Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas eripari pyyhkeitä lahjaksi...

Vierailija
28.12.2018 |

Saatiin just pari kuukautta sitten anopilta lahjaksi kaksi erilaista settiä joissa kylpypyyhe ja käsipyyhe ja nyt jouluna isoäidiltä pyyhkeet, keskenään erilaiset. Eli parin kuukauden sisään neljä erilaista pyyhettä. Jotenkin harmittaa, molemmat näistä ihmisistä tuntee minun (miestä ei kiinnosta) maun ja olen tarkka siitä että kulloinkin käytössä olevat käsi- ja kylpypyyhkeet ovat samaa sarjaa keskenään.

Mitä näille nyt taas pitäisi tehdä ja mikä saa ylipäänsä ihmiset antamaan eriparisia? Kiva ajatus ja nämäkin pyyhkeet ovat kaikki yksittäin kivoja, mutta harmittaa kun näille ei ole pareja. Pyyhkeitä on meillä jo muutenkin ihan tarpeeksi.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi harmi. Itse en pysty yhtään samaistumaan tähän, mutta ilmeisesti asia on ap:lle tärkeä.

Sen verran voisin kysyä, että tarkoitatko ap että esim kylppärissä roikkuva sun kylpypyyhe pitäisi olla samaa sarjaa kuin samaan aikaan samassa kylppärissä roikkuva sun käsipyyhe?

Tarkoitan sitä, että vaihdan kerran viikossa meidän molempien kylpypyyhkeet kylppäriin (ja likaset pesuun tietty), esim: vihreät raidalliset ja samalla laitan ne samanlaiset, vihreät raidalliset käsipyyhkeet. Käsipyyhkeet jos tarvii vaihtaa kesken viikon niin voin laittaa sitten vaikka vihreät yksiväriset. 

Asia on mulle tärkeä, viihtyvyys laskee heti jos pyyhkeet on eripariset. Muiden kämpissä ei kiinnosta, mutta omassa haluan niiden olevan just miten tykkään.

Niin että joku säilyttää kylpypyyhkeensä vessassa. Omituista.

Mitä omituista siinä on? Monissa asunnoissa on kph ja wc samaa tilaa.

Vierailija
22/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta täysin. Minäkin haluan, että kylpyhuoneessa kulloinkin esillä ja käytössä olevat perheen pyyhkeet ovat samaa sarjaa ja käsipyyhe samaten. Olen tarkka siitä, että sisustus on harmoninen ja sävy sävyyn sovitettu. Sama koskee lakanoita, parisängyssä on aina samanlainen pussilakana miehelle ja minulle. Ja meillä on kaapissa viisi settiä pyyhkeitä ja viisi settiä lakanoita jo valmiiksi niin harmittaa kun tulee lahjaksi noita yksittäisiä lakanoita ja yksittäisiä kylpypyyhkeitä. En todellakaan aio pedata parisänkyymme yhtäaikaa itselleni pinkkiä hemtexin pussilakanaa ja miehelle tummanvihreää finlaysonia. Olen ratkaissut asian niin, että lahjotan parittomat pyyhkeet ja parittomat lakanat eteenpäin sinkkuystäville, joilla ei ole parisänkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on just parasta. Meillä on kaikki pyyhkeet eriparia etteivät mene sekaisin. 

Vierailija
24/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa nelihenkisessä perheessä on se, että kaikilla roikkuu erilainen kylpypyyhe (sauna/suihkulähteet siis) kylppärissä. Lisäksi siellä on minun ja tyttären tukkapyyhe pitkille hiuksille, miehen ja mun salipyyhkeet ja lasten koulupyyhkeet ja välillä kaikkien uimahallipyyhkeet. Helpointa on, että ne on kaikki erilaisia. Sitten siellä on kaksi samanlaista käsipyyhettä ja kolmas erilainen käsipyyhe. Yläkerran kylppärissä on sitten 2 samanlaista käsipyyhettä ja vielä kaksi erilaista sekä tytön suihkupyyhe ja hiuksille omansa. Vaihtoväli on joillakin alle viikko, joillakin 2-3 viikkoa (osaa käytetään 2 kertaa kuukaudessa). Kyllä siinä saisi olla aikamoinen värikoodaaja, jos kaikkien pitäis olla aina samanlaisia.

Vierailija
25/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Itse olen köyhä ja toivon, että olisi rahaa ostaa yksi pyyhe lisää niin ei tulisi noloja tilanteita ystävien vieraillessa. :) Kuitenkin, jos olisin rikas ja esteettisyys hyvin tärkeää niin miksi en minäkin panostaisi. Lahjoita eteenpäin tai hommaa parit. Jos lahjoitat, joku ilahtuu varmasti! Pyyhkeet ovat kalliita.

Vierailija
26/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi harmi. Itse en pysty yhtään samaistumaan tähän, mutta ilmeisesti asia on ap:lle tärkeä.

Sen verran voisin kysyä, että tarkoitatko ap että esim kylppärissä roikkuva sun kylpypyyhe pitäisi olla samaa sarjaa kuin samaan aikaan samassa kylppärissä roikkuva sun käsipyyhe?

Tarkoitan sitä, että vaihdan kerran viikossa meidän molempien kylpypyyhkeet kylppäriin (ja likaset pesuun tietty), esim: vihreät raidalliset ja samalla laitan ne samanlaiset, vihreät raidalliset käsipyyhkeet. Käsipyyhkeet jos tarvii vaihtaa kesken viikon niin voin laittaa sitten vaikka vihreät yksiväriset. 

Asia on mulle tärkeä, viihtyvyys laskee heti jos pyyhkeet on eripariset. Muiden kämpissä ei kiinnosta, mutta omassa haluan niiden olevan just miten tykkään.

Niin että joku säilyttää kylpypyyhkeensä vessassa. Omituista.

Siis mitä? Meidän asunnossa on tasan se yksi huone jossa käydään paskalla ja suihkussa. Pyyykitkin pestään siellä. Olkoon sen nimi vessa, suihkuhuone tai kylppäri mutta siellä ne on kaikki, sekä kylpy- että käsipyyhkeet.

Vierailija
27/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään. Alkoi omat ongelmat just tuntua pieniltä ja turhilta.

Vierailija
28/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä taas mieluummin haluisin kaikki erilaisia etteivät mene sekaisin, mulla ja miehellä esim on aina kaksi pyyhettä kummallakin käytössä ja kaikki eri värisiä, mun siksi että hiuspyyhe on erikseen kuin muu pyyhe ja miehelle ei muuten vaan riitä kuivaaamiseen yksi:)

Samoin. On helpompaa kun jokainen erottaa oman pyyhkeensä jo kuosista ja väristä. Missä nämä ovat edes yhtäaikaa esillä, että erilaiset noin silmiin sattuu?

Esim siinä yhdessä ainoassa kylpyhuoneessa, mitä tässä kaksiossa sattuu olemaan. Miehen pyyhe, oma pyyhe, käsi- ja kasvopyyhe. En mä tykkää että yks on valkoinen, yks pilkullinen sininen, yks kukallinen oranssi ja yks joku vihreä Muumipeikko.

Apua, miten voi tunnelma mennä pilalle pienistä asioista. Oletko kontrollifriikki?

Vierailija
29/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kylpypyyhe (sauna/suihkulähteet siis) kylppärissä...

Kalliinkin puhelimen ennakoiva tekstinsyöttö tekee joskus pieniä käytännön piloja 😁

Vierailija
30/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on just parasta. Meillä on kaikki pyyhkeet eriparia etteivät mene sekaisin. 

Et ymmärrä. Kun pyyhkeet ovat samaa sarjaa, niin eivät ne ole identtisiä, vaan esim. naisen pyyhe on jonkun pyyhesarjan vaaleampi pellavapyyhe ja miehen pyyhe saman pyyhesarjan hieman tummempi pellavapyyhe. Tai naisen pyyhe marimerkon valkoharmaa tasaraita ja miehen pyyhe marimekon harmaamusta tasaraita. Eivät ne mene sekaisin.

Vierailija
31/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä vuosi pyyhkeitä ja anna ensivuoden joululahjavinkiksi anopille; osta samanlainen pari edellisvuoden pyyhesettiin. Varsinkin jos se on ollut kiva. Voisi vaikka kehuakin...

Vierailija
32/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:ta. Aloitusviestissä oli eriparisuuden lisäksi toinenkin tärkeä sanoma eli se, että ap:n perheessä on jo riittävästi pyyhkeitä. Silloin lisäpyyhkeet ovat joka tapauksessa haitaksi.

Niin on meilläkin. Olemme päälle kolmikymppinen pari, ja muuttaneet aikuisina yhteen siinä vaiheessa kun molemmilla on jo erikseenkin ollut kalustetut omistusasunnot. Eli meillä on tässä vaiheessa noin 40 kpl pyyhkeitä. Iso osa niistä on nimenomaan satunnaisista supermarketeista tuliaisiksi tuotuja yksilöitä, jotka virttyvät muutamassa pesussa rumiksi. Olen näitä vähitellen yrittänyt siirtää öljyräteiksi autotalliin ja aina kun muutaman saa pois, ostan tilalle laadukkaita väriä päästämättömiä, jotka voi varmuudella mm. pestä muiden samanlaisten kanssa.

Vieläkin tulee juuri anopilta tällaisia oman makunsa mukaan valittuja satunnaisia retkupyyhkeitä. Ihan turhaan.

Vierailija
33/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran AV:ta lukiessa tuntuu kuin kurkistaisin johonkin toiseen todellisuuteen, jossa kaikki on hyvin kummallista.

Vierailija
34/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa nipottaja.

Vierailija
35/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää tuollainen parittomien liinojen lahjoittaminen! Kyllä nyt mummolla keulii ja pahasti! Laitat postissa takaisin rumanaama-hymiön kera! Jotain rotia sentään! 

Vierailija
36/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ongelman hyvin. Me olemme pariskunta, joka on muuttanut yhteen 35-vuotiaina, jolloin molemmilla oli jo täysin varustettu oma kolmio huonekaluineen, astioineen, pyyhkeineen, lakanoineen jne. Muutimme yhteen uuteen kolmioon, ja jouduimme heittämään kummankin tavaroista suuren osan kirpputorille ja myyntiin. Silti pyyhkeitä on yhä yli 30 kpl, oikeasti meille riittäisi kuusi pyyhettä, kun pyykkiä kuitenkin voi pestä usein. Emme halua lahjaksi enää yhtään pyyhettä, emme paritonta emmekä parillista. Kaikki jotka tulee menee suoraan myyntiin toripistefiihin.

Vierailija
37/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä. Kun pyyhkeet ovat samaa sarjaa, niin eivät ne ole identtisiä, vaan esim. naisen pyyhe on jonkun pyyhesarjan vaaleampi pellavapyyhe ja miehen pyyhe saman pyyhesarjan hieman tummempi pellavapyyhe. Tai naisen pyyhe marimerkon valkoharmaa tasaraita ja miehen pyyhe marimekon harmaamusta tasaraita. Eivät ne mene sekaisin.

Jep, tai jos otat pyyhkeen siitä pyyhetelineen alemmalta orrelta ja laitat sen käytön jälkeen takaisin paikoilleen niin miten ne sekaisin menee? Ja onko tuo nyt sitten niin mieltä järkyttävää jos menisikin.

Vierailija
38/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan että ihan kaikki pyyhkeet ovat meillä samaa sarjaa, joka vielä kaiken lisäksi sopii kylppärin sisustukseen. Eli niin vessojen kuin kylppärienkin käsipyyhkeet ovat samaa sarjaa, ja kylpypyyhkeet myös. Sekä käytössä olevat että kaapissa viikattuna olevat. Tästä syystä meillä vaihdetaan pyyhkeet kerralla uusiin aina samalla kun koko kylppärin sisustus uusitaan, muutaman vuoden välein.

Onneksi kukaan ei ole antanut myöskään lahjaksi mitään eriparipyyhkeitä, eihän niille olisi mitään käyttöä.

Onko jonkun mielestä jotenkin kummallista että ihminen on tarkka siitä miltä oma koti näyttää? Ei minusta. Meillä on kaikki kotona tarkasti mietitty toisiinsa sopivaksi, ja sisustus uusitaan muutaman vuoden välein.

Vierailija
39/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan että ihan kaikki pyyhkeet ovat meillä samaa sarjaa, joka vielä kaiken lisäksi sopii kylppärin sisustukseen. Eli niin vessojen kuin kylppärienkin käsipyyhkeet ovat samaa sarjaa, ja kylpypyyhkeet myös. Sekä käytössä olevat että kaapissa viikattuna olevat. Tästä syystä meillä vaihdetaan pyyhkeet kerralla uusiin aina samalla kun koko kylppärin sisustus uusitaan, muutaman vuoden välein.

Onneksi kukaan ei ole antanut myöskään lahjaksi mitään eriparipyyhkeitä, eihän niille olisi mitään käyttöä.

Onko jonkun mielestä jotenkin kummallista että ihminen on tarkka siitä miltä oma koti näyttää? Ei minusta. Meillä on kaikki kotona tarkasti mietitty toisiinsa sopivaksi, ja sisustus uusitaan muutaman vuoden välein.

Ja maailma pelastuu. Eiku...

Vierailija
40/51 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Itse olen köyhä ja toivon, että olisi rahaa ostaa yksi pyyhe lisää niin ei tulisi noloja tilanteita ystävien vieraillessa. :) Kuitenkin, jos olisin rikas ja esteettisyys hyvin tärkeää niin miksi en minäkin panostaisi. Lahjoita eteenpäin tai hommaa parit. Jos lahjoitat, joku ilahtuu varmasti! Pyyhkeet ovat kalliita.

Jos haluat yhden näistä käyttämättömistä eriparisista seteistä, laita vaikka sinun sähköpostiosoite tai kik -tunnus niin otan yhteyttä, voin lähettää sinulle ilmaiseksi :)

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi