Millainen ihminen menee vielä nelikymppisenä jouluna valmiiseen pöytään?
Vanhemmilleen! Eikä kutsu heitä omaan kotiinsa. Millainen?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yleisesti ottaen vaikuttaa, että lapsettomat. Eivät vissiin tajua, että ovat jo kasvaneet aikuisiksi. Meillä menee niin, että vanhemmat todella kutsuvat meidät kaikki aina jouluksi lapsuudenkotiimme. Ymmärrän kuitenkin, että he ovat jo aika iäkkäitä ja joulun laittaminen on heille raskasta, mutta kun haluavat meidät lapset niin kovasti luokseen jouluksi, että eivät henno sanoa, että eivät enää oikein jaksaisi laittaa kaikkea yksin. Niinpä minä ja lapselliset sisarukseni olemme ottaneet tavaksi viedä ruokia ja leivonnaisia mukanamme, lapseton sisarus puolisonsa kanssa ei tuo mitään, no tuovat he pari viinipulloa. Mitään eivät myöskään jaksa tehdä koko joulun aikana, koska ovat vaativista töistään niin väsyneitä. Hohhoh.
Ja tämä sama toistuu miehen puolella. Kaksi perheellistä tuo ruokaa jouluaterialle ja herkkuja kahvipöytään, lapseton ei mitään eikä osallistu mihinkään laittamiseen.
Myös lapseton ystäväni katsoi silmät pyöreänä kun kerroin mitä ruokia olen tehnyt vietäväksi joulupöytiin. Hän oli sitä mieltä, että kyllähän ne eläkeläiset jaksaa laittaa kun ei mitään tarvitse tehdä ja on sitä aikaakin. Voi luoja!
Sun ainoa pointti pitkässä vuodatuksessa on vain se, että lapsettomat ovat huonoja ihmisiä. Sinä sentään olet hyvä ihminen kun olet lisääntynyt.
Joo, rasittavia nää itseään erinomaisena pitävät ihimiset, aina pitää muista löytää vikaa että voi päästä itseään kohottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilleen! Eikä kutsu heitä omaan kotiinsa. Millainen?
Normaali. Joillakin on perinteenä mennä esim. isovanhempien luokse kuten meillä. Ja ensinnäkin meitä on kaksi sisarusta eikä siskoni ole kummoinen emäntä eli minun luonani pitäisi olla. Toiseksi En halua siskoni lapsia kotiini, joka ei ole lapsille suunniteltu. Vaaleat pinnat ja sulkaa ei ole ihanne yhdistelmä eivätkä siskoni lapset osaa käyttäytyä.
Ehkä ne isovanhemmat haluais edes joskus vastavuoroisuutta. Toki kiva perinne niiden mielestä, jotka vaan ottavat antamatta mitään takaisin.
Voisikohan asiasta sitten aikuinen ihminen sanoa? Tuollainen puolesta loukkaantuminen oletettujen halujen vuoksi on jokseenkin tyhmää.
Olen samaa mieltä: jos sukulaisilla ei ole sen vertaa ymmärrystä, että tajuaisivat vastavuoroisuuden kuuluvan normaaleihin käytöstapoihin, (edes siinä määrin, että tiedustellaan vanhoilta sukulaisilta että jaksattekohan ja mitä itse voisi tehdä), niin kyllä se toive täytyisi heille sanoa sitten ääneen. Tosin joillekin se voi olla vaikeaa. Varsinkin jos tämä "mukava yhteinen perinne" on jatkunut vuosia, saati vuosikymmeniä ja sen perusteella kaikki jo olettaa että taas sama kuvio käynnissä.
Tästä tulee niin mieleen nää kaikki mököttävät naapurit, jotka ei saa suutansa auki sanoakseen jos joku epäkohta häiritsee. Suomi on seläntakana puhujien maa todellakin, päin naamaa ei uskalleta mitään sanoa kenellekään.
Eli ainoa syy siinä, joka ei huomauta itsekkäästä käytöksestä? Hohhoijaa.. Tämä palsta on täynnä valitusta puolisoista,siskoista ja kavereista, jotka ottaa mitä saa, antamatta takaisin mitään tai huomioimatta mitenkään. Katsokaa peiliin! Sellaisia te olette. Syy on toisessa kun ei pyydä eikä vaadi.
Asioista pitää sanoa ja huomauttaa, jos joku häiritsee. Niin suoraselkäiset ihmiset tekee, eikä oleta muiden olevan ajatustenlukijoita joita sitten haukutaan selän takana "kun ei sitäkään tajunnut". Vässykät.
Sellainen joka pelkää emännän/isännän loukkaantuvan, jos tarjoaa apuaan.... :
https://www.vauva.fi/keskustelu/3342550/mieheni-kotona-aiti-tekee-kaiken
Lukekaas kommentteja.
Minä :) 44-vuotias perheineni sekä veljeni, 47v puolisoineen. Äitini haluaa valmistaa ruuan ja pyytää meidät syömään. Näin on ollut joka joulu. Äiti loukkaantuu, jos muuta ehdottaa. Itse viettäisin mielelläni välillä joulua muutenkin, mutta en tahdo äidin mieltä pahoittaa. Eikä kyllä liikuta, mitä täällä asiasta ollaan mieltä.
Se ei kerro ihmisestä yhtään mitään jos syö kerran vuodessa ns. valmiissa pöydässä vanhempiensa luona. Vuodessa on monta muutakin päivää eikä kukaan voi tietää mitä ko. ihminen niinä päivinä tekee sukulaistensa tai muiden ihmisten hyväksi.
Vielä... äitini on siis hyvin kontrolloiva luonteeltaan ja sellainen mykkäkouluilija. Aika hyvin silti, että hän vastustaa jopa sitä, että järjestäisin lapselle synttärikutsut. Hän ei suostu jotenkin näkemään minua aikuisena, vaan haluaa minun olevan ikäänkuin hänen "alaisensa" lapsi vielä aikuisenakin.
N46