Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvojen äidit, vaunujen suuaukolle EI TARVITSE laittaa harsoa!

Vierailija
13.05.2008 |

Antakaa vauvanne haistella raikasta ulkoilmaa, harson alla vauva paahtuu ja ilma ummehtuu.

Harso on syytä laittaa vaunuihin vain, jos on erittäin tuulista tai aurinko porottaa, ja jälkimmäisessä tapauksessa se pitää virittää niin, että ilma vaihtuu kunnolla! Siis reunoille vähintään 10 sentin aukot.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vauvan naamalla! Ja vieläpä x2!

Siis kaksoset, molemmat, nukahtavat paremmin kun tuhistavat harsojaan. Onko tämä nyt parempi vai huonompi kuin harso siinä 'oviaukolla'?

*odottaa kivitetyksi tulemista*

Vierailija
2/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kyllä tuolta lastenklinikan vastasyntyneiden teholta ihan lääkäri suositteli tuota harson pitämistä. suojaa pientä kylmältä ilmalta ja pitää pölyn poissa herkistä keuhoista, mutta koska av:lla kaikki on niin musta valkoista eihän se millään voi olla mahdollista, että toisille harso toimii ja toisille ei....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miksi se oikeasti pitäisi laittaa?? olen laittanut vauvalle harson pari ketaa kun on ulkona ollut pakkasta -15 astetta, silloin se on mielestäni tarpeellinen, mutta lämpimällä ilmalla?? ei me kuitenkaan missään kiinassa asuta, missä ilmanlaatu on ihan peestä! ja kaiken lisäksi tuo harso näyttää ihan kammottavan rumalta!!!

Vierailija
4/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monenlaista hyötyä on: suojaa tarvittaessa viimalta, pölyltä, auringolta, tihkusateelta, kärpäsiltä, hyttysiltä, uteliailta eukoilta, bakteereilta....

Vierailija
5/59 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäänkuin ikkunaverhot suuaukossa. Ne sai vetää kiinni tarvittaessa. Materiaali oli valoverhon ohut.

Vierailija
6/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ihan pihapiirissä liikkuvien kissojen ja ROTTIEN takia! Ja kyllä, laitan pyykkipojilla kunnolla kiinni!! Ei tuule pienen ihmisen naamalle, ja talvella ihan ehdoton. Nyt voisi ehkä jo pikkuhiljaa siirtyä hyttysverkkoon, mutta harso on niin paljon kätevämpi, kuin piiitkä vaunuissa kiinni oleva hyttysverkko. Mutta jokainen tyylillään...

Vierailija
7/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voi taivas, todellakin olen niin pöpökammoinen ihminen, että kauppareissuilla tukin vaunut hetkeksi melkoisen hyvin. Ja kyllä, isä käy töissä ja esikoinen tarhassakin, ja itsekin käyn kaupassa yksin! Mutta kaikkemme siitä huolimatta teemme että vähentäisimme infektioiden riskiä, käsihygienia esim. erittäin tärkeä (pesu + käsidesin käyttö).

Kyllä lapsi todennäköisemmin saa pisaratartuntana flunssan jos on esim. kaukalossa ostoskärryissä tai avonaisessa vaunussa, kuin että hieman edes yritetään suojata suorilta pärskeiltä, eikö vain? Ja ihmiset todellakin räkii ja pärskii miten sattuu ja päin naamaa, sen on huomannut..

Lastenklinikan teho-osasto on meilläkin tuttu paikka, valitettavasti. Joten älkää viitsikö taivastella "pöpökammoisia". Kyllä itsekin olisitte, jos on oman lapsen hyvinvoinnista (tai jopa hengestä) kyse.

T. 20

Vierailija
8/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se teidän persettänne kaivelee, jos se harso on teidän mielestänne ruma. SO WHAT???!!! Ja tiedättekö te ollenkaan mikä harso edes on? Kun teidän mielestänne lapsi tukehtuu sinne vaunuihin.

Kyllä toi jonkun mainitsema sadesuoja on paaaaaljon pahempi kuin joku harso! Meidän lapsilla on aina ollut KAKSI harsoa vaunuissa, mitäs te siihen hysteerikot sanotte? Toinen on ollut keväästä-syksyyn siinä suuaukon päällä (ei olla siis käytetty tuota talvella) ja toinen on ollut vaunuissa vauvan unirättinä..

Vierailija
9/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin lapsia jotka pistetään harson tai sen kamalan froteepyyhkeen sisään...

Ette ole sitten aurinkovarjoihin törmänneet? Meillä on sellainen. Tarjoaa samalla näkösuojaa.

Harso ei myöskään ole niin hyvä ötökkäsuoja kuin vaunujen hyttysverkko. Kun se on tarkoitettu ihan muuhun kuin vaunuihin estämään ilman kulkua.

Vierailija
10/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kolmen lapsen äiti ja jo ensimmäisen lapseni saatua reilu 5 vuotta sitten minulle sanottiin neuvolassa ettei sitä harsoa tulisi laittaa vaunuihin koska ilman pitää vaihtua vapaasti vaunuissa. Vaunut ovat sen verran suojaisat ettei niihin harsoa tarvitse. Jos kuitenkin sen näkö/auringonpaiste suojaksi haluaa niin silloin siitä pitää jättää ylä -tai alareunasta reilusti auki.

Kamalimpia on ne peittoviritelmät mitä näkee kylmemmillä ilmoilla kun koko kuomun päältä on vedetty joku tooosi vanha paksu täkki!! Ja se peittää kuomun aukon ja kaiken..-hui!

Näistä liian tiiviistä, ilmanvaihto ongelmaisista sängyistä, vaunuista yms. oli aika vasta juttu että olisi yhteys niihin kätkyt kuolemiin. Minä uskon siihen. Se oli niin hyvin selitetty miksi voisi olla jos on sängyssä reunasuojat ja katosverhot ja paksut peitot..

Bakteereista yms.. Kyllähän se harso tietysti estää pärskeet jne. mutta jos olet kaupassa lapsen kanssa niin samat pärskeet sinäkin saat ja käsien kautta ne lapseen eniten kyllä kulkevat, ei siinä vaiheessa sitten enää harsolla ole kuitenkaan mitään virkaa. Mutta olen minä aivan vauvan suojannut kaupassa turvakaukalossa, omassaan siten, että siinä on sellainen"katos/aurinkosuoja", kyllä sen taakse vauva jää niin hyvin ja sen kun nostaa ostoskärryyn niin jos sinne joku vieras vielä tunkee oikeen yskimään niin johan on kumma :) Että ei aleta hysterisoimaan.. eikä aivan vastasyntyneen vauvan kanssa kauppaan edes kannata mennä..

Vierailija
11/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos aurinko häikäisee suoraan vauvan silmiä. En minä ainakaan haluaisi maata umpinaisessa laatikossa joka huojuu ja kolisee, mutta en näkisi yhtään mitä tapahtuu. Minä pidän palleroiseeni näköyhteyden, juttelen vauvalle ja esittelen puita ja nähtävyyksiä. Meidän vauveli nukahtaa laskemalla pilviä.

Vierailija
12/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että vauvalle on hyväksi nähdä puita, aurinkoa, taivasta, haistella tuulta... Taidan olla ideologialtani enemmän vanhanaikainen karaisija, kuin nykypäivän pumpulissa kasvattaja. Kukin tyylillään, mutta välillä olen kyllä ihmetellyt äitejä, joiden lapset eivät ensimmäiseen vuoteen näe ulkomaailmaa lainkaan.

Vierailija
13/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vaan äiti hysteerikko, voistteko te terveiden lasten äidit ymmärtää tämän

[Pikaisilla kauppakäynneillä talvella laitoin aika tiukasti harson vielä yleensä sadesuojan kera, koska vauva infektioherkkä ja ainakin kuvittelen että näin tulee edes hieman vähemmän pöpöjä..Voi taivas mikä bakteerikammoinen ihminen!

[

no näitä lapsia on. meidän pikku-keskoset on todellakin infektioherkkiä ja jos sellaisen saavat joutuvat tod. näk. samantien takaisin sairaalaan ja kuten tuolla edellä sanoin meille sieltä teholta lääkäri suositteli harson käyttöä.

Vierailija
14/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole ikinä kuullut neuvolasta, jossa harsoa suositeltaisiin. Mutta muuten mun puolesta saa kukin tehdä mitä haluaa omille lapsilleen.

Vierailija
15/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.ja kysessä myös erilaiset lapset. siispä jokainen tyylillään

Vierailija
16/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah...meinaakohan tuo 6kk tukehduttaa itsensä kun vetää aina harson silmilleen nukkuessaan ja tyytyväisenä

sen alla tuhistaa? Laittakaapa kokeeksi omalle naamalle ja huomaatte ettei se tukehduta ketään. Tietyissä tilanteissa laitan harson ja aina en, koppaan saa myös ilmanvaihtoa lisättyä, rattaisiin harsoa ei saakaan niin tiiviisti. Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa tässä asiassa ja kuinka monta lasta tiedätte jotka ovat vahingoittuneet harsosta vaunuissa?

Vierailija
17/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.up

Vierailija
18/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sama harso, joka päästää ilman lävitseen, "suojaisi" mm. katupölyltä??Hei kamoon...

Vierailija
19/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun lapsi nukahtaa. Jostain syystä meidän lapset on aina nukkuneet paremmin hämärässä kuin kirkkaassa auringonpaisteessa. Outo juttu =oEn ymmärrä miten sen harson edes pystyisi laittamaan niin tiiviisti ettei reunoille jäisi mitään aukkoja. Ihme hysteerikkoja täällä.

Vierailija
20/59 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mikään yritys ei ole alkanut tekemään oikeita valosuojia/ pölysuojia vaunuihin. Sellaisia joissa olisi ilmanvaihtoaukot ja muuta hienoa. Jotka pysyisi paikoillaan ilman pyykkipoikia. Ihan kuin vaunujen tuotesuunnittelu olisi jäänyt jotenkin puolitiehen kun näitä harso- pyykkipoikavirityksiä on kalleimmissakin vaunuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi