¤¤¤¤¤ TOUKOJEN LAUANTAI¤¤¤¤¤
Taitaa olla eka kerta mulle, kun pääsen aloittelemaan pinoa.
Nyt ilmeisesti alkaa tapahtua, ainakin jotain.
Tulee ihanan =) kipeitä supistuksia, kesto noin puol minuuttia, väli on vielä hyvin epäsäännöllinen. Ei mitään super kipeitä, mutta sai ainakin suolen tyhjentymään ja limatulppaa irtoamaan.
Toivotaan, ettei vain jää tähän, että sai minut ylös ja loppuu siihen....
Ilmoittelen lisää.
-kirsi & asukki 41-
Kommentit (25)
Olen ollut lähinnä taustailijana mutta nyt ajattelin kirjoitella aikani kuluksi.
Minä odotan jo kuumeisesti laitokselle lähtöä mutta eipä tuo ole paljon viittaavia merkkejä antanut! Mun äiti on kyllä vakaasti sitä mieltä, että huomenna vauva syntyy mutta ite en siihen usko...
Musta on tullut ihan kauhee siivoushullu... eilenkin imuroin kahteen otteeseen, pesin lattiat, tiskasin 3 kertaa, pesin pyykkiä, pyyhin pölyt, pesin seiniä ynnä muuta mukavaa! Tuntuu, että kaiken pitää olla tiptop, jos lähtö tulee hospitaaliin yllättäen!
Meillä on mieskin Turussa SM-karsinnoissa ja nyt vain odotellaan sitä kotia tänään illaksi. Olin aivan varma, että vaavi olis päättänyt tulla maailmaan juuri ukon poissaollessa mutta eipä vaan ainakaan vielä... hieman supistelee mutta sitä nyt on tapahtunut jo pidempään, että ei uutta tällä rintamalla.
Eilen oli neuvola ja kaikki oli OK. Vauva oli valahtanut alaspäin (tiesin sen kyllä sanomattakin), että nyt vain odotellaan arvon vauvan saapumista. Kiinnittymisestä ei täti mulle mitään puhunut mutta on ainakin nyt lähtökuopissaan...
Mietiskelin tuossa juuri kuinka nopeasti tämä aika meni. Juurihan vasta tein sen testin ja pelkäsin kaikki mahdolliset keskenmenosta kohdunulkoiseen ja nyt ollaan 10 päivän päässä lasketusta ajasta, huhhuh! Niin sitä vaan päästiin siihen pisteeseen, kun toukoiset alkavat puksauttelemaan nyyttejään pihalle, lista vain kasvaa... toivottavasti mäkin voin kasvattaa sitä listaa lähipäivinä!
Nyt taidan hakee palan pätkiskakkuu... kuinka terveellinen aamupala sitä ihmisellä voikaan olla =)
Supparisäteitä kaikille toivoville, perästä tullaan, ei se juna meitä laiturille jätä (toivottavasti!).
Kurmeli ja Teuvo 38+4
Jokohan Kirvir on lähtenyt nyytin hakuun = )
Nukkumaan ei kyllä tosiaan pysty. On niin hankalaa, että ihan läpi yön heräilee. Aamulla sit väsyttäis ihan kauheasti *haukotus*
Supistuksia ei edelleenkään ole eikä mitään muutakaan synnytykseen viittaavaa. Mutta silti lohduttavaa, että enää kuukausi ja sitten ainakin jotain tapahtuu. Pitää vain yrittää keksiä mukavaa puuhaa, jotta ajatukset eivät ole synnytyksessä koko ajan.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille masun kasvattakille!
-Rsna 37+5-
Tänään positiivinen aamu, jotain sentään tapahtuu!!! Supistuksista ei tietoakaan mutta ihana verinen (anteeksi suoruuteni) limaklöntti tipahti aamulla pöksyihin. Esikosta en muista koko limatulppaa, mahtoiko irrota vasta synnytyksessä. Suppareista ei tietoakaan mutta toivottavasti tämä nyt tästä lähtisi tulemaan. Eikai se limatulppa sinällään vielä mitään ennusta, vai mitä? Toivon kuitenkin ettei tarvitsisi enää maanantaina neuvolaan mennä.
Kirvirille tsemppiä vauvanhakureissuun jos jo pääsit lähtemään!
Aurina 40+1
Yksi toukokuinen kullannuppu on taas putkahtanut maailmaan!:) Laskettu aikani oli 3.5. ja pari PIIIIITKÄÄ päivää myöhemmin synnytys vihdoin käynnistyi lauantai-iltana 6.5. Supistukset alkoivat ennen seitsemää (ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta, kävimme päivällä jopa kävelyllä, leffassa ja kahvilla) ja alkoivat parin ensimmäisen jälkeen tulla heti 3-5 minuutin välein. Sairaalassa olimme klo 23 ja vauva tupsahti maailman klo 3.13. Tuli täyden kympin poika, 3970g ja 51 cm. Vauva on jotain niin ihmeellistä ja lumoavaa, että on tippa linssissä vähän väliä kun tuota olentoa katselee. Äiti ja isä ovat täysin myytyjä!:) Tarkemman synnytyskertomuksen laitan synnytyskeskustelujen puolelle, mutta halusin vain lohduttaa muita touko-odottajia, jotka kärvistelevät vielä ison mahansa kanssa, että vauva voi syntyä nopeastikin ilman ennakoivia supistuksia, lapsiveden menoja ym!:)
Kuluneen viikon aikana moni muukin on kai saanut nyyttinsä, lämpimät onnittelut kaikille!:) Ja kovasti supistussäteitä teille, jotka vielä odottelette sairaalaan lähtöä. Vielä ehtii synnyttää ennen äitienpäivää!:)
Kaarinalle ja perheelle ONNEA!!!
Kirvirille tsemppiä matkaan:)
Täällä on nukuttu taas tosi hyvin! Mulla menee ilmeisesti sellasissa viikon jaksoissa noi unijutut. Ku on viikon keränny univelkaa parin tunnin yöunilla, niin eipä ihme, että seuraavalla viikolla nukuttaa:)
Tosin silläkin varmaan on jotain merkitystä, että mies on joka toinen päivä hieronut oikein kunnolla päästä varpaisiin. Rentouttaa kummasti:)
Mut nyt täytyy lähteä valmistautumaan serkun synttäreihin...
pricilla 36+4
heippa toukokuiset,
ja onnittelut kaarin@78:lle !!! lohduttavaa tietää, että kyllä se synnytys voi käynnistyä ykskaks. niin oli mulla esikon kanssa. menin nukkumaan kaikessa rauhassa ja kello 23 hulahti vedet sänkyyn. poika oli tosin maailmassa vasta seuraavana iltana kello 20.00.
aurinalle ja kirvirille tsemppiä ! toivottavasti pääsette tositoimiin !
nyt kun tuo laskettu aika on tänään ylitetty niin masennus meinaa iskeä meikäläiseenkin :( olin jotenkin ihan maassa eilen. makasin koko illan sängyssä ja luin. teki mieli van painua peiton alle ja unohtaa kaikki. siellä peiton alla supisteli pitkästä aikaa, mutta yön nukuin taas ihan rauhassa. ihan kummallista, kun olen viime yöt nukkunut paljon eikä vessassakaan ole tarvinnut alvariinsa ravata. lisäksi turvotus on jaloista laskenut vaikka mitään en ole asialle juuri tehnyt. ihan kummaa ?! ainoa vaiva (mikä mulla on ollut vähän väliä) on tuo maha särky tuosta rintojen alta. raskausmyrkytys se ei ole. olen siitä neuvolassa ja lääkärissä maininnut. proteiinia ei ole koskaan virtsassa ollut ja verenpaineet ovat koko raskauden olleet tuollaista 60-70//102/118 luokkaa. ainoa mikä särkyyn auttaa on makuuasento. onko muita vaivannut sama asia ?
tässä tätä omanapaista tekstiä. tsemppiä kaikille yliaikaisille !!! koitetaan pysyä buddhalaisen tyyneinä ;) mulla ei taida olla muuta keinoa pysyä hermostumatta kuin keksiä tällekin päivälle tekemistä ettei tulisi synnytystä liikaa ajateltua.
aamos 40+1(HUH;HUH !)
Kirvir:lle ja aurino:lle, toivottavasti pääsette pian " tosi toimiin" .
Eileen tosiaan sain muutamia supistuksia mutta siihen ne sitten jäikin, vaikka koko päivän liikkeellä olin ja vasta illalla myöhään kotiuduin.
Palkkana hirvittävä turvotus joka ei kyllä yön aikana ole yhtään laskenut.
Eipä tässä oikein asiaakaan ole, alkaa olla pinna niin kireä ettei ajatus kulje. Kun nyt vaan jotenkin näitä päiviä saisi kulumaan, normaalisti viikko on todella lyhyt aika nyt tuntuu että 4 päivää joka on keskiviikkoon olisi lähinnä vuoden pituinen ajanjakso.
Katuska ja 41+5
...ja OIKEIN ISOT ONNITTELUT :o)
Myös My_Selenelle kiitokset, että toivotat meille la:n ylittäneille lähtöä synnäreillemme :o)
Eilen illalla tuli saunottua - tuloksetta. Muuta " ässät" onkin jo kokeiltu moneen kertaan, mutta eipä tuota tulosta... :o/
Ei supista ihmeemmin, eivät ole kipeitä ainakaan. Limatulppaa ei ole näkynyt. Voi hiisi, miten sitä itseään tsemppaisi...!!!!!!!!!????? Nyt alkaa olla toivottomuus hiipiä...
Ei auta kuin ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Taidan lähteä kaupungille kun mies on töissä. Jospa vähän kiertelisi kaupoissa ja keräilisi ideoita vaikka ristiäisiä varten :o)
- E ja rv 40+5 -
joten olen nyt jopa alkanut miettimään sitä risiiniöljyn ottamista, onko sitä keinoa kukaan kokeillut ja jos on niin minkä verran sitä pitäisi ottaa ettei ole vaaraa et vauva ulostaisi lapsiveteen?
Hullulta kuulostaa ja olen tähän asti ollut totaalisesti sitä mieltä etten sitä keinoa aio kokeilla, mutta nyt alkaa kyllä olla niin " tiukat paikat" itsellä, etten tätä enää jaksaisi.
Haluan jo vauvan...
Katuska ja 41+5
Huomenta kaikille.
Mäkin heräsin jo klo 4 eikä sen jälkeen uni ole tullut.Makasin kuitenkin sängyssä ja annoin miehen kerrankin nukkua pitkään. Mulla oli eilen hullu siivouspäivä sekä kävin parin tunnin kävelylenkillä ja illalla sitten alkoi mielettömät selkäkivut.Suppareista ei kuitenkaan tietoakaan.
Onnea Kaarinalle!Samoin aurina ja kirvir....toivottavasti pääsette tositoimiin.Olisipa täälläkin jotakin merkkejä ilmassa, mutta ei.Ainoastaan tuo selkä vaivaa eikä tosiaankaan ole mukava olo.Munkin piti tänään mennä kaupungille, kun on autokin käytössä, mutta ehkä jätän nyt väliin.Toisaalta kotona olo saa mut entistä ahdistuneemmaksi.
Katuskalle kanssa tsemppiä....muakin ahdistaa ja masentaa.Täytyy vaan jotenkin kestää.
Mukavaa lauantaita ja supparisäteitä kaikille!
Ahava ja vauveli 40+5
Eli täällä edelleen. Ja toivo on jälleen mennyt...
Tänään on miehen synttärit ja huomenna äitienpäivä, joten ihana " juhlaviikonloppu" piti olla, mutta kuinkas ollakaan, esikoinen sairastui vatsatautiin... Jippii. Tänään on jo kolmeen kertaan tullu kaikki ulos, vaikkei raukalla mitään sisällä olekaan. Yhden viinirypäleen söi tuossa vähän aikaa sitten ja sekin tuli saman tien oksennuksena ulos. Nyt alkaa oikeesti masentaa... Nyt tietysti vielä minä ja mies tullaan molemmat kipeiksi, ja mies ei pääse synnytykseen ja mä synnytän oksennustaudissa... Maalailen jo valmiiksi piruja seinille. Hitto.
Mutta että sellasta. Yöllä oli vähän aikaa tosi kipeitä menkkamaisia jomotuksia, mutta taas olin nukahtanut autuaasti... Ei tietoakaan mistään limatulpista tai muusta. Musta tuntuu että mä oon tehny jotain väärin, ku ei tää käynnisty... Prkl.
Mutta ONNEA Kaarinalle!!! Ihanaa kuulla hyviä uutisia! Ja tsemppiä kirvirille ja aurinalle! Toivottavasti pääsette jo tositoimiin! Vaikka täytyy myöntää, että mä alan olla katkera kaikille jotka pääsee jo vauvan hakuun...
Katuska: Mäkin jo jossain vaiheessa suunnittelin sitä risiiniöljyä ja lähetin miehen sitä hakemaankin, mutta apteekissa ei (onneks) ollut. Sitten luovuin ajatuksesta, siinä kuitenkin on ne riskinsä. Mutta toisaalta olen ajatellut, että jos sitä suolen tyhjennystä kokeilis jollain muulla, vaikka peräruiskeella tai jollain Levolacilla... Auttaiskohan se? Ois varmaan vähän turvallisempi tapa... Täytyy laittaa harkintaan... Jos ei nyt sitten pamahda tuo tauti päälle... Sitten ai varmaan oo paljon mitään tyhjennettävää.
Mutta tsemppiä kaikille ja toivotaan että saadaan MONTA äitienpäivävauvaa!!! :)
PJS+jäärä 41+3 (voi jestas... kohta mennään jo viikolla 50...)
...alkaa täälläkin olla jo hermo kireällä LA oli siis 1.5 eikä nyt vieläkään mitään sen kummempia kuulumisia vaikka viikkoja takana samat kuin sinulla Katuska77, eli 41+5.
Kauan tosissaankin on ODOTETTU, Äitienpäivää pidin omana henkisenä seuraavana etappina, mutta saa nähdä miten käy. Ollaan menossa huomen aamulla kontrolliin, vaikka tosiaankin on tuo äitienpäivä. Saa nähdä mitä tuumaavat, kun yksi kontrolli on jo takana eikä silloinkaan ollut vielä juuri mitään edistystä tapahtunut. Olen valmistautunut, että käynnistäisivät sitten samalla reissulla, kun esikoinenkin kerran on menossa mummin hoiviin. Tuntuu että painoa tuohon mahaan on tullut jo yhdenkin yön aikana niin, että jo alkaa mietityttää vauvan koko...onkohan jo 5 kiloa lähellä?! (vitsailee)
Painoarvioksi sain kontrollissa (41+3) 3,7 kg, esikoinen syntyi 40+1 ja oli 3,8 kiloinen tyttö.
Ei auta kuin odotella että tämäkin päivä tästä taas vaihtuu illaksi ja alkaa nuo niin tutuksi tulleet viiltelyt ja jumppaamiset tuolla massussa.
Supparionnea kaikille niitä tarvitseville.....
Minne Katuska77 muuten olet menossa synnyttämään?
Terkuin
Sydänkäpy 41+5
naistenklinikalle olen menossa, mulla maanantaina toinen yliaikais kontrolli, mutta lääkäri sanoi ekalla käynnillä etteivät käynnistä vielä silloin, turhauttavaa mennä edes mutta toki se, että näkee sen et vauvalla kaikki hyvin on käynnin arvoista.
P.J.S: joo mietin ja tuota peräruiskettakin, olis turvallisempi vaihtoehto, mutta ei niin kovin mukava jos ei mitään tapahdu :0)
Toivottavasti et nyt enää viime metreillä oksennustautia saa itsellesi.
Miten tässä voisi olla rauhallisin mielin edes yhden päivän, vaikka kuinka päätän että nyt en mieti ja stressaa koko asiaa niin ei onnistu sitten mitenkään. Koko ajan pyörii vaan ajatukset omassa navassa ja se nyt sentään että kukaan ei enää tosiaankaan kysele koska tulee ja miksei ole vielä tullut, on kai tullut hyvinkin selväksi ettei kannata kysellä ja ilmoitan kyllä kun jotakin tapahtuu.
Äiti ystävällisesti sanoi että lepää ja nauti vielä olosta, joo paremmin sanottu kun tehty. Ehkä tätä raskaana oloa tosiaan sitten kaipaa kun on jo vauva kainalossa, mutta nyt tuntuu kovin kaukaiselta sellainen ajatus.
katuska ja ei ulos tuleva 41+5
Muuton takia ei oo päässy nettiin, nytkin vanhempien luona kun ei uudessa osoitteessa VIELÄKÄÄN toimi yhteydet. =/
Ja edelleen yhtenä kappaleena... Tiistai-iltana tosin jo ehdin toivoa et nyt pääsee tosi toimiin, supisteli reilut 3 tuntia ja kipeästi mutta... Siihen se sitten jäi. Sen verran on edistystä että supparit mitä edelleen tulee niin ovat pitkiä ja kipeitä mutta kun ne ei vaan ala tulla säännöllisesti... Hermot tässä menee.. Masu muutenkin jo NIIN iso, keskiviikkona neuvolassa saatin sf-mitaksi huimat 39cm!!! Tuskaa tää on. Itse asiassa eniten mua pelottaa se jos tää päättää mennä paljonkin yli... Että kuinka isoksi sitten ehtiikään kasvaa...
Ei kellään olis antaa hyviä käynnistys vinkkejä?!?!? ;o) Miestä ei oikein nuo sänkypuuhat innosta, ei tosin muakaan nyt... Pienikin kävelylenkki sattuu mahaan ja pistää pinnalta ihan tunnottomaksi. Saunassa tulee huono olo... Ja selkä niin rikki ettei paljon mitään voi tehdä.. Et mitä vaihtoehtoja enään on kuin vaan odottelu?!??! Mulle alkaa oikasti jo riittää tää homma!! *kiukuttelee*
Mutta kaikille vauvansa jo saaneille hurjasti onnea ja tsemppiä kaikille muille!! Kyllä mekin vielä joskus omamme saamme...
tintti ja masu 38+
Meille syntyi ihanan suloinen prinsessa 7.5 klo 8.24, yhden päivän yli lasketun ajan. synnytys sujui hienosti, kerron siitä enemmän tuolla synnytyspuolella. Prinsessan strategiset mitat olivat 3845g 49,5cm ja pipo oli 34,5cm. Äiti ja isä ovat onnesta soikeena ja isoveli hieman vähemmän onnellisena (mustasukkaisuutta).
kiirettä pitää... mutta tsemppiä kaikille tasapuolisesti, kyllä ne kaikki on ulos sieltä tulleet, mutta se ei nyt taida paljoo lohduttaa!!!!!
onnin_äiti ja prinsessa 6 vrk
Ja tsemppiä kaikille lähtöön päässeille. Isoimmat halit kuitenkin kärvistelijöille!!!Ja suppareita perään.
Täällä oli eilen totaalinen väsymyspäivä enkä päässyt koko päivään ylös kunnolla. Saunassa sentään illalla kävin mutta siinäpä se. Tänään onkin taas toiset tuulet matkassa ja supersiivouspäivää vietetään. Enää olisi jäljellä imurointi ja lattioiden pesu.
Olo on aikas hyvä. Eilen muistaakseni joku kyseli tuota ylävatsa" kipua" . Sama vaiva on täälläkin. Naikkarilla siitä oli viimeksi puhetta ja tultiin lääkärin kanssa siihen tulokseen että se on vauvan asento mikä tuota kipua aiheuttaa. Ikävä vaiva kuitenkin. Toisinaan on päiviä poissa ja sitten tulee taas takaisin.
Kaippa se on lähdettävä tekemään hommat loppuun. Sen jälkeen jos alkaisi kasaamaan kirppiskamoja ensi viikon kirppikselle. Viikonlopun jatkoja kaikille!
Dolosa ja sintti 38+1
Tulin vaan ilmoittautumaan, vietellään tässä esikoisen synttäreitä...=)
Viimeyön sain nukuttua vaihteeksi hyvin, ei supistuksia, mutta nyt on koko päivän jomottanu ja vihlonu masua.
Ei taida äitienpäiväksi ehtiä meidän vauva kuitenkaan =)
Ja onnea kaikille vauvan saaneille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =) =)
Kristiina rv 39+3
Ainakin te jo lasketunajan ylittäneet. Itsekin olisin jo kyllä ihan valmis synnärille lähtemään, vaikka la vasta ensi viikolla. (NP-ultran mukaan tiistaina, mutta neuvolan laskujen mukaan to.) Mies on kotiutunut ulkomailta, joten nyt saisi vauva sitten tulla koska vaan. Olen ihan kyllästynyt näihin supistuksiin. Joka päivä supistaa tunnin pari kipeästikin ja aika säännöllisesti, mutta sitten loppuvat kuin seinään. Tätä jatkunut jo reilun viikon ja olen ihan totaalisen kyllästynyt tähän kipuiluun. Limatulppaakin irronnut jo aikoja sitten, mutta näyttää vauva hyvin masussa viihtyvän.
Tänään on kyllä ollut ekstrapaljon suppareita ja melko kipeitäkin. Tulleet aamu yhdeksästä asti jo, mutta eivät mitenkään säännöllisesti. Joskus tulevat kymmenen minsan välein, joskus väliä puoli tuntia tai vähän enemmän. Vähän olen eletellyt toiveita, että joko nyt, mutta toisaalta en nyt jaksa näistäkään innostua. Esikoisesta synnytyssupistukset alkoivat niin selkeästi, mutta näistä nyt ei ota selvää...
Tsemppiä kaikille!!
emmi-liini rv 39+2
Eli meillä nyt odotus päättynyt! Viikot ehtivät juuri vaihtua 40+4 ennen kuin pieni poikamme syntyi. Vauva on aivan superkiltti ja söpö, tummat pitkät hiukset. Tänään jo kotiuduttiin, kun on kaikki hyvin niin äidillä kuin vauvalla.
Laittelen tarkempaa synnytyskertomusta myöhemmin, mutta synnytys oli äidin mielestä helpompi kuin aikaisemmat, kiitos epiduraalipuudutuksen ja pojan mitat 3410g ja 49cm.
Alfiina+poikavauva 1,5vrk
Toivottavasti kirvir on päässy vauvanhakuun! saadaan nyt ensin yli la:n meniät lähtemään ja sit on meiän häntäpäähän kuuluvien vuoro. ihme kun ihminen ei vaan pysty nukkumaan. se on mulle se max 7h ja sen jälkeen ei mitään mahollisuuksia. tänään ajattelin siivota oikein urakalla ja jos vielä jaksan niin pesen ikkunat. veikkaan että ainut mitä saan aikaseks on hirvee selkäkipu mut kokeillaan..
eipä tässä mitään uutta..jätän tilaaa taas niille joilla on oikeeta asiaa.. =)
my_selene ja nukkuva neiti rv 37+5