Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvojen äidit, vaunujen suuaukolle EI TARVITSE laittaa harsoa!

Vierailija
13.05.2008 |

Antakaa vauvanne haistella raikasta ulkoilmaa, harson alla vauva paahtuu ja ilma ummehtuu.

Harso on syytä laittaa vaunuihin vain, jos on erittäin tuulista tai aurinko porottaa, ja jälkimmäisessä tapauksessa se pitää virittää niin, että ilma vaihtuu kunnolla! Siis reunoille vähintään 10 sentin aukot.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäisittekö itse maata vaunuissa vailla minkäänlaista happireikää?? Välillä tosiaan näkee vielä paksumpia peittoja peittämässä koko ilmatilan, siinä ihmetyttää että millä ilveellä lapsi jää henkiin suljetussa tilassa. Suojassa pahalta ulkomaailmalta, voi hyvä ihme.

Vierailija
22/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

> oikeita valosuojia/ pölysuojia vaunuihin70-luvun vaunuissa niitä oli. olet mahdollisesti itekin nukkunut sellaisessa. tiedä sitten, miksi jäivät pois.me käytettiin lapsella puolisoni vanhoja vintiltä haettuja vaunuja, kun oli mummolassa. leikattiin se harsosysteemi pois, kun se oli vuosikymmenten kuluessa mennyt huonoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikki osais toimia OIKEIN? :DPÄIVÄÄ! On taas jutut....

Vierailija
24/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan siellä nukkuessa.Mutta, meidämpä vaunuissa onkin ilmanvaihtoaukko + kurkistusaukko, eli ilma kiertää, vaikka harso on pyykkipojilla laitettu kiinni.Lälläs-lää :P

Vierailija
25/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan TARVITTAESSA harson suojaamaan mm. auringolta, tuulelta, katupölyltä yms. Kyllä meidän rattaissa ainakin ilmavaihtuu silti. Onhan se harso aika ruma siinä, mutta ei se minua haittaa.

Vierailija
26/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tuki ulkoillessa kokonaan aukkoa harsolla, mutta kyllä se yleensä ainakin puolittain on edessä. Eniten juuri koska estää häikäisyn ja lapsi nukkuu paremmin hämärässä. Mutta ilmarakoa pidän itse tärkeänä, ainoastaan silloin kun käydään esim. siellä kaupassa niin olen laittanut kokonaan.41; Niin, aivan totta että käsien kautta ne pöpöt lapseen eniten kulkevat. Ja ei, en itse kulje "michaeljacksonina" kaupassa. Mutta taisin mainitakin, että käsihygienia on erittäin tarkkaa meillä. Käsidesipullo kulkee myös aina mukana vaunuissa ja rattaissa (lapsi ei enää pikkuvauva), ja kauppareissun jälkeen käytän sitä aina ennenkuin kosken lapseen. Joten kyllä yritän minimoida tätä kautta tulevat pöpöt. Kaikille perheenjäsenille tämä käsienpesu on jo itsestäänselvyys, esikoisemme huolehtii siitä myös itse ja huomauttaa vieraillekin elleivät älyä pestä käsiään ;) Esim. keskosen ja/tai keuhkosairaan lapsen äideillä tämä ei tosiaan ole mitään ylireagointia ja hysteerisyyttä. Sen hygienian ja desinfioinnin tärkeyden oppii kyllä jo siellä teho-osastolla ja muillakin osastoilla, kun tietää että siellä pieninkin pöpö voi oikeasti tappaa.Lapsen kanssa on vaan pikkuhiljaa uskallettava elää suht normaalielämääkin kun aikaa kuluu, mutta se ei tarkoita että kulkee tuolla ihan hälläväliä-tyyliin. Pienenpienikin suoja on tarpeen.Tämä nyt meni hieman sivuraiteille tosta harsosta, mutta menkööt!t.20&37

Vierailija
27/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma vaihtuu siis vain yhdestä kohdasta ja jos sen peittää harsolla niin vauva tukehtuu?Itselläni kolme lasta enkä ole koskaan törmännyt moiseen ongelmaan.Meillä yhdistelmät pehmeällä kopalla ja totta tosiaan, harso on päivittäin käytössä kun vauva on päiväunilla. Ilma vaihtuu kyllä muualtakin kuin suuaukosta ja toisekseen, en tiedä millaisesta kankaasta teidän muiden harsot on tehty, mutta meidän harsoistamme pääsee ilma kyllä läpi ongelmitta.

tykkäisittekö itse maata vaunuissa vailla minkäänlaista happireikää?? Välillä tosiaan näkee vielä paksumpia peittoja peittämässä koko ilmatilan, siinä ihmetyttää että millä ilveellä lapsi jää henkiin suljetussa tilassa. Suojassa pahalta ulkomaailmalta, voi hyvä ihme.

Vierailija
28/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni vauva on ihan oikeasti kuollut harsovaunuihin tukehtumalla? Laittakaa yksikin linkki tai lähde tällaisesta kuolemantapauksesta, kiitos.

Vierailija
29/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että se on jotenkin must.Kakkosen aikaan ei käynyt enää eded mielessänikään...

Vierailija
30/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten naurattaa ne, joilla on suorastaan pakkomielle ulkona nukuttamisesta, ts. vauva ei KOSKAAN saa nukahtaa sisälle tai menee pasmat sekaisin. Silti vaunuista tukitaan jokainen rako josta olisi mahdollista saada sitä raitista iltaa...

Vierailija
31/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ite pitää kaulaliinaa naamalla vai voinko tukehtua kesken kaiken hapen puutteeseen?

Et toki varmaankaan tukehdu mutta voit miettiä onko se mukavaa, hengitellä koko ajan kankaan läpi. Ehkä n.parin minuutin kuluttua sinulle tulee olo että voikun saisi henkäistä raikasta ilmaa ilman kaulaliinoja.Samallatavalla ihmisiä ne vauvatkin on.

Vierailija
32/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harson läpi kulkee ilma. Harso ei hiosta ketään, enemmän vauvalle tulee hiki päällään olevasta paidasta kuin harsosta vaunun suulla. Mutta: harso estää uteliaita ihmisiä tökkimästä vauvaa ja niiskuttamasta päälle. Harso estää hyttysten ja paarmojen jne. pääsyn vauvan kimppuun. Harso suojaa vauvaa suoralta auringonpaisteelta.Harson läpi ei putoile puusta lehdet, norkot, tai mitkään muutkaan nukkuvan vauvan kasvoille.Harso estää vauvaa näkemästä kaikkea mielenkiintoista jonka takia pitäisi väkisin pysyä hereillä. Harso estää vieressä istuvaa isosisarusta häiritsemästä vauvaa.

Vierailija
33/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli inglesina classic merkkiset vaunut ensimmäiset 10kk ja niissä oli ihastuttavat verhot jotka sai siihen kuomun eteen tarvittaessa.Tein vielä toiset verhot sääskiverkkokankaasta tummansinisin kanttauksin Nyt meillä sääskiverkko aina päällä ja kylmemmällä harso ja vinkki LAITTAKAA HARSON KAHTEEN NURKKAAN SOLMUT JA NE SOLMUT KUOMUN YLÄPUOLELLE EI TARVITSE YHTÄÄN PYYKKIPOIKAA, KUN PYSYY PAIKALLAAN!

Vierailija
34/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain av-palstalla harso on ilmatiivistä kangasta ja vauvoja tukehtuu tämän tästä vaunuihin hapenpuutteeseen. Ilmankos Suomessa onkin niin korkea imeväiskuolleisuus.

Vierailija
35/59 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin vaan nostaa. Tässä alkaa olemaan jo kunnon keskustelua, hih.

Vierailija
36/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät ihmiset sentään.

Vierailija
37/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harso toimii myös näköesteenä, isompi vauva ei välttämättä nuku jos on liikaa katseltavaa.

Vierailija
38/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin harsoa vaunussa hirvittävän katupölyn ja tuulen vuoksi. Voit kuvitella miten hiekka pöllyää merenrantakaupungissa keväisin. Myös erittäin aurinkoisina päivinä harso tosiaan oli kätevä. Kyllä kai jokainen järkeä osaa käyttää niin, ettei vauva sinne tukehdu... Eikä se ilma ummehdu. Tai mistä minä tiedän millaisia harsoja muilla on käytössä.

Vierailija
39/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitääkö antaa kärpästen ja hyttysten vapaasti einestää vaunuissa?

Vierailija
40/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuihin kuuluisi kyllä vakio- tai lisävarusteena harso, jos sellaista olisi tarkoitus käyttää!