Työkaveri leveilee matkoillaan
Olen keskituloinen rouva, kaksi lasta ja keskituloinen mies hoidettavina. Työkaverini kehui juuri käyneensä Palmasissa vaikka hänenkään tulotasonsa ei ole sen kummempi.
Miten porukalla on varaa matkusteluun? Mistä saa matkat halvimmalla? Matkatoimistoista vai etsinkö itse?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskituloinen rouva, kaksi lasta ja keskituloinen mies hoidettavina. Työkaverini kehui juuri käyneensä Palmasissa vaikka hänenkään tulotasonsa ei ole sen kummempi.
Miten porukalla on varaa matkusteluun? Mistä saa matkat halvimmalla? Matkatoimistoista vai etsinkö itse?
Pakko olla trollaus. Ei kukaan Palmasin matkoilla leveille. Aloitus kertoo vaan sen että se on sulle jotain täysin käsittämätöntä. Leveilyä se on sitten kun jatkuvasti ravaa Nizzassa ja asuu 5 tähden hotellissa. Noi Palmasin matkat ovat ihan tavisten reissuja ja suurinpiirtein kaikki ameebaa fiksummat osaavat ihan itse hakea ja varata noi matkat NETISTÄ.
Sä et vaan osaa suunnitella ja säästää. Arkeen menee teillä liikaa rahaa.Se työkaveri tekee budjettinsa tarkemmin kuin sä.
Mitä leveilyä tuo on. Meidän normi lomamme. Emme tosin huutele siitä Somessa tai muutenkaan. Viihdymme nizzassa hyvin.
Itseasiassa luulin että matkailu on kalliimpaa. Vaikuttaisi että minullakin on tuohon varaa. Ei ehkä aihetta leveilyyn työkaverilla.
Halvimmalla pääsee kun hommaa Norwegianin luottokortin ja käyttää sitä kaikkiin päivittäisostoksiin, kortti on ilmainen ja sillä kartuttaa matkakassaa nopeasti. Helposti saa Euroopan lennot vuodessa ilmaiseksi.
https://tuulipuku.fi/saastovinkit/kannattaako-bank-norwegianin-luottoko…
Ja kun lentoja varaa kannattaa tietysti suosia Norwegiania sekä ottaa lennot juuri tuolta Lentobotista, siellä on lentoyhtiöiden logot aina näkyvillä.
Matkustaminen 2018 on ihan normaalia. Menee kahvikeskustelussa siinä missä koiranäyttelyt tai auto/moottoripyörät. Unohtamatta karavaanareita tai kesämökkeilijät.
Me matkustetaan kultani kanssa paljon. Ostetaan matkat tarjouksista. 1-3 viikon lomia. Vähän näkee vaivaa niin löytää hyviä tarjouksia. Matkatoimistoilta.
Juuri olimme 2 yötä suomessa minilomalla. aamiainen kuului hintaan. Rahaa meni yhtä paljon, kuin viikon lomalla esim Kreikassa.
Ystävälläni menee koiriinsa sen verran vuodessa mitä meillä 2 aikuisella menee vuodessa useaan lomamatkaan ulkomailla. Valintoja.
Se on totta että jokainen panostaa siihen mitä arvostaa. Otatteko lapset reissuille aina mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Se on totta että jokainen panostaa siihen mitä arvostaa. Otatteko lapset reissuille aina mukaan?
Keneltä kysyt?
t. Tuo matkustaminen on normaalia 2018 tosta heti ylempää :) Ja mellä lapset jo asuu omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kieltämättä yleinen ilmapiiri alkaa olla aika lentomatkustuskielteistä. Pitää toivoa, että tämä ajattelu leviäisi ympäri maailman. Ei kai tässä muutakaan voi, vaikka surulliselle tuntuukin.
Se yleinen ilmapiiri on ihan vain täällä av:lla, ei muualla :D Tänne on kokoontuneet kaikki matkailusta motkottamalla maailman pelastavat.
Meillä lapset jo maailmalla, asutaan edullisesti. Meillä ei ole autoa, venettä, kesämökkiä, kalliita harrastuksia eikä lemmikkejä. Molemmilla vakaat työsuhteet ja vakaa talous. Matkustamme ulkomaille kaikilla lomillamme ja esim pääsiäisenä kun on 4 pv vapaata. Välillä teemme myös vkl minilomia Euroopan kaupunkeihin. Emme leveile, vaan katsomme että meillä on vapaus valita mihin rahamme laitamme. Meille matkustaminen on rentouttava irtiotto työstä ja arjesta ja myös parisuhteen laatuaikaa. Viherpiiperöt motkottakoon niin paljon kuin haluavat, se ei meitä liikuta.
Tuo olisikin helppoa jos saisi lapset pukattua maailmalle. Onnistuu se nytkin tietysti mutta vaatii vähän järjestelyä. Täytynee tuo luottokorttiasia laittaa ensin kuntoon niin saa osan matkasta ilmaiseksi.
Kiitos tuosta Lentobotti-vinkistä, jos ei täältä löydy halpoja matkoja niin ei mistään. Turusta Gdanskiin esimerkiksi 18e, vielä kun hankkiutuisi ensin sinne Turkuun... :)
Kyllä yleinen wt-ilmapiiri vaikuttaa av-palstalla olevan (lento)matkustamisen puolesta. Siksi tarvitaan vahvaa lainsäädäntöä ohjaamaan tätä "minä haluan" -laumaa, jotta tällä pallolla olisi mitään mahdollisuuksia. Saatika näillä lapsilla, joita raahaatte sinne kanarialle avartumaan.
Suurempi ongelma on Kiina ja Intia jotka saastutavat meidänkin edestämme. Nautitaan nyt kun olemme etuoikeutettuja luksukseen.
Varasin miehelleni ja minulle lennot Lentobotista Budapestiin kun halvalla sai. Eipä haittaa vaikka ei pääsisikään, korkealta ei putoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla trollaus. Ei kukaan Palmasin matkoilla leveille. Aloitus kertoo vaan sen että se on sulle jotain täysin käsittämätöntä. Leveilyä se on sitten kun jatkuvasti ravaa Nizzassa ja asuu 5 tähden hotellissa. Noi Palmasin matkat ovat ihan tavisten reissuja ja suurinpiirtein kaikki ameebaa fiksummat osaavat ihan itse hakea ja varata noi matkat NETISTÄ.
Sä et vaan osaa suunnitella ja säästää. Arkeen menee teillä liikaa rahaa.Se työkaveri tekee budjettinsa tarkemmin kuin sä.
Mitä leveilyä tuo on. Meidän normi lomamme. Emme tosin huutele siitä Somessa tai muutenkaan. Viihdymme nizzassa hyvin.
Niiden mielestä joilla ei tuollaiseen varaa, tuo on leveilyä. Meillä on onneksi oma asunto Nizzassa niin ei tarvitse hotellissa yöpyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden mielestä joilla ei tuollaiseen varaa, tuo on leveilyä. Meillä on onneksi oma asunto Nizzassa niin ei tarvitse hotellissa yöpyä.
Tämä oli leveilyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleinen wt-ilmapiiri vaikuttaa av-palstalla olevan (lento)matkustamisen puolesta. Siksi tarvitaan vahvaa lainsäädäntöä ohjaamaan tätä "minä haluan" -laumaa, jotta tällä pallolla olisi mitään mahdollisuuksia. Saatika näillä lapsilla, joita raahaatte sinne kanarialle avartumaan.
Usko unelmiisi, viherpiiperöinen! :D
Meillä 5 henkeä ja 2 lentomatkaa varattuna alle vuoden sisään.
2020 hiihtoloman suunnittelu alkaa kohta.
Mitkä fiilikset?
Mitä ihmettä te tarkoitatte sanalla leveillä? Eihän se, että kertoo matkoistaan ole mitään leveilyä.
Vierailija kirjoitti:
Halvimmalla pääsee kun hommaa Norwegianin luottokortin ja käyttää sitä kaikkiin päivittäisostoksiin, kortti on ilmainen ja sillä kartuttaa matkakassaa nopeasti. Helposti saa Euroopan lennot vuodessa ilmaiseksi.
https://tuulipuku.fi/saastovinkit/kannattaako-bank-norwegianin-luottoko…
Ja kun lentoja varaa kannattaa tietysti suosia Norwegiania sekä ottaa lennot juuri tuolta Lentobotista, siellä on lentoyhtiöiden logot aina näkyvillä.
Norwegianin kortilla pitää olla vuodessa 10 000 euroa ostoksia, että saa 100 euroa cashpointseja eli niitä pisteitä. Minullakin se kortti on, mutta ei ne pisteet sinne kovin helposti kerry. Tuon 10 000 euron jälkeen pisteitä kertyy vielä vähemmän eli 0,5 % ostoksista.
Kuka ylipäänsä leveilee tai luettelee matkojaan...Nykypäivänä reissaaminen on niin arkipäivää että aika ankea pitää olla jos tollasella koittaa päteä. Matkustamattomuuskin on valinta, itse olen reissanut ihan tarpeeksi elämässäni että malttaa olla aloillaankin välillä. Matkailu avartaa tietysti, mutta näkee sitä sellaistakin että siitä tulee pakko, pakokeino tai jokin asia, jolla koitetaan päteä.