Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyhtökaura - syökö tätä joku oikeasti

Vierailija
29.12.2018 |

Kärjistetystä otsikosta huolimatta ihan rehellisesti haluaisin tietää, että ostaako joku nyhtökauraa säännöllisesti ja on tehnyt siitä vakituisen osan ruokavaliotaan? Tästähän piti tulla uusi Nokia, vaikka koko konsepti tuntuu olevan sellainen,että se vetoaa lähinnä cityvihreisiin ja vegaaneihin ja muihin hipstereihin. Muilla taitaa mielipide koko tuotteesta olla "Ei helvetti kaikkea sitä....." luokkaa.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tulee syötyä ehkä kerran viikossa. Siinähän se menee. 

Vierailija
2/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö näitä keinotekoisesti tehtyjä kasvishommeleita vaikka muuten paljon kasvisruokaa syönkin. Itse uskon että kaikki teollisesti tuotettu ennemmin tai myöhemmin todetaan jotenkin epäterveelliseksi.

Eihän se ole itsessään luonnollista ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran jotain nyhtökauraeinestä ja siihen kertaan jäi.

Vierailija
4/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuotteessa lukee nyhtö(mitätahansa), en taatusti osta sitä.

Vierailija
5/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jos minä miehenä järjestäisin jotkin juhlat kotonani ja tarjoaisin nyhtökauraa muut vieraat kysyisivät missä poikaystäväsi ja Prius autosi on ja nauraisivat räkäisesti päälle.

Vierailija
6/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökaura on yhtä keinotekoista kuin kaupasta ostettu leipä. Molemmissa sekoitetaan ainekset yhteen ja se on siinä. 

Vierailija
7/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus, mutta en niin kauheasti pidä näistä uutuuksista. Teen mieluummin ruokaa linsseistä ja pavuista.

Vierailija
8/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun mielestä hyvää kyllä, mutta tosi harvoin tulee hinnan takia ostettua. Ennemmin teen härkäpapurouheesta, soijasta, kasviksista tai sitten ihan lihasta. Jos nyhtökauraa myytäisi isommissa, edes pari euroa kilohinnaltaan halvemmissa pakkauksissa, niin voisin useammin ostaa.

9/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin ja toista ei tule. Pahaa oli.

Vierailija
10/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin pari pakettis Alepan 60 prossan alella. Pahaa oli!

Vierailija
11/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kuin pahvia söis.ihan järkyttävän makuista, pitää kuulemma peittää se maku mausteilla. Paras vinkki minkä joskus täältä bongasin että laittaa kaksi pussillista dippimausteseosta niin tulee herrrrkullista. Siitä tajusin että tuon syöjillä on ehkä hiukan eri käsitys herkullisesta kuin mulla.

Nyhtökaura jää kauppaan vaikka olen kasvissyöjä.

Vierailija
12/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani enkä ole koskaan edes maistanut nyhtökauraa. Minusta se on enemmänkin sekasyöjien juttu, sellaisten ihmisten jotka haluavat vähentää lihansyöntiä, mutta jotka kuvittelevat että liha pitää jotenkin "korvata" ruuanlaitossa. Minulla ei ole mitään heitä vastaan, ihan hyvä että ihmiset yrittävät vähentää lihan kulutusta. Hyvä kasvisruokavalio ei kuitenkaan kaipaa lihan korvikkeita ei muitakaan teollisia tuotteita.

Vierailija
13/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ostan  silloin kun haluan päästä ruoanlaitossa helpolla. Heitän vuokaan makaronit, nyhtökauran, pakastevihanneksia, päälle mausteita, kaurakermaa ja -maitoa niin että kaikki ui nesteessä. Sitten uuniin, todella helppo makaronilaatikko. En missään nimessä jaksaisi paistella ensin jotain jauhelihaa, keitellä makaronia, rikkoa limaisia kananmunia.

En usko että tuotteessa on mitään "keinotekoista", ihan ruoasta sekin on valmistettu. Suutuntuma ei ole lihamainen mikä on hyvä, en halua tuntea sitkeää ruumista suussani.

Vierailija
14/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että jos minä miehenä järjestäisin jotkin juhlat kotonani ja tarjoaisin nyhtökauraa muut vieraat kysyisivät missä poikaystäväsi ja Prius autosi on ja nauraisivat räkäisesti päälle.

Sun kaverit taitaa olla vähän epävarmoja omasta maskuliinisuudestaan? Ei meillä ole ikinä nyhtökauran tarjoaminen aiheuttanut moista reaktiota ystäväpiirissämme. Ei sillä, harvoin sitä tulee ostettua ja laitettua, vaimo ei niin välitä siitä. Itse ammattikokkina testaan kaikkia uusia tuotteita aina innolla ja ainahan niistä jotenkin hyvää saa tehtyä.

Vierailija
15/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee laitettua siitä ruokaa. En ole syönyt lihaa yli 20 vuoteen enkä kaipaa tuotetta, joka olisi rakenteeltaan sen kaltainen.

Ne, jotka kauhistelevat prosessoitua ruokaa, eivät varmaan itse syö ollenkaan esim. juustoa tai leikkelemakkaroita, einesruoista puhumattakaan.

Vierailija
16/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärjistetystä otsikosta huolimatta ihan rehellisesti haluaisin tietää, että ostaako joku nyhtökauraa säännöllisesti ja on tehnyt siitä vakituisen osan ruokavaliotaan? Tästähän piti tulla uusi Nokia, vaikka koko konsepti tuntuu olevan sellainen,että se vetoaa lähinnä cityvihreisiin ja vegaaneihin ja muihin hipstereihin. Muilla taitaa mielipide koko tuotteesta olla "Ei helvetti kaikkea sitä....." luokkaa.

omassa tuorekategoriassaan, eli jonkinlaisena lihankorvike-eineksenä on kyllä paras vaihtoehto.

Härkis on ihan järkyttävän pahaa ja mifusta nyt ei tarvitse edes puhua.

kasvisruoka on kuitenkin parasta luonnollisimmaan, jätetään ne einekset sinne kaupan hyllylle.

Vierailija
17/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaverit taitaa olla vähän epävarmoja omasta maskuliinisuudestaan? Ei meillä ole ikinä nyhtökauran tarjoaminen aiheuttanut moista reaktiota ystäväpiirissämme. Ei sillä, harvoin sitä tulee ostettua ja laitettua, vaimo ei niin välitä siitä. Itse ammattikokkina testaan kaikkia uusia tuotteita aina innolla ja ainahan niistä jotenkin hyvää saa tehtyä.

Olet oikeassa siinä, että ei nyhtökauraa tarvitse kaikille ystäväpiirissä tarjota. Vain niille, joiden ei halua enää olevan ystäviään. Saahan sitä mistä vaan hyvää, kun sotkee sekaan selvästi suuremman määrän jotain muuta ruokaa/ainesosaa peittämään makua.

Vierailija
18/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ole ammattikokki ja joskus ruokani epäonnistuvat. Siksi käytän vain tuotteita joita tunnistan ja mielellään teen ihan aidoista raaka-aineista ruuan. 

Eri.

Vierailija
19/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani enkä ole koskaan edes maistanut nyhtökauraa. Minusta se on enemmänkin sekasyöjien juttu, sellaisten ihmisten jotka haluavat vähentää lihansyöntiä, mutta jotka kuvittelevat että liha pitää jotenkin "korvata" ruuanlaitossa. Minulla ei ole mitään heitä vastaan, ihan hyvä että ihmiset yrittävät vähentää lihan kulutusta. Hyvä kasvisruokavalio ei kuitenkaan kaipaa lihan korvikkeita ei muitakaan teollisia tuotteita.

Olen huomannut saman asian. Nämä lihankorvikkeet tuntuvat olevan enemmän vaihtoehto tiedostaville sekasyöjille tai sitten ns. siirtymäruokia kasvisruokavalioon. Vaimo on vegaani, eikä juuri koskaan osta noita korvikkeita, savutofua leivänpäälle korkeintaan. Minä sekasyöjänä kokkaan noita huomattavasti enemmän.

Vierailija
20/58 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin alussa muutamia kertoja, mutta koska se ei ole mitenkään erityistä maultaan tai rakenteeltaan, niin en maksa sitä 13 e kilohintaa, vaikka kuinka on tiiviimpää tavaraa. Soijarouhe on yhtä pahaa ja halvempaa.