Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä kysy matkustamisesta täällä!

Vierailija
27.12.2018 |

Tämä on ehkä matkustusvastaisin keskustelupalsta mitä maailma päällään kantaa :D

Omat epäilykset syystä: Täällä on liikaa yksinhuoltajia tai muita keillä ei ole varaa matkustaa ja sen takia kaikki muukin maailman matkustaminen on ihan turhaa, maailmaa tappavaa ja ihan vaan kamalaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon maailmaa nähnyt rikas vela ja olen sitä mieltä, että lentomatkailua tulee vähentää reilusti.

Vierailija
2/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon maailmaa nähnyt rikas vela ja olen sitä mieltä, että lentomatkailua tulee vähentää reilusti.

Aloitat toki itsestäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitat toki itsestäsi?

No mitäpä luulet?

Vierailija
4/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä matkustusvastaisin keskustelupalsta mitä maailma päällään kantaa :D

Omat epäilykset syystä: Täällä on liikaa yksinhuoltajia tai muita keillä ei ole varaa matkustaa ja sen takia kaikki muukin maailman matkustaminen on ihan turhaa, maailmaa tappavaa ja ihan vaan kamalaa.

Sitäpaitsi jostain puolangalta on niiin pitkä matka lentokentällekin, että heikompia jo hirvittää.

Vierailija
5/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan matkailua ja varaa on mutta en mä silti uskaltaisi lähteä rokottamattoman vauvan kanssa alueille joilla esiintyy esim. tuhkarokkoa. Toisekseen en oikeasti kehtaisi enää kovin usein lentää (ilmastosyistä).

Vierailija
6/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitat toki itsestäsi?

No mitäpä luulet?

Luulenpa että makoilet tylsistyneenä aurinkovarjon alla, drinkki toisessa ja puhelin toisessa kädessä?

Vierailija
7/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia, ei rahasta puutetta. Lentomatkustelua olemme vähentäneet radikaalisti hiilijalanjäljen takia.

Vierailija
8/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät yh:t tämmöistä vastusta. Ne on ne peräkylän persupojat, joilla ei oo mitään toivoa päästä minnekään!

Vierailija
9/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan matkailua ja varaa on mutta en mä silti uskaltaisi lähteä rokottamattoman vauvan kanssa alueille joilla esiintyy esim. tuhkarokkoa. Toisekseen en oikeasti kehtaisi enää kovin usein lentää (ilmastosyistä).

Vauvoja voi rokottaa, ongelma ratkaistu.

Vierailija
10/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitat toki itsestäsi?

No mitäpä luulet?

Luulenpa että makoilet tylsistyneenä aurinkovarjon alla, drinkki toisessa ja puhelin toisessa kädessä?

Jos tulkitsee muut epäloogiseksi ja tekopyhäksi niin mistäs se sitten kumpuaa? Hmmm..

Vierailija
11/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja, joka on tältä palstalta saanut oikein hyviä vinkkejä mausteeksi matkoille.

Toki suurimman osan asioita selvitän muualta kuin täältä.

Vierailija
12/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueesta sinänsä viis, todennäköisemmin se tuhkarokkotartunta tulee lentokentältä, lentokoneesta tai vaikka laivalta - paikoista joissa on tiheässä paljon ihmisiä eri paikoista. Tuhkarokko tarttuu ilman välitykselläkin ja erittäin herkästi.

Vierailija
13/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu että vielä pari vuotta sitten kukaan ei ollut kateellinen niille, joilla on varaa matkustaa. En ainakaan muista silloin lukeneeni matkustusta vastustavia kirjoituksia tällä palstalla, enkä liioin muuallakaan. Eiköhän siinä ole kuitenkin kyse ihan muista asioista, kuten siitä että lentomatkustuksen ympäristövaikutuksista on alettu uutisoida ihan valtavirtamediassakin, mikä on avannut monen ihmisen silmät.

Vierailija
14/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä pitää olla kuvitellakseen, että jollakin ”ei ole mahdollisuuksia matkustaa”? Ulkomaanmatkat ovat halvimmillaan puoli-ilmaisia, kuka tahansa voi kyllä matkustaa jos oikeasti mieli tekee.

Vierailija
15/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin pinnalla olevat asiat, matkustaminen oli muodikasta trendikkäiden ja coolien ihmisten toimesta ja matkailua ihailtiin. Sitten tuli tyylitön massa ja yritti kopioida ihailemaansa elämäntyyliä tehden sen hapakopiomaisesti.

Massan alkaessa kerätä somepisteitä matkaamalla, saastutus nousi huippuunsa ja siitä tuli paheksuttavaa.

Vierailija
16/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten muutkin pinnalla olevat asiat, matkustaminen oli muodikasta trendikkäiden ja coolien ihmisten toimesta ja matkailua ihailtiin. Sitten tuli tyylitön massa ja yritti kopioida ihailemaansa elämäntyyliä tehden sen hapakopiomaisesti.

Massan alkaessa kerätä somepisteitä matkaamalla, saastutus nousi huippuunsa ja siitä tuli paheksuttavaa.

Ja saattoi joku ilmaston hätätilauutisointikin vähän vaikuttaa🤔

Vierailija
17/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Minä olen jo nähnyt maailmaa, muiden ei tarvi. :)

18/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin! Lentomatkailua pitää lisätä ja muita matkustusmuotoja vähentää. Globaalisti lentomatkustamisen hiilidioksidipäästöt ovat 3-5 % luokkaa/vuosi.

Vierailija
19/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin! Lentomatkailua pitää lisätä ja muita matkustusmuotoja vähentää. Globaalisti lentomatkustamisen hiilidioksidipäästöt ovat 3-5 % luokkaa/vuosi.

Matkustelu on säälittävää brassailuyritystä aivan liian myöhään. Ja mielikuvituksen puutetta.

Esim. saunassa voi kokea lämmön , ja tietoa löytyy netistä paremmin kuin matkaamalla.

Vierailija
20/23 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kasvavat niin kovaa vauhtia, että tekevät ponnistelut päästöjen vähentämiseksi muilla sektoreilla turhiksi. Kun vuonna 2005 maailmassa kirjattiin kaksi miljardia lentomatkaa koko vuoden aikana, on tuo maailmanlaajuinen lentomatkailijoiden määrä tuplaantunut tänä vuonna neljään miljardiin. Määrä jatkaa kasvuaan niin että sen on ennustettu tuplaantuvan uudelleen kahdeksaan miljardiin seuraavan 20 vuoden aikana. Yhä useammalla kehittyvien maiden kansalaisella on varaa lentää, ja pelkästään Kiinaan rakennetaan 60 uutta lentokentää vuoteen 2035 mennessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan