Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen menee vielä nelikymppisenä jouluna valmiiseen pöytään?

Vierailija
29.12.2018 |

Vanhemmilleen! Eikä kutsu heitä omaan kotiinsa. Millainen?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seestynyt

Vierailija
2/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska

Vierailija
4/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat aina kutsuvat sinne, eikä tajua että toivoisivat joskus toisin päin.

Vierailija
5/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joskus pääsiskin valmiiseen pöytään.

Vierailija
6/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeinen

Vierailija
7/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali. Joillakin on perinteenä mennä esim. isovanhempien luokse kuten meillä. Ja ensinnäkin meitä on kaksi sisarusta eikä siskoni ole kummoinen emäntä eli minun luonani pitäisi olla. Toiseksi En halua siskoni lapsia kotiini, joka ei ole lapsille suunniteltu. Vaaleat pinnat ja sulkaa ei ole ihanne yhdistelmä eivätkä siskoni lapset osaa käyttäytyä.

Vierailija
8/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin sellainen, joka on sinne kutsuttu? Veljeni asuu Etelä-Suomessa minä 700 km päässä pohjoisessa. Vanhemmat asuivat puolessa välissä meitä. Usein matkustimme kotiin jouluksi.

Vierailija
9/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tällainen, joka ainoana asuu jossain muualla. Teen kyllä osani siellä vanhempieni luona, jos sillä jonkun synninpäästön teiltä saa.

Vierailija
10/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim sellainen, jonka äiti ja isä rakastaa kokkaamista ja joulun laittoa mahdollisimman suurelle porukalle.

Omat isovanhempani olivat sellaisia, halusivat kaikki heille ja mehän sitten vanhempieni kanssa mentiin. Oli mummolle ja vaarille vuoden kohokohta (heidän omat sanansa).

Vierailija
11/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, lapseton nainen. Järkevämpää, että eläkkeellä olevat vanhemmat laittavat joulua ja menen omakotitaloon kuin että yksin työssäkäyvänä ostan valmislaatikoita ja kutsun vanhemmat yksiööni.

Vierailija
12/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi vanhemmat kutsuisivat lapsensa joulupöytään jos sitten loukkaantuvat, kun nämä tulevat. Jos tämä ei ole toivottua, voi tehdä seuraavia asioita

- Jos toivomuksena on joulupöytä jonkun muun luona, tämän asian ilmaisu lapsilleen

- Jos toivomuksena on lasten suurempi osallistuminen, tämän asian ilmaisu lapsilleen

- Jos toivomuksena on esim. joulu Bahamalla, tämän asian ilmaisu lapsilleen

Vierailija
13/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali. Joillakin on perinteenä mennä esim. isovanhempien luokse kuten meillä. Ja ensinnäkin meitä on kaksi sisarusta eikä siskoni ole kummoinen emäntä eli minun luonani pitäisi olla. Toiseksi En halua siskoni lapsia kotiini, joka ei ole lapsille suunniteltu. Vaaleat pinnat ja sulkaa ei ole ihanne yhdistelmä eivätkä siskoni lapset osaa käyttäytyä.

Ehkä ne isovanhemmat haluais edes joskus vastavuoroisuutta. Toki kiva perinne niiden mielestä, jotka vaan ottavat antamatta mitään takaisin.

Vierailija
14/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulua vanhempieni omakotitalossa, johon olen kutsuttu. Asun yksiössä, jossa on huonosti tilaa ja yöpymismahdollisuuksia, muuten voisin kutsuakin.

Vierailija
15/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 51-vuotias perheenäiti.

Vierailija
16/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka vanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä eivätkä pysty itse matkustamaan. Ei raaski yksinkään jättää.

Vierailija
17/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tällainen, joka ainoana asuu jossain muualla. Teen kyllä osani siellä vanhempieni luona, jos sillä jonkun synninpäästön teiltä saa.

Totta kai sillä on iso merkitys kantaako kortensa kekoon, vai ei. Myös periaatteellinen ero, saati se konkreettinen apu. Jos ei tätä ymmärrä, suosittelen ottamaan 100 % vetovastuun itselle jonain vuonna.

Vierailija
18/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 38-vuotias kiireinen yh-äiti. Mulla ei ole aikaa eikä energiaa järjestää mitään jouluaterioita. Mun vanhemmat taas tykkää järjestää ja kokata, ovat virkeitä kuusikymppisiä.

Vierailija
19/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jonka vanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä eivätkä pysty itse matkustamaan. Ei raaski yksinkään jättää.

Mikä estää sua auttamasta?

Vierailija
20/67 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tosin tänä vuonna olimme siskoni perheen luona syömässä mutta äitini silti laittoi jouluruoat ja nyt ihmettelee, miten niin paljon meni hukkaan.

Ehkä vähän typerästi sanottu mutta osa äitini joulua on nimenomaan valmistaa se jouluateria ja kutsua kaikki lapset ja lastenlapset luokseen. Itse en ole samalla tavalla jouluihminen, olen kyllä velvollisuudentuntoisesti parina jouluna kutsunut mutta minulla on kova stressi ja äiti hössöttää vaan niistä omista ruoistaan ja siitä, miten ne pitää tulla sitten syömään joulupäivänä ja tapaninpäivänä ja vielä uutena vuotenakin. Ei mitään järkeä.

Ehkä tilanne on toinen, kun äiti oikeasti ei enää jaksa. Varmaan viiden vuoden sisään sekin muutos ehkä tulossa. Äiti on nyt 68-vuotias.