Työkaveri leveilee matkoillaan
Olen keskituloinen rouva, kaksi lasta ja keskituloinen mies hoidettavina. Työkaverini kehui juuri käyneensä Palmasissa vaikka hänenkään tulotasonsa ei ole sen kummempi.
Miten porukalla on varaa matkusteluun? Mistä saa matkat halvimmalla? Matkatoimistoista vai etsinkö itse?
Kommentit (38)
Minä saan palkkaa 1950 € tilille kuussa ja maksan yksin vuokran 500 € ja minun ja poikani matkat. Käymme vuosittain noin useita kertoja ulkomailla.
Tämän vuoden matkat:
- 4 kertaa Tallinnassa hotellimatkalla
- Riiassa, Lontoossa ja Vilnassa viikonloppumatka
- viikon mittaiset lomat Tshekissä ja Valko-Venäjällä
- 3 viikon Kambodžan matka
- viikon Toronton matka
Seuraamme lentotarjouksia mm. Lentodiilit-sivusto, ja matkustamme vain jos saamme edulliset lennot. Hotellit myös edullisesti ja rahaa riittää kyllä matkoihin näillä keinoin.
Täytän netissä kyselyitä, joista saan lahjakortteja mm. Zalandoon, josta tilaamme vaatteet. Emme tilaa kotiin lehtiä tai kanavapakettaja emmekä omista autoa. Kävelemme ja pyöräilemään paljon.
Mä olisin ihan hiljaa, jos harrastaisin lentomatkustamista. Hävettäis tunnustaa, että olen niin mölli, etten tajua, mikä vaikutus sillä on ilmastoon.
Me matkustetaan aika paljon ja ollaan keskituloisia. Arvovalinta. Esimerkiksi tänä vuonna on Tallinnan ja Tukholman lisäksi käyty helmikuussa Meksikossa, kesäkuussa Kreikassa ja syyslomalla Turkissa. Hiihtloma ollaan nyt kotona, kesäkuussa mennään Ranskaan ja ensi jouluksi säästän sitä varten, että tekisimme 3 viikon kaukomatkan kierrellen Aasiassa. Reissussa mukana aina kouluikäiset lapset ja me vanhemmat, joten hintaa tulee.
Tingitään monista arkisista asioista. Meillä on mm. surkea sohva, ei harrasteta miehen kanssa mitään maksullista, ollaan vähän ryysypekkoja jne. Lapset harrastaa toki ja on vaatteet putsissa. Meillä on kaksi autoa, mutta toinen on aika vanha.
Kyllä kieltämättä yleinen ilmapiiri alkaa olla aika lentomatkustuskielteistä. Pitää toivoa, että tämä ajattelu leviäisi ympäri maailman. Ei kai tässä muutakaan voi, vaikka surulliselle tuntuukin.
meidän naapuri on opettaja, ja hän on hyvin ylpeä lomamatkoistaan. muita pitää köyhinä moukkina
Ollaan tosi pienituloisia, mutta nyt Alankomaissa, helmikuussa Englantiin ja maaliskuussa Saksaan.
Itse varataan. Kärkytään halpoja lentoja, joskus otetaan (oma) huone hostellista, oikein siistejä löytyy.
Välillä kavereiden tai suvun luona yötä, siinä säästää.
Höh, luulin, että ystäväsi leveilee matkoilla ollessaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin ihan hiljaa, jos harrastaisin lentomatkustamista. Hävettäis tunnustaa, että olen niin mölli, etten tajua, mikä vaikutus sillä on ilmastoon.
Sama juttu. Lentomatkustaminen on moukkamaista. Menneet matkustelut ovat menneitä, mutta tulevia turhia matkusteluja en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan palkkaa 1950 € tilille kuussa ja maksan yksin vuokran 500 € ja minun ja poikani matkat. Käymme vuosittain noin useita kertoja ulkomailla.
Tämän vuoden matkat:
- viikon Toronton matkaSeuraamme lentotarjouksia mm. Lentodiilit-sivusto, ja matkustamme vain jos saamme edulliset lennot. Hotellit myös edullisesti ja rahaa riittää kyllä matkoihin näillä keinoin.
Täytän netissä kyselyitä, joista saan lahjakortteja mm. Zalandoon, josta tilaamme vaatteet. Emme tilaa kotiin lehtiä tai kanavapakettaja emmekä omista autoa. Kävelemme ja pyöräilemään paljon.
Paljollako suunnilleen saa lentoja Torontoon?
Teen 2-3 kaupunkilomaa Eurooopaan vuosittain. Lennot kannattaa etsiä itse kohteisiin joihin lennetään paljon reittilentoja, eli kutakuinkin kaikki pääkaupungit.
Halvimmat lennot löytyy lentobotista eli https://lentobotti.fi Aikaisemmin käytin myös Lentodiilejä mutta sinne hyvät tarjoukset tulevat paljon myöhemmin sillä he etsivät tarjouksensa manuaalisesti, lentobotti etsii lentoja yötä päivää.
Kävin lokakuussa Krakovassa, lennot vaivaiset 80e menopaluu.
Vierailija kirjoitti:
Olen keskituloinen rouva, kaksi lasta ja keskituloinen mies hoidettavina. Työkaverini kehui juuri käyneensä Palmasissa vaikka hänenkään tulotasonsa ei ole sen kummempi.
Miten porukalla on varaa matkusteluun? Mistä saa matkat halvimmalla? Matkatoimistoista vai etsinkö itse?
Pakko olla trollaus. Ei kukaan Palmasin matkoilla leveille. Aloitus kertoo vaan sen että se on sulle jotain täysin käsittämätöntä. Leveilyä se on sitten kun jatkuvasti ravaa Nizzassa ja asuu 5 tähden hotellissa. Noi Palmasin matkat ovat ihan tavisten reissuja ja suurinpiirtein kaikki ameebaa fiksummat osaavat ihan itse hakea ja varata noi matkat NETISTÄ.
Sä et vaan osaa suunnitella ja säästää. Arkeen menee teillä liikaa rahaa.Se työkaveri tekee budjettinsa tarkemmin kuin sä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoden matkat:
- viikon Toronton matkaSeuraamme lentotarjouksia mm. Lentodiilit-sivusto, ja matkustamme vain jos saamme edulliset lennot. Hotellit myös edullisesti ja rahaa riittää kyllä matkoihin näillä keinoin.
Täytän netissä kyselyitä, joista saan lahjakortteja mm. Zalandoon, josta tilaamme vaatteet. Emme tilaa kotiin lehtiä tai kanavapakettaja emmekä omista autoa. Kävelemme ja pyöräilemään paljon.Paljollako suunnilleen saa lentoja Torontoon?
KVG tai lopeta haaveilu. Jos et osaa Googlella hakea, olet liian avuton reissamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe matkustelee lentäen monta kertaa vuodessa ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun viherpiipertäjän mielipide siitä!
Kaverista suurin osa matkustelee myös, tulisi aika pitkä lsita siitä missä kukin on pelkästään tämön vuoden aikana käynyt.
Olen lisäksi innokas autoharrastaja. Kysyttävää?
Las Palmasiin on koko syksyn ja talven saanut lentoliput äkkilähdöllä 25-45 euroa per naama monta kertaa viikossa eri kentiltä . Katso vaikka www.napsu.fi. Suomen sään toki voittaa mutta aika kasaria muuten on leveillä kanarianmatkallaan.
Leveileeko se vai kertooko jossain käyneensä? Minusta Las Palmas on kiva kaupunki, mutta ei se oikein leveilyn aiheeksi riitä.
Jokainen käyttää rahansa parhaaksi katsomallaan tavalla. Yksi asuu kalliimmin, toisella on parempi auto, kolmas harrastaa ja neljäs matkustaa.
Minä käyn aika monella matkalla samalla rahalla kun työkaveri ostaa uuden Bemarin.
Olen itse kokenut asian leveilynä sillä hän varmaankin tietää ettei meillä ole moiseen luksukseen varaa. Kiitos näistä vinkeistä joita olette alkaneet, ainakin tuo Lentobotti.fi vaikutti lupaavalta hintatason puolesta.
Aika moni leveilee, mutta kun ei tunnu yhtään missään, lähinnä säälittää. Ei kiinnosta pätkääkään lähteä minnekään, vaikka rahasta ei ole kiinni. Leveilkööt, jos se heidän pieniin elämiinsä tuo jotain tusinahohtoa.
Ihan normaali keskustelun aihe kahvipöydässä toi matkailu, niin kuin moni muukin asia. En ainakaan itse koe tuollaista leveilynä.
En olisi kyllä yhtään kateellinen .En halua lähteä Suomesta mihinkään nykyään.Sairasta porukkaa löytyy joka maasta varsinkin turisteja kohtaan.