Lauantaita KESÄKERTUT : )
Kommentit (33)
Lapsivesi on NESTEMÄISTÄ. Jos vuoto on vähänkään kokkareista, on kyse valkovuodosta. Ja mulla ainakin hiiva aiheuttaa just vähän vihertävää vuotoa joka haisee imelälle.
Mutta tosiaan, käy suhmura apteekista hakeen niitä liuskoja...
E.
eli miehistä on ollut puhetta. Ja tuo on kyllä totta, että hankalaa niiden kanssa on, mutta ilman ei voi olla.
Meillä mies on kotonaan saunomassa (savusauna) jätkien kanssa ja sillä on tytöt mukana. Siinä mun täytyy antaa sille täydet pisteet, että se kyllä ottaa tytöt lähes joka paikkaan mukaan. Minä olen meillä se, joka ei niitä viitsi mukanaan raapustaa, mutta mies kyllä sen tekee. Tytöt onkin oikeita isin tyttöjä ja yölläkin meillä herätessään huutavat iskää ei äiskää.
Toisaalta sitten, kun on noita muitakin menoja tuonne baariin suuntaan sen verran usein ja ne kestää kauan ja varsinkin se seuraava päivä... niin minä olen sitten se joka kiehuu raivosta ja koittaa tytöille selittää miksei isi nyt tee sitä ja tätä jne.
Mrs. Marple puhui siitä ettei mies suunnittele yhteisiä menoja, sama täällä. Meillä oli jsut aiheesta keskustelut, kun sillä oli taas kesäksi hirmu suunnitelmat milloin tehdään mitäkin järkien kanssa, minä sitten hermostuin, kun noihin hommiin liittyy sitten aina viina ja ne kestää koko päivän ja usein kaksikin. Mies vaan selittää kuinka hänestä on mukava järjestellä juttuja. Kysyinkin siltä oisko joskus mukava järjestää jotain perheelle, kun aina vaan jutut koskee kavereita? Ei oikein siihen osannut sitten vastata, mutta tietääpähän nyt ainakin, että se on ihan sallittua.
Suhmuralle voisin sanoa sen verran, etten kyllä minä osaa asiaan kommentoida. Mutta kyllä valkovuotokin voi olla vihertävää, kannattaa selvittää asia.
Täälläkin sataa ja minä kuivaan pyykkejä ulkona ;) En jaskanut hakea niitä pois, kun olivat vielä aivan märkiä kun sade alkoi, niin siellä nyt roikkuvat.
Palataan.
-Magpie rv.37+1-
[color=olive]Täällä kirjottelee yksi varsin hyväntuulinen kerttu. Meillä on ollut erityisen hyvä päivä ja olemme elelleet oikein sovussa. Kyllä tekee hyvää pitää välillä vaan ns. vapaata. Kodinhoitohuone saa kalusteet samoin alakerran vessa. Ja valinnat kävivät todella kivuttomasti. Aamu kierrettiin markkinoilla ja sitten likka mummulle ja kaluste ostoksille. Hyvin toimi!
Kuulkaas työ miestenne kanssa painiskelevat... Eipä ole hyviä neuvoja, mutta niitä eroajatuksia varmaan joskus aina tulee. Silloin sitten vaan kissa pöydälle (helppoa ei ole, kun lapset tosiaan ovat kuulemassa)
Mä illalla pyysin miestä nostamaan vauvan vaatteet yläkaapista ja kattelin siinä sitten pienet valmiiksi. Ovat nyt tuossa valittuna ja täytyy sitten pestä, kun on paikka laittaa. Toisaalta osaa mieskin noista nyt sitten pestä ja tuoda, jos lähtö tulee yllättäen. Pientä lämmintä kesävaatetta olen vielä vailla. On vaan tollanen lämpöpuku pienelle, kun tyttö oli talvivauva. Täytyy jotain neuletta tai gollegea hankkia. Totesin muuten, et mun ä-pakkauksessa oli ilmeisesti tupla harsot=) 05 on siis malli ja mul on 12kpl, kun listassa lukee 6. Eli en valita kömmähdystä... Silloin täällä kehasin, kun oli monta...
Lapsivesi on vihreää, kun vauva syystä tai toisesta kakkaa siihen. Yleensä siis tapahtuu todennäköisemmin täysiaikaisella vauvalla. Ongelmana on likaisen lapsiveden joutuminen lapsen keuhkoihin. Uskoisin olevan tuo vihreä ihan valkovuodon väriä vielä. Ainahan voi tarkistuttaa.
Parempaa huomista kaikille! Heti muuten kaipaa Krisseä, kun ei täällä ole käynyt=) Ja löytyhän se äitimiiakin heti kun huhuili=) Myö tullaan juu ohi alkukuisista.... Josko vaikka onnistuis...
Lytte 35+0
huh, että tulikin siivottua tänään. Pesin loput ikkunat, pyyhin pölyt, pesin pari koneellista pyykkiä, imuroin ja pesin lattian. Siinä sit ajattelin, että eilen kun yritin hienovaraisesti kieltäytyä äidin vauvasiivouksesta, niin taidan kuitenkin ottaa sen ilolla vastaan. Alkaa käydä voimille totta tosiaan. Olisin varmaan saanut miehenkin mukaan touhuun jos olisin pyytänyt, mutta toisaalta tykkään touhuta omaan tahtiin ja tyyliin. Huomiseksi jätän piirakan leipomisen. Appivanhemmat tulevat käymään huomenna ja tuovat tullessaan vauvalle sängyn, kaapin ja mulle keinutuolin.
Oon alkanut epäileen, ettei mulla ookaan allergiaa vaan kevät/kesäflunssa. Aamuyöstä kun särki siihen malliin päätäkin. Täytyy varmaan ihan tosissaan nyt mennä lepäämään tuohon sohvalle että saa itsensä huomenna sitten ylös laittamaan äitienpäivälounasta ym. touhua.
Venla82 & Eppu 33+4
Pistin miehelle tekstiviestiä, että aikooko tulla ees yöksi kotiin. Pisti että on tulossa ihan kohta. Siitä kesti vielä reilun tunnin ennenkuin pääsi kotiin. Ja sitten kun en ole niin kovin iloisella päällä, niin ihmettelee ihan viattomana että mikä nyt vaivaa..
Just. Jos sanon, niin sitten saan kuulla kuinka mä olen väärässä ja se on oikeassa ja kaikki on aina mun syytä. Jos en sano mikä vaivaa, niin sitten se alkaa murjottamaan että kun mä olen tämmönen..
ARGGHHHHH!!!!
Minä - en - jaksa !
Pitää oikeasti ottaa puheeksi että mitäs sitten jos tosiaan käynnistyy ja on jossakin mettikössä..
Sillä on tosiaan ruvennu nyt viime aikoina olemaan kauheesti menoja justiin kavereitten kans. Onkohan jokin vapaudenmenetyspelko tän kaiken takana vai mikäköhän vaivaa.. (Ja jos otan puheeksi, niin olen kummallinen ja keksin asioita päästäni ja minä teen kaikenlaista kummaa ja kaikki on kuitenkin mun syytä) (Pikkasen mulla kiehuu just nyt, ei meillä normaalisti ole näin kamalaa, tämä on varmaan kaikki vain mun korvien välissä)
Antakee anteeksi kun käytän meidän kasaa vain purkautumiseen.. Ja kiitos kaikille lohduttajille..
Siis kun taas tässä koneella istun =)
Voi että luen kateellisena kun te muut olette siivonneet ja olleet ahkeria...Mää en tosiaan oo saanut mitään aikaiseksi. Toisaalta aattelin, että siivotaan yhdessä miehen kanssa sitten ensi viikolla - saa sit samalla vaivalla nostaa hoitopöydän paikoilleen ja sen sellasta.
Itseasiassa mulle terkka sanoi viime torstain neuvolassa että kannattas ottaa vielä viikon päivät rauhallisesti, jos meinaa supistella. Mulla kun tiistaina oli jo toinen jalka oven raossa ja mietin lapsenlikan soittamista, kun supisti ja huimasi niin kovasti. Meni onneksi ohi ja nyt ei sit oo muutamaan päivään ollut mitään hätää.
No joo, ei kai tässä kummempia. Piti vain sanomani, että itse komensin miehen pojan kanssa viikonloppureissuun - siitä eka viestistä voi saada käsityksen, että lähtivät " vapaaehtoisesti" ;) Olen sanonut miehelle jo pidemmän aikaa, että lähtisi pojan kanssa vaikka mökille tai mummolaan, että saisin olla yhden viikonlopun yksin ja levätä ja tehdä omia juttuja. Tekee terää aina silloin tällöin ;)
Ja kun meillä mies on saanut viimeisen 2kk aikana jo 2 omaa viikonloppua, niin minusta on jopa kohtuullista, että minullekki annetaan mahdollisuus siihen...
Eggis *alkaa jo meneen palstaterrorismiksi ;)*
Ehei, minä se palstaterroristi olen..
Enkä ole saanut tehdyksi tänään mitään minäkään, paitsi kirjastossa käväisin..
Voimia sulle. Miehet ei vaan aina tajua.
Mun ukkoni sanoi " ei se vielä synny" , kun pyysin, että ois reissussa ajokunnossa siltä varalta että vauva päättää lähteä syntyyn. Ja meillä kanssa on vähän samaa ilmassa, että miehellä on kavereiden kanssa menoja useammin ku ennen. Tai sitten se vain alkaa itsestä tuntua siltä, kun on ite ihan mökittäytynyt ja sosiaalinen elämä rajoittuu nettiin ja hiekkalaatikon reunalle. Olen sanonut miehelle, että kiva että sillä on harrastuksia (lähinnä kun innostui siitä kuntosalilla käynnistä), mutta haluaisin itekki harrastaa jotain ja ois kiva jos ois ihan perheen kesken aikaa joskus muutenki ku vaan illalla just ennen pojan nukkumaan menoa.
Miehet ei ymmärrä vihjailuja, vaan heille pitää sanoa asiat suoraan. Ja ite oon huomannut, että vaikka joskus tuntuu vaikealta ottaa joku itteä ärsyttävä asia esille, niin kun sen saa sanottua, ainakin oma mieliala kohenee. Ja jos meillä ei mies heti asiaan reagoi, niin pitkällä aikavälillä oon huomannut että tapahtuu muutoksia parempaan - eli vaikka tuntuu että mies ei kuuntele/välitä, niin sillä vaan menee kauemmin asioiden prosessoimiseen ja pohtimiseen.
E. *jolla on vaihteeksi jännetupentulehdus ranteessa :(*
Meillä on iskenyt esikoiseen aivan kauhean ärhäkkä mahatauti.. Neljä päivää mennyt oksennuksia ja ripuleita siivotessa. Tänään meni jo hieman paremmin ja uskalsin laittaa omaan sänkyyn ukkelin nukkumaan. Mutta ilta on vielä nuori, mitä tahansa voi sattua.
Aattelin tossa, et tuolla taudillahan voi olla pitkäkin itämisaika, niin mitäs, jos se tauti tulee ja synnytys alkaa? Huh huh..
Mulla oli perjantaina se kokokontrolli ja hyvin oli mukelo kasvanut, nyt 2800g. Meinas et sellainen 3200-3300g vois olla syntyessään. On siis isompi kuin ensimmäinen, ei onneksi paljoa.
Mulle tuli tuo äitiyspakkauskin ja siinä se kestovaippa. Mulla ei ole mitään käyttöä sille, joten jos joku haluaa sen, niin laita s.postiosoite tänne niin voisin ottaa ensimmäiseen sitten yhteyttä. Ei tarvitse maksaa siitä mitään paitsi postituskulut.
Oli muuten paljon nätimpi noin livenä nuo vaatteet kuin kelan sivulla, eikä mun mielestä ole mitenkään poikienvärejä. Ainoastaan tuo college-asu on vaaleansininen, mut käy mun mielestä tytöllekkin. Ja se toppapukukin on ihan kiva.
Rosa rv 37+1 ja Eltsu 03/05
paha olo...
[color=red]anteex omanapainen kirjotus tällä kertaa..pinoakaan ei nyt pysty lukeen :(...huomenna sitten...[/color]
viime yö oli ihan tuskaa, ja nyt oon ihan silmät ristissä täällä..seuraavax varmaan hipsin nukkumaan.
juu tosiaan heräsin yöllä n.tunnin välein ellen useemminkin..millon mistäkin syystä;
suonenvetoa,pissahätää, kyljistä repii, mahaa kivistää.ymym...
ja samaa rataa jatku= aamusta asti ollut ällötys/oksetus olo eikä oikeen oo helpottanu millään :(
aamulla meinasin oikeesti mennä haliin pönttöä mutta helpotti sit kummiskin kun makoilin 1.5 tuntia...
ja koska meil oli ohjelmas tänään sukulais vaavin ristiäiset halusin itteni saada ns. " hinnalla millä hyvänsä" kuntoon...
lähin väkisin kirppikselle käymään pikaisesti ja sieltä kun tulin takas ei ollut olokaan enää niin paha.
mut nyt taas tuntuu että tää ällötys vaa pahenee!!
Voisko tää olla ihan perinteistä raskaus ajan pahoinvointia?
mahakin ihan sekasin (löysällä *yök*)
ja vaavi potkii ja möyrii ihan mielettömästi ja kokoajan tuntuu että mahaa ihanihan hiljaa polttelee joka puolelta.
[color=blue]pikku sukulais pojan nimex tuli Jami Juhani :D ihan hauska ja erilainen nimi.
sori kauhee valitus virsi :/ huomenna toiv. parempi olo sitten. Kauniita unia kerttuset ♥
krisse rv 35+0
Mää " varaan" sen kestovaipan =)
Sähköpostiosoite on Helmipollo_80@hotmail.com - pistähän jotain postia ja tilinumero postikuluja varten, niin laitan sit postiosoitteen =)
Éggis
(mies hirttää minut - sen mielestä vaippoja on ihan riittävästi ;))
seuraan kirjoittelemaan,olen kans lueskellu muitten tarinoita,mut en oo saanu aikaiseksi kirjoittaa itse.mukava tapa seurata muitten raskauksia,ja huomata kuinka erilaisia ne voi olla!!ja viel enemmän jännittää et missä järjestyksessä ryhmä synnyttelee.
rv 35+3
suhmura80:Sit taas mielenkiintonen aihe/kysymys. Oon jo epäilly lapsivedeks mut taitaa kumminki olla valkovuotoo, mutta onko kellään valkovuodon väri vaihtunu ja haju....? Hirveetä alkaa kuvailemaankaan, mut sitä vartenhan tää on...... Vihertävän suuntaan ja haju imelä, pakkohan ne on haistellaki... Jossain luki mun mielestä just siitä hajusta mut se oli lapsiveden hajusta ei valkovuodon. Onneks keskiviikkona neuvola taas....
[color=Darkolivegreen] Pitäiskö sun käydä apteekista käydä hakees niitä liuskoja jolla testataan,onko vuoto lapsivettä! Tuo vihreä väri ei kyllä kuulosta nyt hyvälle. Meinaan että mulle sanottiin jos lapsivesi on vihertävää vauvalla ei ole kaikki kunossa. Ei saa kuulemma happea tarpeeksi. Toivottavasti siitä ei ole kyse!Valkkarivuoto on yleensä keltaista ja pahanhajuista jos sinulla on hiivasienitulehdus. Mun neuvola on kyllä,ettet odottais sinne keskiviikkoon. Onko vauva liikkunut normaalisti?
Lilli81 37+1