Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista, että afrikkalais- tai aasialaispiirteisellä olisi siniset silmät?

Vierailija
29.12.2018 |

Jos suvussa on sinisilmäisiä? En ole vain koskaan nähnyt.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä japanilaisen, kiinalaisen, korealaisen tms, mustahiuksisen sinisilmäisen.

minun suvussa on. Minä olen.

En kyllä ilmaiseksi näyttele silmiäni tai naamaani. Se on kolme tonnia puhtaana käteen niin saat nähdä.

En ole mikään pelle esiteltäväksi.

Vierailija
22/30 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä japanilaisen, kiinalaisen, korealaisen tms, mustahiuksisen sinisilmäisen.

https://www.quora.com/How-common-is-it-for-a-Japanese-person-to-have-bl…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus tavannut Suomessa turkkilaisen näköisen nuoren miehen, jolla oli kirkkaan jäänsiniset silmät. Todella komea mies!

Vierailija
24/30 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppikseni oli kiinalainen. Hänellä oli vihreät silmät, joiden väri taittoi aavistuksen meripihkankeltaiseen.

Vierailija
25/30 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ihan Tampereella tummaihoisen tytön, jolla on upeat siniset silmät. Hänestä minulla ei ole kuvia, mutta tässä yksi kuvapankista bongattu vastaava tapaus:

https://scanstockphoto.com/view_image.php?image=278937

Vierailija
26/30 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinisilmäisillä ei voi kummallakaan vanhemmalla olla ruskeita silmiä. Ruskea on dominoiva. Joten todella, todella outoa olisi jos olisi kaksi sinisilmäistä tummaihoista.

Kyllä voi olla - muistelepas koulun biologian tunteja. Jos sattuu yhdistelmä, että molemmilla vanhemmilla on sekä dominoiva (ruskeat silmät) että resessiivinen (siniset silmät) geeni, voi lapselle tulla yhdistelmä, jossa on molemmilta resessiivinen geeni, eli silloin lapsesta tulee sinisilmäinen. Koska sinisilmäisyys on resessiivinen ominaisuus, kahdelle sinisilmäiselle ei voi syntyä ruskeasilmäistä lasta. 

Havaintoesimerkki: ruskeasilmäisyyden geeni X, sinisilmäisyyden x. Toinen vanhempi on Xx, samoin toinen on Xx - molemmat ovat siis ruskeasilmäisiä, koska X rulaa. 

Mahdolliset yhdistelmät: XX - molemmilta dominoiva ominaisuus, Xx - toiselta dominoiva, toiselta resessiivinen ja xx - molemmilta resessiivinen. Eli teoriassa yksi kolmesta lapsesta voisi olla sinisilmäinen. 

Vierailija
27/30 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä edelleen puhutaan joskus 80- ja 90-luvuilla koulussa opetetusta silmienvärin periytymisen mallista, kuin se olisi totta. Ei ole. Malli oli rajusti yksinkertaisettu jo silloin, ja nykyään tiedetään sen olevan ihan puhtaasti väärin. Silti ihmiset pitävät kovasti kiinni siitä, kun kerran koulussa opetettiin. Ensinnäkin silmien väri on polygeeninen ominaksuus (vinkki: useampi geeni vaikuttaa), ja kaikki minkä opitte dominoivista ja resessiivisistä geeneistä silmien väreissä voitte suoraan unohtaa. Toiseksi, silmien värin periytyminen on sen verran monimutkainen juttu, että sitä ei vieläkään täysin tunneta. Sinisilmäinen pariskunta VOI saada ruskeasilmäisiä lapsia, ihan sama mitä koulussa opitte.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/minka-variset-silmat-lapsesi-voi-saada-katso-yllattava-taulukko/5986374#gs.Bc7YiM0

Vierailija
28/30 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hämmästyttävää, että näinä googlen aikoina tällaistakin asiaa pitää kysellä joltakin nettipalstalta.

Googleen african/asian + blue + eyes, ja ruutu lävähtää täyteen kuvia ja tekstejä.

Vierailija
30/30 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan michael jacksoninkin tytär sinisilmäinen blondi

eikös michael ollut itsekin vaaleaihoinen ja blondi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän