Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiva ei odottanut, lapset ilman äitiä merellä!

Vierailija
30.12.2018 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005950406.html

Siis aivan uskomatonta, että laivayhtiö ei voi odottaa edes puolta tuntia, että kaikki ehtivät mukaan! Nytkin perheen ihana jouluristeily muuttui painajakseksi, koska 15 lapsen ja 5 aikuisen ryhmstä vain 2 aikuista ja 13 lasta ehti viime hetkellä laivaan, lopuille sanottiin tylysti, että mukaan ei enää pääse.
Helsingissä moisesta olisi nostettu iso haloo ja tarjottu koko laiva suvun käyttöön ilmaiseksi heti toukokuussa, Tukholman puolella näköjään ei osata antaa korvaukseksi kuin pehmoleluja.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä myöhästelijöitä.

En myöskään löytänyt jutusta vastausta kysymykseen: "miten lapsi pääsee laivalle ilman vanhempiaan?".

Jos lapset menee jonkun aikuisen kanssa, ei kukaan kysyele, että onko sun lapsi tai onko sun äiti tms. Ei meillä ainakaan ole kyselty.

Sehän tässä onkin nurinkurista tämän päivän maailmassa.

Ei vieläkään järkiperäistä selitystä, että miksi lapset pääsivät matkustamaan ilman vanhempiaan. Tai edes asiaankuuluvia asiakirjoja, että on lupa lapsen kanssa matkustaa.

Meilläpäin pidetään huolta, että omilla lapsilla tai meidän mukana kulkevilla lapsilla on ns. valtakirja mukana, että tämä lapsi saa matkustaa tämän perheen kanssa. Missään ei ole paperia kysytty, vaikka mukana ovat olleet.

Lapsia kuitenkin kidnappaillaan pitkin poikin ja täällä mennään kuin pellossa. Myös britteihin ja takaisin..

Vierailija
42/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne odottaa. Olin kerran jonossa laivalle menossa Ahvenanmaalle kotiini, niin en mahtunut Viikkarin laivaan, koska se odotti 15 minuuttia venäläistä bussia. Rahaa tahtoivat niin passasi odottaa se vartti, mikä on ennen kuulumatonta.

Onkohan sulla käsitystäkään paljonko satamamaksun on? Ei ne tuollaisella odottamisella mitään rahaa saa, vaan häviää ihan pirukseen, joka minuutti, kun pitää odotella laiturissa.

Tuossa on ollut joku toinen syy kuin bussin odottelu.

Jep, myös se, kun ajetaan aikataulua kiinni on kallista. Ei se risteilijä kaleeriorjilla liiku, vaan kuluttaa polttoainetta.

Laivan moottori ei ole kuin Toyotan 1.2 litranen. Ei sitä sammuteta kuin huoltojen ajaksi silti se vaatii toimenpiteitä ennen lähtöä ja jos määrätty esim. kello 15:00 lähdetään satamasta niin silloin lähdetään. Ellei ole tekninen vika, sairaskohtaus, onnettomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isompi seurue, sitä aikaisemmin satamaan kannattaa mennä, etenkin jos siinä on auton tyhjennystä ja parkkiin viemistäkin. 

Vierailija
44/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväristeily Maarianhaminaan.

Maarianhamina on Suomea. Ei kai siinä mitään papereita kysellä.

Mulle kyllä sopis, että kyseltäis vaikka passiakin.

Vierailija
45/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset pääsevät laivaan ilman vanhempia? Vai jäikö isä 13 lapsen kanssa laivaan :D

Äidille tuli sitten loma .)

Vierailija
46/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät joutuneet yksin matkaan, siellä oli aikuisia huolehtimassa. Ja miksi seurue ei odottanut terminaalissa, että KOKO seurue oli koossa? Miksi seurue ei osannut lukea, milloin laivaannousu päättyy? Ja ennen kaikkea, miten kukaan kehtaa itkeä julkisuudessa, kun on ihan itse mokannut?

Tämä. Ei olisi mitenkään mahdollista, että yksikään mun lapsista nousisi laivaan ilman minua. Etenkään 2-vuotias, voi hyvä luoja.

Vierailija
47/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä myöhästelijöitä.

En myöskään löytänyt jutusta vastausta kysymykseen: "miten lapsi pääsee laivalle ilman vanhempiaan?".

Jos lapset menee jonkun aikuisen kanssa, ei kukaan kysyele, että onko sun lapsi tai onko sun äiti tms. Ei meillä ainakaan ole kyselty.

Sehän tässä onkin nurinkurista tämän päivän maailmassa.

Ei vieläkään järkiperäistä selitystä, että miksi lapset pääsivät matkustamaan ilman vanhempiaan. Tai edes asiaankuuluvia asiakirjoja, että on lupa lapsen kanssa matkustaa.

Meilläpäin pidetään huolta, että omilla lapsilla tai meidän mukana kulkevilla lapsilla on ns. valtakirja mukana, että tämä lapsi saa matkustaa tämän perheen kanssa. Missään ei ole paperia kysytty, vaikka mukana ovat olleet.

Lapsia kuitenkin kidnappaillaan pitkin poikin ja täällä mennään kuin pellossa. Myös britteihin ja takaisin..

Jos lähtöselvityksessä on ollut mukana varausvahvistus, on mahdollista että sieltä on yksi saanut kaikkien maihinnousukortit, ainakin jos lähtöselvitys on tehty automaatilla.

Vierailija
48/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulais- ja/tai ystäväseurue. Jos voi antaa lapsensa jonkun läheisen haltuun auton parkkeerauksen ajaksi (mikä satamassa ei käy äkkiä), kyllä samainen henkilö huolehtii lapsesta koko matkan ajan. Seuraavalle matkalle ehkä lähdetään ajoissa. Kyllä taas lehtiotsikot dramatisoivat. No tulipahan luettua juttu.

Vierailija
49/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kai tässä aika moni  ymmärsi että ap:n otsikko oli sarkasmia, mutta vastaukset olivat tuohon linkitettyyn artikkeliin. Ainakin omalla kohdalla näin. 

minä en ymmärtänyt kun en avannut linkkiä. ihmettelin vain suuresti kuinka tyhmä ap on, sitten luin uutisen muualta ja tajusin koko jutun.

Vierailija
50/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät joutuneet yksin matkaan, siellä oli aikuisia huolehtimassa. Ja miksi seurue ei odottanut terminaalissa, että KOKO seurue oli koossa? Miksi seurue ei osannut lukea, milloin laivaannousu päättyy? Ja ennen kaikkea, miten kukaan kehtaa itkeä julkisuudessa, kun on ihan itse mokannut?

Mutta kun pitää olla ÄITI, sillä ei väliä missä isä ja muut aikuiset...

Vierailija
51/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolustan ainakin laivayhtiötä.

Vierailija
52/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jonotin hyvissä ajoin ja kauan kavereideni kanssa autokannelle. Ihan myöhään tuli ilmoitus, että emme mahdu. Siinä tuli kova kiire saada auto parkkeerattua, kun ihan vieressä ei ollut nopeesti parkkipaikkaa.

Ehkä tässä oli vastaava tilanne? Autoahan ne oli pysäköineet.

Vierailija
53/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jonotin hyvissä ajoin ja kauan kavereideni kanssa autokannelle. Ihan myöhään tuli ilmoitus, että emme mahdu. Siinä tuli kova kiire saada auto parkkeerattua, kun ihan vieressä ei ollut nopeesti parkkipaikkaa.

Kyllä sille autolle pitää olla paikka jo etukäteen ostettuna ja lippu tarkastetaan hyvän matkaa ennen kuin ollaan laivassa.

Vierailija
54/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vit? Jos teillä on ollut paikka varattuna, niin kyytiin pitää mahtua. Ellei mahdu, niin laivayhtiö järjestää reittimatkalle paikan seuraavalle laivalle tai risteilylle parkkipaikan.

Vierailija
55/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä satuile.

Vierailija
56/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiva lähtee ajallaan ja pohjoisessa arvostetaan täsmällisyyttä. Ehkä tämäkin seurue sen oppii vielä.

Vierailija
57/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan laivan lähtevän silloin kuin parhaiten sopisi niin ostetaan oma laiva. Aivan turha vinkua siitä että on myöhässä. Itse olen myöhästynyt lentokoneesta työkiireiden vuoksi. En todellakaan oleta lentokoneen odottavan.

Vierailija
58/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ette sitten tajunneet ap:n ironiaa

Ap ei osaa edes tavata ironia-sanaa.

59/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005950406.html

Siis aivan uskomatonta, että laivayhtiö ei voi odottaa edes puolta tuntia, että kaikki ehtivät mukaan! Nytkin perheen ihana jouluristeily muuttui painajakseksi, koska 15 lapsen ja 5 aikuisen ryhmstä vain 2 aikuista ja 13 lasta ehti viime hetkellä laivaan, lopuille sanottiin tylysti, että mukaan ei enää pääse.

Helsingissä moisesta olisi nostettu iso haloo ja tarjottu koko laiva suvun käyttöön ilmaiseksi heti toukokuussa, Tukholman puolella näköjään ei osata antaa korvaukseksi kuin pehmoleluja.

Mitä luulet, kuinka moni uskoi tämän tällaisenaan?

Vierailija
60/124 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sanonta: Meitä mahtuu moneen junaan ja osa jää asemalle.

Aloittaja on siellä asemalla... tai satamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi