Mies, miksi avioiduit?
Kommentit (93)
Mies3689 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisin syy lienee: naisen mieliksi
Tämä sama syy täällä myös. Sama kuin lasten hankkimisessakin.
Enää muutama vuosi lusittavana tätä teatteria ja sitten alan vihdoin elää omaa elämääni.
Voi hyvänen aika. Minkä ihmeen takia suostuit tekemään noin sitovia asioita vain toisen mieliksi? Kiristikö nainen sinua jollain vai lahjoiko? Tuskin sinä sitä omaa elämääsi pystyt elämään, eroa et saa haettua itse vaan odotat vaimon ratkaisua. Eron jälkeen elät taas lapsiperhearkea uuden vaimon kanssa. Noin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Mies3689 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää muutama vuosi lusittavana tätä teatteria ja sitten alan vihdoin elää omaa elämääni.
Voi hyvänen aika. Minkä ihmeen takia suostuit tekemään noin sitovia asioita vain toisen mieliksi? Kiristikö nainen sinua jollain vai lahjoiko? Tuskin sinä sitä omaa elämääsi pystyt elämään, eroa et saa haettua itse vaan odotat vaimon ratkaisua. Eron jälkeen elät taas lapsiperhearkea uuden vaimon kanssa. Noin se menee.
Ei nyt varsinaisesti kiristänyt, enemminkin väsytti vuosien lapsihaavejankkaamisellaan ja heikkona hetkenä sitten menin antamaan periksi. Avioituminen oli vain merkityksetöntä jatkumoa tuolle "antaa mennä kun on alamäki"-virheliikkeelle.
Lapsiperhearkea tai uuden suhteen ostamista yhtä kalliilla hinnalla tuskin tulee tapahtumaan. Sen verran opin virheistäni että vasektomia on tehty jo vuosia sitten.
Olin naiivi ja uskoin että nainen haluaa yhteistä hyvää ja on kärsivällinen. No raha se vain oli.
Nää samat vässykät on niitä jotka sitten liitossaan makaa sohvalla eivätkä kykene ottamaan vastuuta mistään? Vaimo hoitaa kaiken; perheen ja lasten asiat.
Taantuvat liitossaan lapsi-äitisuhteeseen?
Mies3689 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa? Oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Mies3689 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämää, johon ei kuulu nykyinen puoliso. Rauhaa toimia omien tavoitteiden ja unelmien eteen 100%, ilman puolison ja perheen tuomaa jatkuvaa aikasyöppöä taustakohinaa.
Mies3689 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies3689 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämää, johon ei kuulu nykyinen puoliso. Rauhaa toimia omien tavoitteiden ja unelmien eteen 100%, ilman puolison ja perheen tuomaa jatkuvaa aikasyöppöä taustakohinaa.
Onko lapsetkin sulle taustakohinaa?
Aika surullista heille.
Vierailija kirjoitti:
Mies3689 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies3689 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsetkin sulle taustakohinaa?
Aika surullista heille.
Niin on, mutta lisääntyminen on virhe jota ei niin vaan saa peruttua. Hoidetaan nyt juniorit kunnialla aikuisuuteen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Nää samat vässykät on niitä jotka sitten liitossaan makaa sohvalla eivätkä kykene ottamaan vastuuta mistään? Vaimo hoitaa kaiken; perheen ja lasten asiat.
Taantuvat liitossaan lapsi-äitisuhteeseen?
Miehen vastaus miehelle esitettyyn kysymykseen?
Kiitos.
Lasten takia. Haluttiin lapsia, ja perinteinen ydinperhe on (mielestäni) paras tapa tarjota lapsille turvallinen ja hyvä ympäristö elää ja kasvaa.
Maailmassa on n. 3,5 miljardia naista, en missään tapauksessa roikkuisi loppuikääni saman ihmisen kanssa, jos ei olisi lapsia! Ei ole tarkoitus moittia vaimoani, hän on hyvä äiti, minä olen hyvä isä, ja me olemme hyvä perhe ilman isoja erimielisyyksiä, taloudellisia huolia tai muitakaan murheita. Elämä on siis hyvää, mutta ilman lapsia ja niiden tuomaa vastuuta ja velvollisuuksia olisi se elämä itselläni ainakin aika toisenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia. Haluttiin lapsia, ja perinteinen ydinperhe on (mielestäni) paras tapa tarjota lapsille turvallinen ja hyvä ympäristö elää ja kasvaa.
Maailmassa on n. 3,5 miljardia naista, en missään tapauksessa roikkuisi loppuikääni saman ihmisen kanssa, jos ei olisi lapsia! Ei ole tarkoitus moittia vaimoani, hän on hyvä äiti, minä olen hyvä isä, ja me olemme hyvä perhe ilman isoja erimielisyyksiä, taloudellisia huolia tai muitakaan murheita. Elämä on siis hyvää, mutta ilman lapsia ja niiden tuomaa vastuuta ja velvollisuuksia olisi se elämä itselläni ainakin aika toisenlaista.
Oletko ollut uskollinen vaimollesi?
Mieheni vastasi kysymykseen: "mies miksi avioiduit?" - en minä tiedä.
25 vuotta naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Aiotko erota kun lapset aikuisia?
Ehkä rakkaus ei ole kuitenkaann kokonaan kuollut.
N
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä joku menisi naimisiin seksin tai kodinhoidon vuoksi? Eikö ole parempi olla avoliitossa niin pääsee nopeammin pois jos palvelu ei pelaakaan enää?
Joku on äänestänyt näitäkin vaihtoehtoja.
Joku tuolla edellä sanoi, että rakkaus ei ole kuollut. No kyllä se vaikuttaa vahvasti näiden kommenttien perusteella, että se nimenomaan on kuollut. Näin naisena ihan hirvittää lukea näitä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivinen ala, konservatiiviset kaverit, konservatiiviset naapurit,...
Päälle 35-v. poikamies nyt vain herättäisi heillä epäilyksiä eikä ehkä vaikuttaisi niin vakaaltakaan työnantajan / asiakkaiden kannalta.
Pappi pienellä paikkakunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Onko miehiä jotka ovat nyt sitten todella halunneet naimisiin?
No ainakin minun mieheni oli se joka halusi sitoutua ja saada lapsia. Itselleni asia oli huomattavasti vaikeampi koska jouduin tekemään itselleni ikäviä kompromisseja mm asuinpaikan ja työelämän suhteen kun valitsin elää hänen kanssaan. 3 lasta ja yli 30 v yhdessä.