Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas eripari pyyhkeitä lahjaksi...

Vierailija
28.12.2018 |

Saatiin just pari kuukautta sitten anopilta lahjaksi kaksi erilaista settiä joissa kylpypyyhe ja käsipyyhe ja nyt jouluna isoäidiltä pyyhkeet, keskenään erilaiset. Eli parin kuukauden sisään neljä erilaista pyyhettä. Jotenkin harmittaa, molemmat näistä ihmisistä tuntee minun (miestä ei kiinnosta) maun ja olen tarkka siitä että kulloinkin käytössä olevat käsi- ja kylpypyyhkeet ovat samaa sarjaa keskenään.

Mitä näille nyt taas pitäisi tehdä ja mikä saa ylipäänsä ihmiset antamaan eriparisia? Kiva ajatus ja nämäkin pyyhkeet ovat kaikki yksittäin kivoja, mutta harmittaa kun näille ei ole pareja. Pyyhkeitä on meillä jo muutenkin ihan tarpeeksi.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi harmi. Itse en pysty yhtään samaistumaan tähän, mutta ilmeisesti asia on ap:lle tärkeä.

Sen verran voisin kysyä, että tarkoitatko ap että esim kylppärissä roikkuva sun kylpypyyhe pitäisi olla samaa sarjaa kuin samaan aikaan samassa kylppärissä roikkuva sun käsipyyhe?

Tarkoitan sitä, että vaihdan kerran viikossa meidän molempien kylpypyyhkeet kylppäriin (ja likaset pesuun tietty), esim: vihreät raidalliset ja samalla laitan ne samanlaiset, vihreät raidalliset käsipyyhkeet. Käsipyyhkeet jos tarvii vaihtaa kesken viikon niin voin laittaa sitten vaikka vihreät yksiväriset. 

Asia on mulle tärkeä, viihtyvyys laskee heti jos pyyhkeet on eripariset. Muiden kämpissä ei kiinnosta, mutta omassa haluan niiden olevan just miten tykkään.

Niin että joku säilyttää kylpypyyhkeensä vessassa. Omituista.

Meillä on kylpypyyhkeet kylpyhuoneessa. Käytössä olevat roikkuvat telineissään ja puhtaat ovat viikattuna hyllykössä. Näin ne ovat myös sisustuselementti, ja siksi todellakin kaikki samaa sarjaa. Samoin vessojen käsipyyhkeet. Oman pyyhkeen tunnistaa sitten sitä missä telineessä se on, meillä kun on omat paikat jokaisen pyyhkeelle.

Vierailija
42/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi harmi. Itse en pysty yhtään samaistumaan tähän, mutta ilmeisesti asia on ap:lle tärkeä.

Sen verran voisin kysyä, että tarkoitatko ap että esim kylppärissä roikkuva sun kylpypyyhe pitäisi olla samaa sarjaa kuin samaan aikaan samassa kylppärissä roikkuva sun käsipyyhe?

Tarkoitan sitä, että vaihdan kerran viikossa meidän molempien kylpypyyhkeet kylppäriin (ja likaset pesuun tietty), esim: vihreät raidalliset ja samalla laitan ne samanlaiset, vihreät raidalliset käsipyyhkeet. Käsipyyhkeet jos tarvii vaihtaa kesken viikon niin voin laittaa sitten vaikka vihreät yksiväriset. 

Asia on mulle tärkeä, viihtyvyys laskee heti jos pyyhkeet on eripariset. Muiden kämpissä ei kiinnosta, mutta omassa haluan niiden olevan just miten tykkään.

Taas kerran AV:ta lukiessa tuntuu kuin kurkistaisin johonkin toiseen todellisuuteen, jossa kaikki on hyvin kummallista.

Sama. Pistää miettimään kyllä miten heikoissa kantimissa mielenterveys on,jos jo eripariset pyyhkeet saa sen järkkymään. Toivottavasti tälläisille ihmisille ei tule eteen vakavia onnettomuuksia tai suuria menetyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaat olen myynyt kirppiksellä, koska niistä saa rahaa. Halpikset käytän koirien tassu- yms pyyhkeinä loppuun.

T keski-ikäinen, jonka häälahjapyyhkeistä viimiset meni koirille pari vuotta sitten. Erottu on jo 10 v sitten.

Vierailija
44/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiin just pari kuukautta sitten anopilta lahjaksi kaksi erilaista settiä joissa kylpypyyhe ja käsipyyhe ja nyt jouluna isoäidiltä pyyhkeet, keskenään erilaiset. Eli parin kuukauden sisään neljä erilaista pyyhettä. Jotenkin harmittaa, molemmat näistä ihmisistä tuntee minun (miestä ei kiinnosta) maun ja olen tarkka siitä että kulloinkin käytössä olevat käsi- ja kylpypyyhkeet ovat samaa sarjaa keskenään.

Mitä näille nyt taas pitäisi tehdä ja mikä saa ylipäänsä ihmiset antamaan eriparisia? Kiva ajatus ja nämäkin pyyhkeet ovat kaikki yksittäin kivoja, mutta harmittaa kun näille ei ole pareja. Pyyhkeitä on meillä jo muutenkin ihan tarpeeksi.

No on joillakin ongelmat. Voi voi.

Vierailija
45/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa nelihenkisessä perheessä on se, että kaikilla roikkuu erilainen kylpypyyhe (sauna/suihkulähteet siis) kylppärissä. Lisäksi siellä on minun ja tyttären tukkapyyhe pitkille hiuksille, miehen ja mun salipyyhkeet ja lasten koulupyyhkeet ja välillä kaikkien uimahallipyyhkeet. Helpointa on, että ne on kaikki erilaisia. Sitten siellä on kaksi samanlaista käsipyyhettä ja kolmas erilainen käsipyyhe. Yläkerran kylppärissä on sitten 2 samanlaista käsipyyhettä ja vielä kaksi erilaista sekä tytön suihkupyyhe ja hiuksille omansa. Vaihtoväli on joillakin alle viikko, joillakin 2-3 viikkoa (osaa käytetään 2 kertaa kuukaudessa). Kyllä siinä saisi olla aikamoinen värikoodaaja, jos kaikkien pitäis olla aina samanlaisia.

Hyvä jos olette löytäneet teille toimivan ratkaisun. Meillä pyyhkeitä on esillä neljä kappaletta, joten ei tarvi olla mikään värikoodaaja.

Vierailija
46/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sekaisin mene, miehen vasemmalla, lapsen keskellä ja mun oikealla. Sama järjestys toimii myös tiskipöydällä jossa jokaisella on puolipitoinen muki, kaikki tietää missä nurkassa on kenenkin muki.

Vierailija
47/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan että ihan kaikki pyyhkeet ovat meillä samaa sarjaa, joka vielä kaiken lisäksi sopii kylppärin sisustukseen. Eli niin vessojen kuin kylppärienkin käsipyyhkeet ovat samaa sarjaa, ja kylpypyyhkeet myös. Sekä käytössä olevat että kaapissa viikattuna olevat. Tästä syystä meillä vaihdetaan pyyhkeet kerralla uusiin aina samalla kun koko kylppärin sisustus uusitaan, muutaman vuoden välein.

Onneksi kukaan ei ole antanut myöskään lahjaksi mitään eriparipyyhkeitä, eihän niille olisi mitään käyttöä.

Onko jonkun mielestä jotenkin kummallista että ihminen on tarkka siitä miltä oma koti näyttää? Ei minusta. Meillä on kaikki kotona tarkasti mietitty toisiinsa sopivaksi, ja sisustus uusitaan muutaman vuoden välein.

Ja maailma pelastuu. Eiku...

Edelliset tavarat viedään kierrätyskeskukseen lahjoituksena ja koska ovat vielä hyväkuntoisia niin eiköhän ne jollekin kelpaa. Niin tekstiilit kuin kalusteetkin jotka menevät vaihtoon.

Vierailija
48/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä käytetä pyyhkeitä missään muualla kuin kotona? Meillä lapset tarvitsevat pyyhkeitä koulun liikuntatunneilla, uimahallissa, kuntosalilla ja kesäisin uimarannoilla ja retkillä. Meilläkin on kaikki pyyhkeet samanlaisia kylppärissä. Itse taas en tykkää siitä, että nämä siistit pyyhkeet lojuvat kesäisin nurmikoilla, koulun lattioilla ja milloin missäkin. Siihen tarkoitukseen nuo parittomat pyyhkeet sopivat oikein hyvin.

Vierailija
49/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä kyllä ihan oikeaakin ongelmaa. Kyllä pitää vähän oikeastikin ihmetellä mikä siinä on tavoitteena,

Meillä ainakin kävi niin, että siinä vaiheessa kun saavutettiin elämässä se vaihe että molemmilla on hyväpalkkaiset vakituiset työt ja pystyttiin muuttamaan isoon taloon, SILLOIN vasta kaikki sukulaiset keksivät ruveta kantamaan meille tilaa vievää lahjaa toisensa perään. Yksi tuo pyyhkeitä, toinen koristetyynyjä, kolmas keramiikkaa ja neljäs isoja kynttilälyhtyjä. Ja mikään näistä ei sovi omaan tyyliimme laisinkaan. Tietenkään, on hirveän vaikea tietää mikä toisia miellyttää.

Mihin itse piilottaisit JOKA VUOSI esimerkiksi 12 tällaista isoa tarpeetonta esinettä? Kun tosiaankin koti on jo kalustettu. Mitään ei puutu. Pitäisikö se oma pellavainen sohvatyyny vaihtaa akryylisiin kissankuvilla kirjailtuihin vain siksi, että joku on päättänyt sellaiset lahjoittaa? Vai pitäisikö kaikkien tasojen vain antaa täyttyä rojulla?

Miksi tosiaankin näitä lahjoja tulee juuri nyt, kun meillä ei ole niille mitään tarvetta? Päinvastoin kuin opiskeluaikoina, jolloin oli kaikesta pulaa. Ihan varmaan tässä maassa olisi apua tarvitsevia ihmisiä, jolle siitä pyyhkeestäkin olisi iloa.

Vierailija
50/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään vaihtis. Anna mulle sun pyyhkees niin mä annan anopin mukaan piilottamat jumalattoman rumat kyntteliköt ja eripari tuikkukipot kynttilöineen. Taapero perheessä eläväliekki vielä on kaikkea muuta kuin kiva tunnelmanluoja.

Vierailija
51/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tässä kyllä ihan oikeaakin ongelmaa. Kyllä pitää vähän oikeastikin ihmetellä mikä siinä on tavoitteena,

Meillä ainakin kävi niin, että siinä vaiheessa kun saavutettiin elämässä se vaihe että molemmilla on hyväpalkkaiset vakituiset työt ja pystyttiin muuttamaan isoon taloon, SILLOIN vasta kaikki sukulaiset keksivät ruveta kantamaan meille tilaa vievää lahjaa toisensa perään. Yksi tuo pyyhkeitä, toinen koristetyynyjä, kolmas keramiikkaa ja neljäs isoja kynttilälyhtyjä. Ja mikään näistä ei sovi omaan tyyliimme laisinkaan. Tietenkään, on hirveän vaikea tietää mikä toisia miellyttää.

Mihin itse piilottaisit JOKA VUOSI esimerkiksi 12 tällaista isoa tarpeetonta esinettä? Kun tosiaankin koti on jo kalustettu. Mitään ei puutu. Pitäisikö se oma pellavainen sohvatyyny vaihtaa akryylisiin kissankuvilla kirjailtuihin vain siksi, että joku on päättänyt sellaiset lahjoittaa? Vai pitäisikö kaikkien tasojen vain antaa täyttyä rojulla?

Miksi tosiaankin näitä lahjoja tulee juuri nyt, kun meillä ei ole niille mitään tarvetta? Päinvastoin kuin opiskeluaikoina, jolloin oli kaikesta pulaa. Ihan varmaan tässä maassa olisi apua tarvitsevia ihmisiä, jolle siitä pyyhkeestäkin olisi iloa.

Samaa mieltä. Opiskeluaikoina ja työttömänä ollessa olisin ollut iloinen eriparipyyhkeistä, mutta viisikymppisenä työssäkäyvänä ei kauheasti naurata. Meillä on hyviä pyyhkeitä ehkä loppuelämäksi, enkä todellakaan tarvitse tai halua yhtään lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän