En osaa ollenkaan matematiikkaa, mutta silti valmistui DI:ksi
Kommentit (16)
Ilmankos kaikki määrätyt tuotteet hajoavat liian nopeasti.
.
En usko. Minäkin osaan darivoida, vaikka olen vain merkonomi.
Niksi on siinä. että kun osaa selvästi enemmän matematiikkaa kuin keskivertotavis niin tajuaa ettei osaa oikeasti sitä edistyneempää matematiikkaa jota ehkä opiskelijakaverit pyörittää ihan tuosta vaan. Kuten vaikka minä.
Osaan perustasolla ihan hyvin mutta jossain kohtaa vaan menee yli sen kynnyksen että pitäisi nähdä aivan järjettömästi vaivaa että ymmärrys uppoaisi. Eli matemaatikkotasolla en voi sanoa osaavani matematiikkaa.
No en ihan usko. Se kaikille yhteinen matikan peruskurssi on ihan legendaarisen vaikea ja moni matikkaa hyvin osaavakin taistelee sen kanssa.
Itsensäilmaisu ja sosiaaliset taidot eivät tunnetusti ole diplomi-ininöörien juttu. Otsikostakaan ei saa mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
En siis osaa edes darivoida
Ap
Oletko nainen?
Muutamia vuosia sitten en edes tiennyt, miten insenjööri kirjoitetaan, ja nyt minä olen sellainen.
Ei nykyään tarvitse osata itse derivoida ja integroida kuin muutama perusfunktio. Vähänkin monimutkaisemmat härvelit lasketaan Mathematicalla tms. ohjelmalla. Paljon tärkeämpää on ymmärtää mitä derivaatta ja integraali ovat, ja osata soveltaa niitä. Enkä nyt tarkoita mitään sijoita kaavaan -laskareita, vaan oikeita käytännön ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Entä telakoitua toiseen mieheen?
Mitä merkitystä sinun matematiikan taidoillasi on jonkun toisen DI:ksi valmistumiseen? Sillä otsikkosi mukaan sinä et ollut se valmistunut.
Ei se haittaa, firmoissa on yleensä erikseen algoritmitiimi tms. jossa ne matematiikkaa osaavat pyörittelee laskelmiaan. Ei ole tarvinnut kovin kummoista matematiikkaosaamista ainakaan minun töissä. Vaativin tehtävä siinä mielessä taisi olla joku PID säätimen koodaaminen, joka toki vaati jonkinlaisen pohjatiedon derivoinnin ja integroinnin merkityksestä mutta eipä siinä sen kummempaa.
Vastaintegraali pitäisi jokaisen av-palstalaisen osata.
Ap