Elatusapua laskiessa miten ne voi katsoa että uusi kumppani maksaa 550 asumiskuluista kun hänen tulonsa on 600
Eikai se noin voi mennä? Kumppanilla myös kaksi elätettävää ja hän muka maksaa puolet asumisesta.
Lastenvalvojalla siis minulle katsottiin vain 550 asumiskuluiksi, vaikka talo on minun ja olen ainoa työssäkävijä, käytännössä maksan melkein kaikki asumiskulut. Ymmärrän että puolison katsotaan maksavan osan, mutta että 600 tuloilla 550 :O
Kommentit (13)
Ei ole eikö pidäkään olla exäsi ongelma, että sinä elätät uutta miestä.
Älytöntä. Todella älytöntä kyllä. Tuollaista kummallista olettamista. Miksi ei katsota todellisen mukaan.
Siis sun eksä ei pidä maksaa sun asumiskuluja vain lasten ja siinäkin oletetusti puolet kun sinä kustannat sen toisen puolet.
Sun eksä maksaa lasten kuluihin ne elarit.
Onko sun nykyisen tuloilla siinä edes mitään väliä? Ei.
Muuttakaa halvempaan jos ei rahat riitä..
Itse saan sen kuvan että ap on se elareiden maksaja eikä hakija? No mutta oli tilanne kummin päin hyvänsä niin pitäisi katsoa todellisen tilanteen mukaan eikä oletuksen että uusi puoliso maksaa mitään. Ei ole uuden puolison velvollisuus nostaa ap:n elintasoa jotta hän voi maksaa enemmän elareita eksälle... Samoin ei ole uuden puolison velvollisuus nostaa ap:n elintasoa että ap:n ex voisi maksaa vähemmän elareita, jos tilanne on niin päin.
Siis laskeeko ne uudelle kumppanille puolet asumiskuluista. Kai sille puolet niistä kuuluukin, vai loisiiko uusi kumppani?
Asumiskuluiksi ei hyväksytä mitä tahansa. Muutenhan voisi maksaa vaikka superisoa lainaa ja sanoa, ettei ole sen takia varaa elättää lapsia, elättäköön toinen.
Ehkä oletuksena on, että kumppanisi saa jotain tukea - esim. asumistukea. Jos hän on noin vähävarainen, eikä pääse töihin, hnen kannattaisi hankkia oma asunto. Silloin jän saisi asumistukea ym.
Mkg kirjoitti:
Ehkä oletuksena on, että kumppanisi saa jotain tukea - esim. asumistukea. Jos hän on noin vähävarainen, eikä pääse töihin, hnen kannattaisi hankkia oma asunto. Silloin jän saisi asumistukea ym.
Jos yhteisessä taloudessa toisella on isot tulot, niin kelasta ei saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Ex ei myöskään elätä uutta kumppania ja tämän lapsia.
Miksi otit miehen elätiksi? Eikö hän voi mennä töihin?