Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harhoista jne.

Vierailija
28.12.2018 |

[quote=Vierailija][quote=Vierailija]Eihän sairasta voi vankilaan laittaa..[/quote]
Ei niin. Silloin laitetaan vankimielisairaalaan.[/quote]

Niin. Kun ei seuraa yhteiskunnallisia asioita, ei tule tutuksi esim. sellaiset käsitteet kuin "mielentilatutkimus" tai "vankimielisairaala". Kukaan ei lähde vapaana kävelemään tapettuaan ihmisen, mutta sairaan ihmisen paikka ei ole vankilassa, eikä Suomen lain mukaan mielentilatutkimuksessa syyntakeettomaksi todettua ihmistä ei voi tuomita syyntakeellisena. Mutta se mielentilatutkimus pitää ensin tehdä! Ei siihen riitä se, että sanoo olevansa syyntakeeton. Kuitenkin syyntakeeton ihminen voi olla suljetulla osastolla vaikka koko loppuelämänsä, jos hänet todetaan vaaralliseksi. Vankilatuomion saanut, syyntakeiseksi todettu ihminen taas vapautuu jossain vaiheessa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää kärsivänsä harhoista pitää mennä lääkäriin eikä tapaa.

Vierailija
2/6 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin harhojahan voi saada myös huumeiden käytöstä ja käsittääkseni käytön loputtua niitä ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti harhainen ei tiedä olevansa harhainen. Tähän perustuu syyntakeettomuus.

Vierailija
4/6 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietää kärsivänsä harhoista pitää mennä lääkäriin eikä tapaa.

No sä voit varmasti aloittaa tämän ilosanoman levittämisen ihan kaikille ihmisille. Varmasti auttaa.

Ap

Vierailija
5/6 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti harhainen ei tiedä olevansa harhainen. Tähän perustuu syyntakeettomuus.

Onneksi meillä nyt kuitenkin on olemassa se taho, joka tekee mielentilatutkimuksen, jos se katsotaan aiheelliseksi. Ei tarvitse esim. kansanäänestystä järjestää.

Huom. minä en ota kantaa siihen, onko tekijällä harhoja vai ei, koska mistä minä voisin sen tietää. Otin kantaa vain yleiseen typeryyteen.

Ap

Vierailija
6/6 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä nyt kuitenkin on olemassa se taho, joka tekee mielentilatutkimuksen, jos se katsotaan aiheelliseksi. Ei tarvitse esim. kansanäänestystä järjestää.

Huom. minä en ota kantaa siihen, onko tekijällä harhoja vai ei, koska mistä minä voisin sen tietää. Otin kantaa vain yleiseen typeryyteen.

Ap

Minä otan kantaa.

Syyntakeettomasta tilasta ei parissa päivässä toivu niin, että voisi todeta että, kappas vaan, toimin harhojen vallassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi