Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siemens kodinkoneiden laatu

Mama64
29.12.2018 |

Ostin reilut 2 vuotta sitten Siemensin pyykkikoneen, joka nyt ruostuu käsiin. Onko muilla ollut Siemensin kodinkoneiden kanssa ongelmia? Olen pettynyt laatuun mutta myös huonoon asiakaspalveluun. Olemme aloittelemassa keittiöremonttia, ja Siemens/Bosch-ketjun koneille ei meillä ole enää asiaa. Minkä merkin koneita suosittelisit?

Saksalainen, vaan ei laadukas

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele. Kestää 20v.

Vierailija
2/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut omiin Boscheihin täysin tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Siemensin astianpesukone. Pesin sillä ensimmäisen koneellisen astioita juhannuksena 2007 ja se on toiminut nyt 11 ja puoli vuotta hyvin. Minulla on siis hyvä kokemus Siemensistä.

Lisäksi kone on kaikista merkeistä hiljaisin: kun se käy, kuuluu vain veden pientä hulinaa ja loisketta, mutta sähkömoottorin pörinää ei lainkaan. Vatsanikin pitää kovempaa ääntä.

Joskus jossain kyläillessäni tai asuessani remonttievakossa yhteiskeittiöllisessä asuntolassa olen oikein pelästynyt, kun "vieras" astianpesukone on hurahtanut käyntiin valtavalla jyrinällä - kuin Caterpillarin äänellä - kun itse olen tottunut melkein äänettömään Siemensiin.

Vierailija
4/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työni puolesta käyttänyt monen merkkisiä koneita ja varsinkin tiskikoneita, joista ehdottomasti paras on ollut Saksassa valmistettu Siemens teräsaltainen kone.

Huomioikaa, että koneita valmistetaan myös Unkarissa jaPuolassa.

Miele ja Asko ovat olleet pesu/kuivaus tulokseltaan huonompia.

Pyykkikoneissa Elektrolux ja Ariston ovat olleet parhaita.

Kylmälaitteiden kompressoreja taitaa nykyään valmistaa vain pari tehdasta, joten merkillä ei liene väliä.

En tiedä onko enää olemassa suomalaisia tai ruotsalaisia helloja, mutta ovat olleet parhaita.

Vierailija
5/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäistapaus. Mielekään ei välttämättä enää ole saksalainen, voi olla halpispaska kehitysmaasta. Ei katetta tuplahinnalle. Katso testi hankaajasta.

Vierailija
6/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Siemens-koneet ja hyvin toimii eikä ole ruostetta. Pyykki- ja astianpesukoneessa speed perfekt-toiminnot eli puhdasta nopeasti. Sopii meille.

Vierailija
7/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruostuu?

Meillä on ollut Siemensin koneita pian 20 v. ei ongelmia.

Vierailija
8/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivon vedessä kyllä ongelmaa ja vanhat putket?

Vierailija
9/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki isot kodinkoneet Siemensiä ja toimivat moitteetta, ei ruostetta. En vaihda kyllä mihinkään muuhun merkkiin. Tiskikone minullakin ollut yli kymmenen vuotta.

10/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemens on munkin mielestä kaikkein paras !!!!! Ja silloin, kun vielä oli Siemensin puhelimia, niin ne olivat niin ihanan kauniita ja nämä nykyiset älypuhelimetkin jäävät kirkkaasti toiseksi.

Sulle on nyt vaan sattunut joku "yksittäistapaus".

Vierailija
11/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut Siemens, Bosch, Whirlpool ja Electrolux.   Samaa sisältöä hyvin pitkälle.

Hyvin ovat toimineet.  Ja eittämättä aina voi osua joukkoon se kuuluisa maanantaikappale. Ja kannattaa musitaa myös oma toiminta laitteiden kanssa. Mikään ei ole ikuista.

Tänä päivänä kodinkoneiden keski-ikä 3-7v.

Ruostumista ihmettelen.

Nykyään saa kodinkoneita niin hyvin tarjouksista ettei kannata edes korjauttaa enää.  Kutsut kotiisi sähkärin niin se käynti maksaa äkkiä sen 150€ et hän vaan kertoo mikä vialla ja onko mitään tehtävissä. Osat ja korjaus töineen maksaa helposti taas sen 200-300€ ja voi miettiä et kannattiko.  Ja kerran korjattu niin voi miettiä et mikä hajoaa seuraavaksi ja mitä kustantaa.

Vierailija
12/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut nyt siemensin astianpesukone n. 7v. Ei ole saksassa valmistettu, olisiko ollut puolalainen.

Mutta todella hyvä kone, hiljainen, hyvä pesutulos eikä mitään vikaa ollut näinä vuosina. Hintakin oli vain vajaa 300e.

Vierailija
13/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Siemens on munkin mielestä kaikkein paras !!!!! Ja silloin, kun vielä oli Siemensin puhelimia, niin ne olivat niin ihanan kauniita ja nämä nykyiset älypuhelimetkin jäävät kirkkaasti toiseksi.

Sulle on nyt vaan sattunut joku "yksittäistapaus".

Oi ne puhelimet! Niitä minäkin kaipaan.

Kodinkoneitten laatu on laskenut kuin lehmän häntä. Vielä 25 vuotta sitten saattoi odottaa koneen kestävän 15 vuotta, kymmenen vuotta sitten piti kestää 8 vuotta, mutta nyt jo 3 vuotta on pitkä aika. Ihan sama, onko Miele vai joku halpamerkki.

Kyllä kestävään kehitykseen pitäisi panostaa tässäkin! Kumman koneen hiilijalanjälki onkaan suurempi, 3 vuotta kestävän vesi- ja sähköpihin vain 13 vuotta kestävän, reilummin vettä käyttävän ja puhtaaksi pesevän?

Vierailija
14/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin Siemensit toimineet hienosti ja olleet pitkäikäisiä.

Nyt sorruin halpaan Gram-tiskariin, ja sama osa käyty takuuaikana vaihtamassa 3 kertaa. Kohta posahtaa taas varmaan.

Kysyin korjaajalta mitkä merkit parhaita ja ehdottomaksi ykköseksi nimesi Mielen, mutta Siemens heti kannoilla, perustelikin vielä aika hyvällä tietämyksellä. Ollut alalla iästäkin päätellen jo kauan. Luotettavan tuntuinen mies.

Vierailija
15/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Siemensin koneet, siis kaikki, nyt 15 vuotta. Pesukone vetelee viimeisiään, mutta se on toiminut moitteetta tähän saakka. Missään muussa koneessa ei ole vikaa, astianpesukonekin toimii hyvin, vaikka meillä sitä pyöritetään vähintään kerran päivässä.

Mutta nää on sitä aikaa kun Siemensin koneet tehtiin Saksassa.

Vierailija
16/16 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-15 vuotta sitten valmistetut vielä kestivät, mutta se oli sitä aikaa se! Nyt vähintään elektroniikka pettää, ja osat likaantuvat ja tukkeutuvat, kun koneissa ei enää käytetä vettä. Ja onhan konetta käytetty nykyään paljon pitemmän aikaa, jos yksi pesuohjelma kestää noin 3 kertaa sen mitä vanhassa koneessa. Kone on siis ollut jo 3 vuodessa käynnissä yhtä pitkään kuin vanha kone 9 vuodessa, kun niiden pesuajat olivat lyhemmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän