Ostin kerran lapaset vankilan joulumyyjäisistä
Ne myyjäiset ei olleet vankilassa, vaan ihan kaupungin keskustan tuntumassa.
Nyt olen yhä useammin alkanut miettiä sitä, kuka ne lapaset on mahtanut kutoa ja uskallanko käyttää niitä.
Kommentit (74)
Tarkisra ainakain ettei villasormikkaista löydy unohtunut viila etusormen kohdalta.
Vieläkö Vaasassa on vankila ja se kauppa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lapaset on ruskeat ja paksusta langasta tehdyt.
Tunnistaako joku?Minäpä oikkeen ilatapuhteena kutasin ne. Lankka ol alunperi harmaata, mutta kekkasin oikkeen luonnomukaasen väriainneen. 💩
Tervveisin vanki RiihimäeltäOnko Riksussa naisvankeja?
Hämmeessä naisvankkeja. Mutt kyl miehetki ossoo. Läppä läppän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, mihin noiden myynnistä saadut varat käytetään? Hyötyvätkö tekijät itse niistä jotenkin?
Käsityöt voivat olla ns. omaa työtä, jolloin tulo tulee myynnin mukaan. Samaa työtä voi tehdä myös ns. työtoimintana, jolloin palkka tulee vankipalkkana.
Paljonko on vankipaikan tunnilta?
Onko enemmän kuin 9 eur/d
Mitä on vankipaikan tunnilta ja täytyykö siitä maksaa veroja?
Vierailija kirjoitti:
Nehän tekee vankiloissa liikennemerkkejäkin.
Joo tiedetään.
Sen takia en uskalla noudattaakaan niitä nopeusrajoituksia...
Vankiloissa tehdään upeaa työtä, minikorvauksella ja silti ammattitaidolla!
Minun vaippani on vaihdettu vankilassa tehdyn hoitopöydän päällä; siitä tuli koulupöytäni, kun sen aika koitti.
Nyt pöytä on jo palanut päreiksi, hyvää koivua kun oli.
-
Yksi kirjahyllyistäni on vankien valmistama, samoin arkku eteisessä.
Olen 48-vuotias ja onnellinen siitä, että vankien aktivointi normaaliin elämään on alkanut jo ennen kuin synnyin.
-
Ei kukaan oikeasti voi ajatella, että vangin kutomassa on joku paha henki.
Nyt jepet lopetatte ja teette oikeita töitä! Ilmoitan, että täällä
Hyvänniemenniemessä on taas joku häröhäriötekijä pahanteossa itseasiassa. Juonut punaisesta mukista, pukkaa sauna@n alasti ja pihalle myöski. Havut heiluu ja naapuriss@ muutakin, kuulemma alasti joku h...h..ikkunarinsessa. Siit kuulemma tulossa uus laulu, tekeillä jo. Räppi ä. Sitä ja partiota ootellessa.!
Vierailija kirjoitti:
Vankiloissa tehdään upeaa työtä, minikorvauksella ja silti ammattitaidolla!
Minun vaippani on vaihdettu vankilassa tehdyn hoitopöydän päällä; siitä tuli koulupöytäni, kun sen aika koitti.
Nyt pöytä on jo palanut päreiksi, hyvää koivua kun oli.
-
Yksi kirjahyllyistäni on vankien valmistama, samoin arkku eteisessä.
Olen 48-vuotias ja onnellinen siitä, että vankien aktivointi normaaliin elämään on alkanut jo ennen kuin synnyin.
-
Ei kukaan oikeasti voi ajatella, että vangin kutomassa on joku paha henki.
👻
Vastatkaa nyt joku, mitä siellä vankilassa voi ja pystyy tienaamaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lapaset on ruskeat ja paksusta langasta tehdyt.
Tunnistaako joku?Minäpä oikkeen ilatapuhteena kutasin ne. Lankka ol alunperi harmaata, mutta kekkasin oikkeen luonnomukaasen väriainneen. 💩
Tervveisin vanki RiihimäeltäOnko Riksussa naisvankeja?
Hämmeessä naisvankkeja. Mutt kyl miehetki ossoo. Läppä läppän.
Suomessa on vain yksi naisvankila. Voihan olla, että niiden töitä myydään eri vankiloiden myyjäisissä.
Tietenkin siellä jotain askarrellaan eikö se ole hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa nyt joku, mitä siellä vankilassa voi ja pystyy tienaamaan,
XD
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin siellä jotain askarrellaan eikö se ole hyvä asia.
Osa myös opiskelee.
Oikeesti ois jännä tietää noista jutuista
OO, täältä hyvänniemen hämeen vankilasta Annelille kirjoituskoneella kirjuutellaan privaatisti , että U2 tsekattu vasta männä viikolla muistisairauden viivästyneen diagnosoinin takia ja nautittu siitä kuten uusista leluistakin. Uudet lelut katottu myös, korkkaamatta🤩.
Ei j7mankauta, lopettakaa V ja M, Mä kuooolen ja joudutte tulee tunnista@ mut, vattu Mä repesin aivan täysin j@ panen teitä kun seur. Kerran nään, toisissa merkeissä tosin! Helveata, ootte ihan sekoja jeppejä! Syydäri tuli taas ja orgguja!