Vierailija
5/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muissa perheissä menee?

Vierailija
6/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuista ja yksi 9-v lapsi. Kerran viikossa ruokakaupassa, hankitaan koko viikon tarpeet kerralla. Kuitit näyttävät olevan noin 250 euroa, eli nopea kertolasku antaa tulokseksi 13.000 e vuodessa eli 1083 e/kk.

Ostoissa mukana pesuaineet ja talouspaperit ja sensellaiset.

Vierailija
7/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meni näin: kaksi aikuista ja kaksi alle kouluikäistä lasta n. 300€/kk.

Nyt: yksi aikuinen ja kaksi varhaisteiniä (vuoroviikoin) ja ruokaan menee 450-600€/kk.

Luonnollisesti tulot eivät ole kasvaneet.

Vierailija
8/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt: yksi aikuinen ja kaksi varhaisteiniä (vuoroviikoin) ja ruokaan menee 450-600€/kk.

Johtuukohan menojen lisäys ruoan hinnan kasvamisesta vai siitä, että teinit syövät enemmän kasvaessaan?

Vierailija
9/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki marketostot noin 600€/kk. 2+ alakoululainen. Eikä säästellä ruuan suhteen, syödään mm. villiä kalaa pari kertaa kk.

Vierailija
10/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kauheeta, kuulostaa isolta summalta, jos ruokaan kuluu 450-550 e/kk. Alan pitämään kirjaa omasta kulutuksestamme, jotta saan tietää meidän todelliset ruokamenomme. ap

Eihän toi paljoa ole. 150e henkilö. N. 35e viikko

Vierailija
11/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 600 euroa. Siihen sisältyvät hygieniatarvikkeet.

Vierailija
12/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuukohan menojen lisäys ruoan hinnan kasvamisesta vai siitä, että teinit syövät enemmän kasvaessaan?

Sekä että. Ja tietysti sekin lisää menoja, etten yksinäisillä viikoilla jaksa vääntää itselleni ruokaa, vaan syön aina pikaruokaa.

Vierailija
13/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan onnistuttu kahden vanhemman ja kahden pienen lapsen perheenä elämään 70 e ruokabudjetilla/viikko (sis. vaipat) kun on lidlissä käyty ja siis älyttömän halpoja reseptejä olen tehnyt (silti yllättävän monipuolista) ja kaiken itse. Tämä budjetti pitää sisällään myös miehen lounaan töissä eli siis eväät.

Teinithän voi syödä varmaan isojakin määriä, mutta toisaalta meillä myös ruokahävikki on aika häpeällinen kun ei nämä lapset kaikkea suostu syömään kuitenkaan, joten osa menee hukkaan. Torstaisin on aina hernekeittoa ja pannaria, näillä on menty muutama kuukausi ja säästetty todella paljon. Eli jos yritätte täysillä nipistää niin 70 e:lla saa lidlistä ruoat viikoksi varsinkin jos teinit saa syömään koulussa niin halvemmallakin = vajaa 300 e kuussa.

Muutaman kuukauden päästä loppuu tämä säästökuuri vihdoin ja varmaan helposti palaa sitten se 140 e kaupassa jos tämä pihistely ei jää päälle :D

Vierailija
14/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista ja 4 lasta, 400e/kk ruoka+pesuaineet

Vierailija
15/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista ja urheileva teini, n. 400e, sisältää vessapaperit ja hygieniatuotteet yms. Saattaa mennä vähemmänkin. Herkkuja ja eineksiä vain vähän ja harvoin. Ostetaan enimmäkseen hyvää laatua, mutta hyödynnetään tarjouksia, ei osteta merkkiä merkin vuoksi, vaan itse parhaaksi havaittua, eettiset näkökulmat huomioiden. Tosin aina ja kaikessa ei pystytä valitsemaan sitä parasta vaihtoehtoa hinnan vuoksi, vaan ostetaan tietyt jutut sitten oman minimivaatimuksen mukaan.

Vierailija
16/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan onnistuttu kahden vanhemman ja kahden pienen lapsen perheenä elämään 70 e ruokabudjetilla/viikko (sis. vaipat) kun on lidlissä käyty ja siis älyttömän halpoja reseptejä olen tehnyt (silti yllättävän monipuolista) ja kaiken itse. Tämä budjetti pitää sisällään myös miehen lounaan töissä eli siis eväät.

Teinithän voi syödä varmaan isojakin määriä, mutta toisaalta meillä myös ruokahävikki on aika häpeällinen kun ei nämä lapset kaikkea suostu syömään kuitenkaan, joten osa menee hukkaan. Torstaisin on aina hernekeittoa ja pannaria, näillä on menty muutama kuukausi ja säästetty todella paljon. Eli jos yritätte täysillä nipistää niin 70 e:lla saa lidlistä ruoat viikoksi varsinkin jos teinit saa syömään koulussa niin halvemmallakin = vajaa 300 e kuussa.

Muutaman kuukauden päästä loppuu tämä säästökuuri vihdoin ja varmaan helposti palaa sitten se 140 e kaupassa jos tämä pihistely ei jää päälle :D

Kiva kuulla, mutta minulla ei ole mahdollisuuksia alkaa tekemään ruokia itse. Olen jo nyt burn outin partaalla. Eikä meidän tarvitse pihistellä ruokakuluissa. ap

Vierailija
17/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista ja teini: noin 700 €. Ei sisällä hygieniatuotteita tai pesuaineita. Tiedän, ihan järkyttävä summa, mutta meillä pakon sanelemana gluteeniton ja laktoositon ruokavalio, joka nostaa monen tuotteen hinnan moninkertaiseksi. 

Ei juurikaan osteta eineksiä, ei maustettuja jugurtteja, ei mehuja jne. Lähes kaikki tehdään tuoreista raaka-aineista. Eikä todellakaan syödä sisäfilettä tai katkarapuja, vaan ihan perusruokaa. En usko, että pystytään tästä juurikaan tällä hetkellä säästämään, sillä kasvava liikkuva nuorimies vastaa melkein kahta aikuista.

Vierailija
18/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

800e menee kevyesti, 2 aikuista ja teini. Vaikka teen kaikki ruuat itse rahaa menee älyttömästi. Tuossa on tosin mukana kaikki mitä kaupasta ostetaan, pesuaineet yms. Vähintään kerran kuukaudessa ruokavieraita.

Vierailija
19/19 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 aikuista ja 4 lasta, 400e/kk ruoka+pesuaineet

Tämän ketjun tarkoitus ei ollut alkaa kilpailemaan siitä, kenellä on pienimmät ruokakulut. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä