Tekisikö perunasalaatin tänään vaiko huomisaamuna?!
Kommentit (19)
Huomenna vasta. Ehtii hyvin maut tasoittua.
Offcourse today, ehtii makustumaan.
Ostin valmista pottusalaattia kaupasta ja tuunaan sen huomenna vielä paremmaksi.
Tuota makuuntumista minäkin mietin, toisaalta ehdin tekemään sen vaikka klo8 aamulla, koska olen lomalla. Njooh, taidan jättää aamuun ja keskittyä tänään oleiluun:)
Ps, mitä käytätte kastikkeena omassa versiossanne? Minä sekoitan kermaviiliä ja Hellmansin majoneesia joka parasta<3 ja tietty hieman sinappia, sokeriripsaus ja etikkaloraus.
Ap
Mä teen niin, että keitän tänään illalla perunat. Huomenna aamulla teen itse salaatin, jota syödään sitten illalla, ja 1.1.2019.
Vierailija kirjoitti:
Tuota makuuntumista minäkin mietin, toisaalta ehdin tekemään sen vaikka klo8 aamulla, koska olen lomalla. Njooh, taidan jättää aamuun ja keskittyä tänään oleiluun:)
Ps, mitä käytätte kastikkeena omassa versiossanne? Minä sekoitan kermaviiliä ja Hellmansin majoneesia joka parasta<3 ja tietty hieman sinappia, sokeriripsaus ja etikkaloraus.Ap
Noilla aineksilla on ihan sama, vaikka ostaisit valmista. Sen sijaan ilman majoneesia ja maitotuotteita oleva ns. kirkas (saksalaistyyppinen) perunasalaatti on jo ymmärrettävämpää tehdä itse, kun tarjonta niissä on kaupoilla olematon.
Lidlis hyvää perunasalaattia. Kilon purkki alle 2 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps, mitä käytätte kastikkeena omassa versiossanne? Minä sekoitan kermaviiliä ja Hellmansin majoneesia joka parasta<3 ja tietty hieman sinappia, sokeriripsaus ja etikkaloraus.Ap
Noilla aineksilla on ihan sama, vaikka ostaisit valmista. Sen sijaan ilman majoneesia ja maitotuotteita oleva ns. kirkas (saksalaistyyppinen) perunasalaatti on jo ymmärrettävämpää tehdä itse, kun tarjonta niissä on kaupoilla olematon.
Mikäs sulla on ongelmana? Perunasalaatin ei kuulu olla "kirkas", mutta toki se on makuasia eli jatka toki valitsemallasi tiellä oli se sitten kirkas tai eines.
Oma makupalettini kyllä erottaa tehdaseinesversion (niissä on erittäin tunnistettava hieman pistävä einesmaku) itse tehdystä enkä koskaan valitsisi einesversiota itse tehdystä. Mutta makuasioita joten rauhaa vaan sinullekin.
Ap
Tekisin tänään, se saa rauhassa makustua ja vetäytyä jääkaapissa. Tulee parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole sama asia, ihan eri makuisia. Kai susta on sama asia ostaa lihapullat ja muusi -eineruokakin kuin tehdä itse?
Perunasalaattihörhö määrittää emännyyden tasoa 😂. Toki eines on saatanasta. Joko on makkarantekovehkeet esillä nakkien valmistusta varten?
Ei vttu. Mä otan megapuriilaisen tai pizzan tuplajuustollla.
Tekisin ehdottomasti tänään. Tosin minäkin teen nimeomaan kirkasta saksalaista versiota ja se ehdottomasti tulee paremmaksi jos ehtii vuorokauden verran vetäytyä. Ehkä majoneesipohjainen ei tarvitse samaa aikaa koska maut eivät samalla muutenkaan tavalla imeydy perunaan kuin öljy/etikka pohjaisessa.
Tänä iltana teen.
Huomenna on parhaimmillaan illansuussa, kun on tarjoiluaika.
Keitän perunat tänään ja teen salaatti ykkösen oman makuni mukaan. Huomenna laajempaan yleisöön vetoavan kakkosversion lopuista perunoista. Kaikki voittavat.
Minä teen huomenna. Kastikkeena kermaviili ja sekaan aiolia tai majoneesia tai mitä kaapista löytyykään, lisäksi sinappia ja jotain mausteita.
Jatkokysymys, mitä aineksia laitatte perunasalaattiin? Minä perunan lisäksi maustekurkkua, ehkä omenaa ja sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen huomenna. Kastikkeena kermaviili ja sekaan aiolia tai majoneesia tai mitä kaapista löytyykään, lisäksi sinappia ja jotain mausteita.
Jatkokysymys, mitä aineksia laitatte perunasalaattiin? Minä perunan lisäksi maustekurkkua, ehkä omenaa ja sipulia.
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/perunasalaatti
Itse teen tuolla ohjeella, tosin kapriksia en aina laita.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin ehdottomasti tänään. Tosin minäkin teen nimeomaan kirkasta saksalaista versiota ja se ehdottomasti tulee paremmaksi jos ehtii vuorokauden verran vetäytyä. Ehkä majoneesipohjainen ei tarvitse samaa aikaa koska maut eivät samalla muutenkaan tavalla imeydy perunaan kuin öljy/etikka pohjaisessa.
Heh, majoneesi on pääasiassa öljyä, ja kananmunaa :D Lisäksi itsetehtyyn majoneesiin laitetaan myös etikkaa. Kananmunako sitten mielestäsi estää makujen imeytymisen siihen perunaan?
Huomisaamuna tekisin. Syödään illansuussa, joten ehtii vetäytyä hyvin.