Onko kellään rasvamaksa? Miten olet hoitanut sen kuntoon ja missä ajassa?
Mä kuulin syksyllä että mulla on.
Oon miettinyt miten sen hoitaisin.
Alkoholia en juo ja ruokavalion kanssa oon tarkka.. kauankohan menee että saan maksan kuntoon?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jo monella suomalaisella, lapsista lähtien.
Kerro vähän tarkemmin. Miten lapsella voi olla rasvamaksa? Eikö se kuitenkin vaadi pitkää vaikutusta sen aiheuttajalle?
Samalla tavalla kuin aikuisilla. Ihan olen mediasta tiedon saanut.
Light-tuotteet eli limut, lightmehut, energiajuomat isossa roolissa rasvamaksan synnyssä.
Hiilihydraateista fruktoosi on pahinta myrkkyä maksalle. Eli ihan kaikki fruktoosi eli hedelmäsokeri pois ruokavaliosta.
Gluteeni ja siemenöljyt myös pois. Turha ylläpitää tulehdusta kropassa ja näiden poistaminen ruokavaliosta parantaa montaa asiaa.
Sitten suolisto kuntoon, kaikenlainen tervehtyminen alkaa sieltä. Syö päivittäin jotain maitohappokäynyttä, esim hapankaalia.
Oikeastaan kaikki elintasosairaudet johtuvat insuliiniresistenssistä. Salakavala vitsaus.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni lihava väittää ihan kirkkain silmin olevansa todella terve, eikä ikinä ole mitään oireita mistään. Sitten löytyy näitä sairauksia "ihan muun asian yhteydessä". Siis mitä te siellä lääkärissä teette, kun kerta olette niin terveitä?
Mä tiedän ainakin kaksi hoikkaa ja urheilullista ihmistä, jotka ovat kuolleet sydäriin kesken terveellisen liikuntasuorituksen. Ei heissäkään mitään vikaa pitänyt olla, mutta kuinkas kävi. Kumpikaan ei tupakoinut tai käyttänyt alkoholia, söivät suositusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni lihava väittää ihan kirkkain silmin olevansa todella terve, eikä ikinä ole mitään oireita mistään. Sitten löytyy näitä sairauksia "ihan muun asian yhteydessä". Siis mitä te siellä lääkärissä teette, kun kerta olette niin terveitä?
Mä tiedän ainakin kaksi hoikkaa ja urheilullista ihmistä, jotka ovat kuolleet sydäriin kesken terveellisen liikuntasuorituksen. Ei heissäkään mitään vikaa pitänyt olla, mutta kuinkas kävi. Kumpikaan ei tupakoinut tai käyttänyt alkoholia, söivät suositusten mukaan.
No suositusruoka ei välttämättä ole sitä parasta ravintoa.
Lisää vaan vääriä rasvoja, palmuöljyjä ja fruktoosisiirappeja ruokavalioon niin hyvä tulee. Ei ihmisen sisuskalujen kuulukaan kestää moista evästä, ei ainakaan pidemmän päälle. Jotenkin ihan uskomatonta että moisen moskan käyttäminen ruuanvalmistamisessa on edes sallittua.
Mulla on todettu rasvamaksa v.2015 ja se todettiin siis ottamalla koepala maksasta, ymmärtääkseni siihen ei riitä pelkkä tt kuvaus tai verikokeet. En ollut ylipainoinen ja olen absolutisti, viimeksi ottanut lasillisen viiniä vuonna 2006. Hoidoksi käskettiin vähentää rasvaa, vaihdoin " punaisen" maidon rasvattomaan maitoon, mitään muuta en muuttanut, syön voita, juustoja ym. Rasvamaksa hoitui tuolla pelkällä maidon vaihdolla. Yksi tärkeä neuvo ap: lle ja muillekkin: ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ALKAKO KÄYTTÄMÄÄN MITÄÄN LUONTAISTUOTTEITA MAKSAN PUHDISTAMISEEN! Tuolla joku ehdotti jotain ravintolisiä, ei mitään sellaisia ainakaan. Terveellistä kotiruokaa vaan.
Mitä on fruktoosi? Miten sitä vältetään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä on fruktoosi? Miten sitä vältetään?
Se on hedelmäsokeria. Sitä vältetään siten, ettei syö sitä.
Mut kannattaako välttää sit hedelmiä?
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä nyt syömättä tarvitse olla, jos ei halua, mutta rajoitetusti, 1-2 hedelmää päivässä. Ravinnollisesti ulkolaisista hedelmistä ei hyötyä ole, kotimaiset marjat on parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä nyt syömättä tarvitse olla, jos ei halua, mutta rajoitetusti, 1-2 hedelmää päivässä. Ravinnollisesti ulkolaisista hedelmistä ei hyötyä ole, kotimaiset marjat on parempi vaihtoehto.
Hedelmistä piipertäminen on hiusten halkomista tässä asiassa. Niitä voi ihan hyvin syödä kuten muutakin normaalia, luonnollista ja tavallista ruokaa (ei lisäaineita).
ISO KUVA rasvamaksa-asiassa on se naurettava kuhina irtokarkki- ja limsahyllyillä (= glukoosifruktoosisiirappi). Monessakaan maassa maailmassa näitä ei vedetä sellaisia määriä kuin Suomessa. Ihan järkyttävää, että jo lapsilla on rasvamaksa!
Vierailija kirjoitti:
Jätä nyt ne jättikarkkisäkit ja megalimsatykit nauttimatta, niin tuskin saat rasvamaksaa. Tämä on tärkein neuvo. Hedelmät ovat ihan mitätön sivujuonne tässä tarinassa.
Moni on hankkinut riippuvuuden ja koukutuksen glukoosifruktoosisiirappiin.
Ne, jotka eivät ole pilanneet makuaistiaan maistaa, miten älyttömän äklömakeaa se on.
Saa kylläkin verensokerin huimaan nousuun ja nopeasti ja alaskin romahtaen. Ja samalla saa maksankin rasvoittumaan. Hienoa. Diabetes ja rasvamaksa samalla hinnalla!
Kokeile tätä , tekee minun vatsalle ja maksalle ihmeitä!
Jätä valkosipuli pois kokonaan, minulla vesiripulia ja mahdollisesti maksa-arvojen nousua (diagnoosi rasvamaksa; useat erikoislääkärit todenneet ei ole rasvamaksa. Ei myöskään löytänyt syytä maksa-arvojen nousuun)
Jos et muutenkaan syö valkosipulia tai oheinen ei tunnu sopivan, googlaa Foodmap ruuat (jos m.arvot nousee jostain toisesta allergiasta, eli pudottele yksitellen pois ja odota noin 2 viikkoa)
tässä jotain netistä:
Garlic in normal quantities can be a benefit to the body in several ways since it has antioxidant values.
Garlic is an important source of Arginine and Selenium as well, which help the liver in detoxification and helps lower blood pressure in the liver. Its basically the antioxidant value of the garlic that helps the most since they help keep levels of toxic substances in your body low.
However it does say:
Excess consumption of garlic could hurt the liver, which is one of the most vital organs of the body. A noted Indian study has mentioned that if garlic is consumed in large quantities, it could lead to liver toxicity because garlic contains allicin, a compound which when had in higher quantities could hurt the liver.
Käytätkö light tuotteita? Limsaa, mehua, energiajuomia? Light-tuotteet aiheuttavat rasvamaksaa.
Olen samaa mieltä kuten joku yllä sanoi, että terveydenhuolto voisi valistaa ihmisiä tekemään enemmän terveytensä eteen.