Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan kestää laihduttaa 68 kg - 55kg

Vierailija
27.12.2018 |

Olen siis normali painoinen tällä hetkellä sillä olen 178cm pitkä. Haluaisin kuitenkin takaisin hoikaksi ja tavoitteena tuo 55 (tai mahdllisesti 60, riippuen siitä mikä keholle paras). Onko todella vaikeata laihduttaa normaalipainon sisällä? Olin ennen luonnostaan hyvin hoikka mutta nyt huomaamatta minusta on väistämättä tullut sen verran iso että en viihdy enää kehossani. Vinkkejä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain haluaa punnita, niin ruokaa sitten. Ei kannata vaakaa käyttää itseensä, kun se lukema heilahtelee kuitenkin erityisesti naisilla niin paljon. Tulee vain turhia pettymyksen tunteita.

Lisäksi jos juuttuu johonkin lukema-ajatukseen, unohtuu että se tärkein siellä taustalla on kehon tasapaino (joka myös sitten näkyy ulkoisena tasapainona)

Kun mittailee mitä ostoskoriin päätyy ja siitä lautaselle, näkee suoran syy-seuraussuhteen siihen mitä kehoon kertyy. Järkevämpääkin on ulkoistaa tavoite niin että haluan syödä tervemmin -> olla terveempi, koska onnistumisen kokemukset on moninkertaiset; jokainen syöty omena on hyvän fiiliksen lähde.

Painonputoamiseen muistaa yhdistää myös ryhtiä vahvistavat harjoitukset. Mitä enemmän paino putoaa, sitä enemmän kehon painopiste muuttuu! Voi olla että suuren painonpudotuksen jälkeen ei olekaan peilikuvaan tyytyväinen. Jokaisen vatsa- ja selkälihasharjoituksen jälkeen on kiinteämpi olo - vaikka vaaka ei sitä huomaisi, niin senteissä voi nopeastikin huomata eron. Minä <3 Callanetics.

Vierailija
22/26 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet jo valmiiksi normaalipainoinen, 0,5-1 kg/kk on realistinen painonpudotustahti. Oikeasti ylipainoisella voi onnistua 0,5 kg/viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen avuksi MyFitnessPal-sovellusta. Tosi helppoa vahtia syömisiä, kun siihen voi merkata ruuat ja määrät. Kalorit ja makrot laskee sovellus automaattisesti. Itse olen saanut tuosta suuren avun laihduttamisessa. :)

Vierailija
24/26 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus normaalipainon sisällä on kyllä oman kokemukseni mukaan yhtä kidutusta. Ei putoa sitten millään ja pienestäkin nousee taas. Pari kiloa saa aina pudotettua, mutta siihen se mulla on usein jäänyt. Toki on sitten kärsivällisyyskin loppunut, ehkä siinä se syy.

Tsemppiä painonpudotukseen!

Vierailija
25/26 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ostamaan keittiövaa'an. Itse punnitsen esim. lounaani. Ei saa annos painaa yli 300g. Ruoasta riippuen riittää 250g.

Useimmat juovat vettä aivan liian vähän. Juomisesta kannattaa tehdä järjestelmällistä.

Suosin myös 12-14 tunnin yöpaastoa. Tällä keinolla olen päässyt eroon turvonneesta olosta.

Eikä niitä välipaloja tarvitse syödä, jos ei ole nälkä, vaikka kaikki opukset ja ravintoihmiset niitä suosittelee.

Ja yksi kompastuskivi ihmisillä mitä tulee näihin välipaloihin on, että unohtakaa se leivän puputus. Yhdessä leivässä rasvoineen, juustoineen ym. saattaa äkkiä olla lounaan/päivällisen kalorit. Eli välipalaksi hedelmä/porkkana/kourallinen pähkinöitä...

Vierailija
26/26 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti aika tarkkaan sama määrä samoista lukemista puolessa vuodessa. Matka jatkuu..