Minun mielestäni pitäisi tehdä lakialoite, että koiria ei saisi ulkoiluttaa kaupunkialueella ilman kuonokoppaa.
Minun mielestäni pitäisi tehdä lakialoite, että koiria ei saisi ulkoiluttaa kaupunkialueella ilman kuonokoppaa.
Niin paljon on saanut lukea lehdistä surullisia tapauksia kun koirat hyökänneet muunmuassa vauvojen kimppuun.
Koiran luontainen paikka on muutenkin luonnossa, ei asfaltilla, saati kauppakeskuksessa.
Koira kärsii kaupunkisaasteista, koska sillä on mm. Herkempi hajuaisti.
Kommentit (20)
Siitä vain ottamaan yhteyttä omaan kansanedustajaan tai väsäämään adressia.
Kuonokopat kaupunkilaisille!
Koirat pitäisi kieltää taajama-alueilla.
Koira tappaa vuodessa keskimäärin 1-2 ihmistä Suomessa.
-Olisi estettävissä kuonokopalla, en ymmärrä miksi ei ole pakollinen ulkona ihmisten joukossa liikuttaessa.
Sopii! Olisihan se koirallekin turvallisempaa, kun ei pääsisi syömään mitä sattuu.
Tee se aloite äläkä marmata täällä.
Vaaralliset koirarodut rekisteriin ja et saa ostettua sellaista ellei ole käyty koirakoulutuskurssia.
Myös ihmisen paikka on luonnossa eikä taajamassa. Kuonokoppa kaikille nisäkkäille!
reptiliaani kirjoitti:
Myös ihmisen paikka on luonnossa eikä taajamassa. Kuonokoppa kaikille nisäkkäille!
Ei pidä paikkaansa, ihmisen paikka on nimenomaan rakentamassaan ympäristössä.
-Moniko ihminen vuosittain puree toista ihmistä?
-Kuonokopalla olisi kaikki puremiset ja kuolemat estettävissä, mikä on syysi vastustaa tätä, järjellä ajateltuna sellaista ei voi olla?
Miksi tämä sama aloitus piti tehdä sekä tänne että ylikselle?
Puudelin kuonokoppa taitaisi olla aika pieni.... Saakohan semmoisia vielä mistään ? Valmistajille pitäisi samalla antaa tarve tiedoksi kun kerran on markkinarakoakin jo niille luvassa sitten...
Joillekin isoille koirille joo mutta olisi meidän 3kg puudeli uljas näky kuonokopassa. :D Kukaan ei ole tainnut kuolla kääpiökoiran puremaan lenkkeillessään?
Vierailija kirjoitti:
reptiliaani kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, ihmisen paikka on nimenomaan rakentamassaan ympäristössä.
-Moniko ihminen vuosittain puree toista ihmistä?
-Kuonokopalla olisi kaikki puremiset ja kuolemat estettävissä, mikä on syysi vastustaa tätä, järjellä ajateltuna sellaista ei voi olla?
No taaperoilla on vissiin ihan kaikilla jossain vaiheessa sellainen vaihe että kokeilee toisten puremista.. ihan varmasti olet sinäkin purrut joskus jotakuta.
Mulla on kolme koiraa ja kannatan tätä aloitetta ihan ehdottomasti. Minun koirien kimppuun on käynyt lukuisia kertoja koiria, jotka ampuvat suoraan kimppuun talojen pihoista. Omani eivät ole satuttaneet ketään, mutta laittaisin niille ilolla kopan, jos sillä saadaan koppa niille raivohulluillekin.
Jos tällainen tulisi voimaan niin ihan hyvä. Oma cairnterrierini tosin käy korkeintaan hiiren/rotan kimppuun kun on siihen alkujaan jalostettu.
Vierailija kirjoitti:
Koira tappaa vuodessa keskimäärin 1-2 ihmistä Suomessa.
-Olisi estettävissä kuonokopalla, en ymmärrä miksi ei ole pakollinen ulkona ihmisten joukossa liikuttaessa.
Kuinka monta ihmistä ihminen tappaa? Käsiraudat selän taakse kaikille pakolliseksi!
Kissat pitäisi kieltää kokonaan. Kissa on lihansyöjä peto, niitä ruokitaan ulkomailta tuoduilla yksittäispakatuilla liha-annoksilla.
Kissoja on yli miljoona!
Kannatan. Parempi tosin olisi täyskielto yksityisille, mutta se lienee liian radikaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme koiraa ja kannatan tätä aloitetta ihan ehdottomasti. Minun koirien kimppuun on käynyt lukuisia kertoja koiria, jotka ampuvat suoraan kimppuun talojen pihoista. Omani eivät ole satuttaneet ketään, mutta laittaisin niille ilolla kopan, jos sillä saadaan koppa niille raivohulluillekin.
Siis eikö mielestäsi riittäisi, jos rajoitettaisiin VAIN niiden mainitsemasi kaltaisten koirien ulkoiluttamista ilman kuonokoppaa ja että muutenkin rajoitettaisiin hieman sitä aluetta missä jotain niitä sellaisiksi luokiteltuja tai eläinlääkärin toimesta jo todettuja koiria täällä ihmisten ilmoilla yleensä saisi ulkoiluttaaa ?
Joo, jotkut koiranomistajat tosiaan rähisevät siihen malliin että parempi olisi jos noilla olisi koppa naamalla kun lähtevät ulos muiden ihmisten keskelle kulkemaan.