Olen miettinyt pitäisikö eksästäni varoittaa?
Eksäni käytti suhteessa rajua henkistä väkivaltaa. Suhteen alussa esitti tietysti aivan täydellistä rakastunutta miestä. Kuuluisiko minun sanoa jotain tälle nykyiselle vai olla vain hiljaa?
Kommentit (49)
Jos ihan alkuhuuma on mennyt ohi, viesti mennee paremmin perille. Vastaihastunut ei yleensä kuuntele muita.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka hyvin naiset keskimäärin uskoo mutta itse varoitin eksäni nykyistä äijää mutta eipä ottanut kuuleviin korviinsa. Naureskeli lähinnä. Eipä naura tietääkseni enää nykyään. Eli, voit kokeilla mutta rakastunut harvemmin kuuntelee järkeä
Ex on kanssa jo ehtinyt mustamaalata oman exsänsä nykyiselleen. Itsekin olin joskus suhteessa psykopaattimiehen kanssa. Vasta suhteen päätyttyä soitin edeltäjälleni ja sain kuulla kamalia asioita. Hänestä oli suuri apu toipumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Fyysisestä sanoisin mutta henkisestä en, se on kyllä kaikkien omalla vastuulla osata toimia k-päiden kanssa. Etkä voi loppuelämääsi kuitenkaan varoitella naisia tästä miehestä, jos kyseessä siis mies.
Sepä. Tiedän etten voi alkaa pelastamaan kaikkia ihmisiä eksältä loppuelämääni. Enkä haluakaan sellaista elämäntehtävää. Onhan mulla omakin elämä elettävänä. Tää uusi vaan vaikuttaa mukavalta niin tuntuu vähän pahalta tällainen tilanne.
Ap
"eksäni on hullu narsisti".
niin aina, niin aina. aloittaja oli suhteessa viaton enkeli. näin aina.
Varoittaisin, asiallisesti ja lyhyesti, että tämä henkilö ollut henkisesti väkivaltainen suhteessa, kuvaus miten (kontrollointi, uhkailu, eristäminen, mitä nyt on ollut..).
Jos et ole hänen kanssaaan muuten tekemisissä niin ei kannata. Pysy mieluummin mahdollisimman kaukana sekä hänestä että exästä.
Itsestaan selväähän sen pitäisi olla ihmisille että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää ja toiset on parempia näyttelemään kuin toiset. Jos se ei ole ei sitä usko edes parhaimmiman ystävän sanomana saati sitten nyksän exän.
Ei sitä ihastuneena kuitenkaan usko. Ditä ajattelee että olen niin herttainen että mies muuttuu.
Voit sanoa, jos törmäät että jos tulee ongelmia, voi ottaa yhteyttä. Älä ala postaileen.
Aina siitä ei ole apua.
Itsellesi vain saat pahan mielen.
Näitä on jotka ovat sitä mieltä, "on jo aloitettu".
Joku motiivi olla yhdessä vaikka ei niin kovin tykkäisikään.
En sekaantuisi draama on tyhmää.
En uskoisi. Tuo on sun versio suhteesta. Kun tapasin oman eksäni, hän haukkui ex naisensa. Tämä oli ollut aivan kauhea ihminen. No minä uskoin. Sitten kun me erosimme muutaman vuoden päästä, niin samalla tavalla hän haukkui minut muille.
Eli enpä oikein usko näihin eksäni oli narsisti/psykopaatti jne. juttuihin. Varsinkin jos niiden kertoja ei ole omasta mielestään itse tehnyt suhteessa mitään väärin, vaan KAIKKI oli eksän syytä.
Minä kerroin exän puuhista hänen toiselle naikkoselle.
Eli etäsuhteessa tämän kanssa monta vuotta, nainen ei tajunnut että mies harrasti seksiä muitten kanssa ja eli mun kanssa. Nainen lähetti jopa rahaa heti kun exäni tarinoi tarvitsevan sitä.
Suuttui mulle kun kerroin sille puuhista ja laverteli miehelle heti. Täysin rakastunut ja mies aina vaan sai väännettyä kaiken naisen syyksi.
Exän nykyistä en ole varoittanut kun en enää asu samassa kaupungissa enkä tiedä nimeä tai mitään, pitäis varmaan udella koska on puolet nuorempi ja mies koittaa aina vietellä tyhmiä tai heikkoja .
Niin siis tuo on SINUN versiosi suhteesta. Sitten on miehen versio. Totuus on jossain siinä välissä.
Et sinä voi kiertää kertomassa toisesta jotain "totuuksia". Et varsinkaan, jos ne vahingoittavat jonkun mainetta. Se on kunnianloukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Fyysisestä sanoisin mutta henkisestä en, se on kyllä kaikkien omalla vastuulla osata toimia k-päiden kanssa. Etkä voi loppuelämääsi kuitenkaan varoitella naisia tästä miehestä, jos kyseessä siis mies.
Sepä. Tiedän etten voi alkaa pelastamaan kaikkia ihmisiä eksältä loppuelämääni. Enkä haluakaan sellaista elämäntehtävää. Onhan mulla omakin elämä elettävänä. Tää uusi vaan vaikuttaa mukavalta niin tuntuu vähän pahalta tällainen tilanne.
Ap
Voit sinä nätisti asian sanoa. Toivot hyvää suhteelle, koska uusi vaikuttaa mukavalta ja toivot että heillä kemiat kohtaa paremmin kuin teillä, joka eskaloitui todella ilkeämielisiin sanoihin exältäsi. Voit vielä mainita muutaman lauseen. Laita vaikka anonyymin profiilin takaa facebookista viesti.
Vierailija kirjoitti:
Sekin vielä ettei eksästäni koskaan uskoisi päällepäin mihin hän oikeen pystyy. On todella kiltin ja rauhallisen oloinen alkuun. En ihmettelisi vaikkei minua uskottaisi jos kertoisin tälle uudelle.
Ap
Niinhän ne on,kilttejä ja rauhallisia aikansa.Olen sivusta seurannut muutamia sukulaismiehiä.Kyllä ne tapansa näyttää,kun aika kuluu.Lammas voi muuttua sudeksi.
Ehdottomast tahtoisin ,että minulle kerrottaisiin,jos kumppanini olisi sellainen ollut ed suhteessa,että olis syytä varoa.Itse ottaisin selvää sit lisää sieltä ja täältä.
Olen ollut naimisissa n 40 v ja edelleen ihan kohtuuhyvässä liitossa ,ja jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroin exän puuhista hänen toiselle naikkoselle.
Eli etäsuhteessa tämän kanssa monta vuotta, nainen ei tajunnut että mies harrasti seksiä muitten kanssa ja eli mun kanssa. Nainen lähetti jopa rahaa heti kun exäni tarinoi tarvitsevan sitä.
Suuttui mulle kun kerroin sille puuhista ja laverteli miehelle heti. Täysin rakastunut ja mies aina vaan sai väännettyä kaiken naisen syyksi.
Exän nykyistä en ole varoittanut kun en enää asu samassa kaupungissa enkä tiedä nimeä tai mitään, pitäis varmaan udella koska on puolet nuorempi ja mies koittaa aina vietellä tyhmiä tai heikkoja .
Kumpi näistä sinä olit? Tyhmä vai heikko?
Mua aina vähän naurattaa, kun joku haukkuu eksänsä. Se on ihan itse valittu se kumppani. Mä olisin ihan hiljaa vaan, jos en ole parempaa saanut.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tuo on SINUN versiosi suhteesta. Sitten on miehen versio. Totuus on jossain siinä välissä.
Et sinä voi kiertää kertomassa toisesta jotain "totuuksia". Et varsinkaan, jos ne vahingoittavat jonkun mainetta. Se on kunnianloukkaus.
Varsinkin nämä amatööripsykologien tekemät narsistidiagnoosit. Itse jouduin exälle joskus sanomaan, että marssin poliisin puheille, jos ei valheitten levittäminen lopu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee itsellä nykyään ihan hyvin niin en haluaisi elämääni nyt mitään turhaa draamaa. Tää uusi vaikuttaa todella kiltiltä ihmiseltä. En haluaisi että hän joutuisi kokemaan saman mitä minä.
Ap
Kun sulla nyt on hyvä olla, niin älä puutu. Siitä aiheutuu vaan sota jonka syyksi sut laitetaan.
Kun on hankalan ja lannistavan ihmisen saanut elämästään pois, kannattaa vaan juosta kauemmaksi. Sä et ole vastuussa exän nykyisen hyvinvoinnista. Niin julmalta kuin se kuulostaakin. Ja sitäpaitsi rakastunut ihminen ei usko puhetta.
Oma exä harjoitti jatkuvaa henkistä väkivaltaa. Suoraa ja hienovaraista. Jossain vaiheessa mukaan tuli myös fyysinen väkivalta. Menetin melkein mielenterveyteni. Vielä vuosien jälkeenkin kipuilen ja kuulen sen k*s*pään äänen mielessäni. Mua varoiteltiin, mutta ajattelin naivisti, että minun kanssani hän on varmasti erilainen. Joopa joo.
Ne jotka minua varoittelivat nostan hattua heille rohkeudesta. Mutta samalla hävettää oma naivius miksi en ottanut varoitteluja tosissani. No, oli henkisesti kallis koulu.
Ihminen voi muuttua. Minunkin teki mieleni varoittaa veljeni ex-vaimon nykyistä miesystävää, mutta en varoittanut ja hyvä niin, koska uuden miehen kanssa hän ei käyttäydy yhtä huonosti kuin veljeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"eksäni on hullu narsisti".
niin aina, niin aina. aloittaja oli suhteessa viaton enkeli. näin aina.
Hyvä kommentti.
Minä pääsin eroon hyvin raskaasta suhteesta, missä mua petettiin ja vähäteltiin. Suhteen jälkeen mies kertoi kaikille, että olin narsisti ( hänen tekemänsä arvio) ja kaikki mikä oli mennyt suhteessa pieleen johtui minusta.
Suurella varauksella suhtaudun kaikkiin eksä oli psykopaatti/narsisti-juttuihin.
Kuulostat hänestä vain katkeralta eksältä.
Onkohan siinä pieni totuuden siemen?
Varoita.
Kukaan ei tarvitse käydä samaa paskaa läpi.
Kaikki eivät kuuntele mutta moni kiitollinen kun saa tiedot ennen kuin on liian myöhäistä.