Paljon alkoholia käyttävät!
Juotteko silloinkin, kun olette kipeinä? Itse ei tee yhtään mieli viinaa jos olen flunssassa.
Kommentit (19)
Yskänlääkettä juon kipeenä ollessa. Sehän siis on alkoholipohjaista. Ja kyllä menee ihan kirkas viinakin oli tauti mikä tahansa.
Onpa outo kysymys, tottakai viina maistuu jos sattuu maistumaan, nuha lähtee sitäpaitsi nussimalla
No ei kyllä kipeenä tee paljoakaan viinaa mieli. Ehkä en olekaan alkoholisti vielä.
En ole koskaan kipeänä.
Eli joka päivä juon. En tosiaan osaa sanoa joisinko kuumeessa, kun ei ole lapsuuden jälkeen ollut koskaan eikä mitään oksennustautia.
40 vuotta näin.
Lääkkeeksi otan yleensä whiskyä ja konjakkia.
Ei kyllä flunssassa pysty. Sillon tulee päiväkausien raitistelua ihan heittämällä. Ei tarvitse edes ajatella asiaa.
En.
Jäin kyllä miettimään, olenko paljon alkoholia käyttävä. Paljon on paljon?
Joulukuun alussa oli vatsatauti, silloin en melkein viikkoon juonut pisaraakaan.
Kun tauti alkoi hellittää, varovasti Fernetillä koettelin että voiko jo.
Flunssassa toki maistuu vaikka kuuma rommitoti tai mausteisempi viski,
kylmä olut ei kunnon kuumehorkassa tipu sitten millään.
En tiedä olisi kysymys nyt varsinaisesti minulle, mutta lienen ns suurkuluttaja.
Ongelmaksi asti juova en ole.
Vierailija kirjoitti:
En.
Jäin kyllä miettimään, olenko paljon alkoholia käyttävä. Paljon on paljon?
Olet jos et ilman voi olla.Jos se on usein mielessä ja odotat jo seuraavaa kertaa. Jos et voi pitää sovituista asioista kiinni.Lähipiiri ilmaisee huolensa juomisestas- paitsi jos ovat yhtä lupaavia juoponalkuja, jolloin he vain tukevat juomistasi.
Riippuu, kuinka paha flunssa on kyseessä.
Olen juuri ollut 2vkoa pahassa flunssassa ja parannellut keuhkoputken tulehdusta kuumalla, viinapitoisella, glögillä. Helpottanut kurkkukipua ja avannut hengitystä. Eli joo, kyllä juon.
Pitää olla todella kipeä olo ettei tekisi mieli juoda. Jos saan antibioottikuurin johon liittyy alkoholikielto, noudatan sitä luonnollisesti.
Käytännössä varmin asia juomishimoja vastaan on hyvien ystävien seura. Silloin ei aidosti tee mieli alkoholia, ollenkaan. Kun kanssakäyminen on aidosti kaksisuuntaista: saat kuulla rehellistä viestintää ja tulet itse nähdyksi ja kuulluksi, ei ole mitään tarvetta turruttaa omaa tuskaa. Harmi kyllä näitä kohtaamisia on ehkä kaksi vuodessa.
En ole koskaan kipeänä. Ilmeisesti alkoholi pitää sen loitolla.
Viinahan on parasta flunssalääkettä. Lämmittää ja turruttaa mukavasti. Kaikenmaailman nuha ja yskälääkkeet ovat tehottomia. Hunajaa pikkasen joka päivä ja valkosipulikossua. Pysyy kaikki taudit loitolla.
Flunssa ei vaikuta juomiseen, vaan melkein päin vastoin - flunssaoireita ei tule niin huomioineeksi mukavassa laitamyötäisessä. Harvoin tosin olen flunssassa. Oksennustauti todennäköisesti vaikuttaisi.
Jos sairastuisin oikeasti pahasti, esim. syöpään, niin on vaikea ennakoida, miten kävisi. Juominen varmaan helpottaisi jonkin verran henkistä puolta, mutta sitä en tiedä, miten hoidot muuten vaikuttaisivat haluun juoda alkoholia (tai yleensä juoda tai syödä mitään muutakaan).
Vierailija kirjoitti:
Flunssa ei vaikuta juomiseen, vaan melkein päin vastoin - flunssaoireita ei tule niin huomioineeksi mukavassa laitamyötäisessä. Harvoin tosin olen flunssassa. Oksennustauti todennäköisesti vaikuttaisi.
Jos sairastuisin oikeasti pahasti, esim. syöpään, niin on vaikea ennakoida, miten kävisi. Juominen varmaan helpottaisi jonkin verran henkistä puolta, mutta sitä en tiedä, miten hoidot muuten vaikuttaisivat haluun juoda alkoholia (tai yleensä juoda tai syödä mitään muutakaan).
jos mulle koskaan diagnosoidaan syöpä, niin en tule kärsimään sen loppuvaiheesta, koska hoitelen itseni viinalla pois paljon ennen kuin kivut alkaa. kuolema on vain uusi suuri seikkailu, eikä sitä tarvitse peljätä.
Muuten en juo väkeviä yleensä, flunssassa kuitenkin usein rommia. Raakana, pieniä siemauksia.
Tämä oli virkistävä ketju sen aikaisemman - tekopyhän - ketjun jälkeen. Nutturat jo nukkumassa...
Ei tee niin paljon mieli mutta juon silti. Oksennustaudissa tai kovassa kuumeessa en varmaan joisi.