Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä täysin normaali arkinen asia on sinusta työlästä ja epämiellyttävää?

Vierailija
27.12.2018 |

Vain yksi asia per viesti että on helppo peukuttaa. Peukku ylös = samaa mieltä Peukku alas = eri mieltä Aloitan:

Kaupassa käyminen

Meidän lähikaupassa on niin suppea valikoima että isommat ostokset on tehtävä marketissa joka on bussimatkan päässä. En omista autoa. Ensin tungen sinne täpötäyteen bussiin ja lähes aina joutuu seisomaan. Sitten yritän etsiä siellä kaupassa jotakin, joka on jälleen kerran siirretty toiseen hyllyvälikköön. Lopulta jonoon, jossa takana jonottava tuuppii kärryillä. Kortinlukija ei meinaa viidestä yrityksestä huolimatta hyväksyä maksua ja käteistä ei ole. Sen jälkeen ne sata kiloa painavat kassit mukaan ja jälleen täpötäyteen bussiin horjumaan.

Kommentit (547)

Vierailija
521/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuroiminen.  Se painavan imurin kaivaminen kaapista, johdot ja letkut...   ja sitten se juuttuu joka kulmaan ja tuolinjalkaan, koko ajan saa olla kiskomassa sitä irti jostain.  Joo ei olut robotti-imuista apua, se on tuolla nyt käyttämättömänä.

Meillä pienet huoneet, ja ennen kuin sen robotin voisi laittaa pyörimään, pitää kaikki tuolit ja matot ja muut nostella pois paikoiltaan jonnekin,  ei voida edes kahvia siinä juoda kun ei ole paikkaa missä istua sen aikaa ja se touhuaa kauan.   Nopeemmin käy kun itse imuroi.  Lisäksi olen huomannut, ettei se niin hyvin toimi, viimeksi lähdettiin pois pariksi tunniksi, tultiin kotiin, imuri oli muka imuroinut, oli mennyt asemaansa ja kaikki ok, paitsi että löysin pölytupon nurkasta ja kun tarkemmin tutkin, niin löytyi niitä enemmänkin, ei se joka paikkaan ollut kuitenkaan mennyt.  En luota siihen, vaikka hyvä merkkikin kuulemma on.  

On varsi-imuri myös juu, kauhean painava ja ruman näköinen kun ei mahdu piiloon mihinkään, on oltava nurkassa näkyvillä.  Tehokkain on pieni Makita, lähinnä rikkaimuri, mutta sillä saan nopeimmin sellaisen perusimuroinnin, leivänmurut lattioilta jne.  Sitä vaan pitää tyhjentää alituiseen.

Just se, että meillä on pieni talo ja pakostakin sitä tavaraa, vaikka on yritetty karsia.  Eli ahtaita kulmia ja mutkia jne.  Rakastan pikku kotiani, mutta myönnän että tämän siivoaminen on yks helvetti.

Vuodevaatteitten vaihto on kanssa sellainen, mitä ei viitsisi millään tehdä.  Koira vielä jostain syystä luulee, että se on joku kiva leikki, mihin sen täytyy koko ajan puuttua, se telmii siinä seassa ihan onnessaan, aina jaloissa.  

Hehe: robotti-imuista...  siis IMURISTA!

Vierailija
522/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja vastauksia on varmasti ketjussa jo useampi mutta vastaan silti omani :

1) flossaus eli hammaslangan käyttö - tekee suusta selvästi raikkaamman ja tykkään pitää suustani huolta, siitä huolimatta putsaus on työlästä (millä tahansa välineellä) varsinkin takahampaiden kohdalla ahtaassa suussa

2) kropan rasvaus suihkun jälkeen - ihoni ei ole erityisen kuiva, joten rasvaus jää helposti tekemättä. Aikaa vievää se ei ole, mutta silti jotenkin vastenmielistä. 

3) roskien ja biojätteen vienti - tämä ehdottomasti epämiellyttävin näistä kolmesta. Syynä ei ole jätteet itsessään vaan taloyhtiön muiden (tai ainakin joidenkin) asukkaiden piittaamattomuus lajittelusta. Metallinkeräyksessä voi olla pyörän kumi ja biojätteessä kartonkia eli sen lisäksi että vien sinne omat jätteeni, ärsyynnyn joka ikinen kerta ja toisinaan mahdollisuuksien mukaan laitan MUIDEN jätteitä oikeisiin paikkoihin. Tämä on typerä ns. first world problem, mutta johtaa helposti siihen, että lykkään esim bioastian tyhjentämistä turhan pitkään (ja vittuunnun lopulta silti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellusten asennus kännykkään ja salasanojen keksiminen niihin. Sekä plussana jos on joku maksusovellus joka vaatii luottokortin tiedot.

Joka hemmetin asiaan pitää nykyään olla oma "äppi", ja niiden hallinta on ihan oma helvettinsä, jota en haluaisi tehdä ollenkaan.

Vierailija
524/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengännauhojen sitominen. Olen normaalipainoinen enkä edes mitenkään rapakunnossa, joten miten se voikin olla niin tuskaa?! Reisiin sattuu niin että tuntuu että kuolema korjaa, henkeä ei tahdo saada ja sydän hakkaa. Joka kerta lenkille lähtiessäni mietin miten voi olla mahdollista, että kengännauhojen sitominen on sata kertaa raskaampaa kuin reilun tunnin reipas lenkki.

Mua alkoi kiinnostamaan miten sä ne kengät oikein solmit jos reisiinkin sattuu? Jossain jooga-asennossako?! Vai onko sulla joku fobia kengännauhoja kohtaan?

Mietin vaan, kun edes ollessani +30kg ylipainoinen ja viimeisilläni raskaana pahasti raskausmyrkytyksestä turvonneena, ei kengännauhojen solmiminen tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Eihän siihen mene kuin pieni hetki, ellei jotain maihareita laita mutta tuskin lenkkikenkäsi kovinkaan korkeavartiset ovat.

Kumartumalla. Ongelma on varmaan siinä, että en ole koskaan oikein taipunut sellaiseen asentoon, jos kumarrun jalat suorina niin sormenpäiden ja lattian väliin jää reilusti yli 20cm. Ennen solmin kengännauhat polvillani, mutta nykyään se sattuu liikaa polviin. Tarvitsisin jakkaran jolla istua tai jolle nostaa jalan, mutta eteiseni on niin ahdas, ettei sinne mahdu mitään ylimääräistä. Toki tuo kuvaukseni oli kärjistetysti kirjoitettu, mutta pohjimmiltaan ihan totta.

Mitä jos taivuttaisit polviasi? Veikkaan, että ne eivät enää taivu. Nyt on korkea aika ruveta treenaamaan sitä

Vierailija
525/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien hiusten laittaminen siis jos pitää mennä johonkin juhliin tai muuhun tilaisuuteen.

Vierailija
526/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaaminen.

Vierailija
527/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa käyminen.

Vierailija
528/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sängyn petaaminen. Mielestäni turhaa mutta jos jätän tekemättä, mies alkaa valittaa! Hän nousee ennen minua ja siksi minä joudun sen petaamaan.

Et kai sentään heti noustuasi sänkyä petaa? Vuoteen ja vuodevaatteiden pitää antaa tuulettua pari tuntia ennen petaamista. Ihminen hikoilee yöllä litran tai puolitoista litraa. Itse petaan vasta puolenpäivän aikaan, ei minun makuuhuoneeseeni kukaan mene, jottei haittaa yhtään. 

Vierailija
529/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, en tiedä mikä mättää, mutta kaikki on vaikeaa ja raskasta, useat asiat jäävät tekemättä, kun ei saa itseä liikkeele.

Vierailija
530/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutoimet ennen töihin lähtöä, pl. aamupala. Aina tulee kiire vaikka olisi kaikki aika maailmassa

Vierailija
531/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suihkussa käynti, varsinkin talvisin, p*rkule!!

Olen sellainen että palelen tosi herkästi, aina kylmät kädet ja jalat. Lisäksi kylpyhuone on ahdas kun asun yksiössä. Vihaan ottaa kaikki vaatteet pois, ja yrittää säätää veden lämpötilaa sopivaksi siinä aina 5 minuuttia! Lisäksi suihkun jälkeen aina palelee! Välttelen suihkua : -D

Vierailija
532/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton tankkaaminen. Kaikki autoon liittyvät toimenpiteet oikeastaan. Myös talvella pressun ja sähkötolppaan laitto.

Vierailija
533/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaostosten kaappiin laittaminen.

Vierailija
534/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ehdoton INHOKKI nro yksi on IMEROINTI .

Voi elämä että jo ajatus imuroinnista vie voimat.

Nykyään mieluummin käyn takapihalla puistelemassa pienet matot, kun en jaksa jyystää niitä imurilla.

Keksi itselleni helpotuksen, imuroin VAIN JOKA TOINEN VIIKKO.

Ja joka toinen viikko pyyhin lastalla jossa on KERTAKÄYTTÖ LIINA, sellainen öljypohjainen paperiliina (SINI-tuote)

Ja tuntuu että se "joka toinen viikko on joka viikko ", kun aika rientää...

Luvin joskus netistä, että imurointi ei edes ole välttämätöntä. Voi ihan hyvin pyyhkiä lattiat nihkeällä liinalla tai monilla.

Vierailija
535/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa käyminen.

Vierailija
536/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten pesu myös minulla, syitä kaksi: 1. pituudesta ja paksuudesta johtuen hiusten kuivuminen kestää puoli vuorokautta, 2. myös minä palelen suihkun jälkeen ja joka kastumisen jälkeen pahasti kuiva iho vaatii tehorasvauksen . Onneksi hiukset ovat sellaiset, että niitä tarvitsee pestä harvoin. 

Vierailija
537/547 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten leikkauttaminen/kampaajalla käynti, mutta myös kaikenlainen hiusten laitto itse lukuunottamatta jotain kolmen sekunnin takaponnaria.

En osaa sanoa, miksi näin. Sama juttu oli kuulemma jo lapsena, itkin joka kerta kun minua ängettiin kampaajan tuoliin ja lopulta hiukset leikkasi pääosin äitini. :D

Kotitöistä inhottavin on minusta pyykin narulle ripustaminen. Jostain syystä kiukkuni nousee aina sitä tehdessä aivan kohtuuttomiin mittoihin, etenkin jos pyykit eivät tahdo suosiolla mahtua narumme. Onneksi pyykkihomman meillä hoitaakin pääosin mieheni ja minä keskityn sitten muihin, hänelle epämieluisampiin hommiin.

Vierailija
538/547 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petivaatteiden vaihto

Jostain syystä tämä myös ja kakkosena imurointi. käsin tiskaaminen on ihan yes, kone on kattilakaappina, ikkunoiden pesu on ok myös ja pyykkihommat, minä ne hoidan yleensä. M61.

Vierailija
539/547 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan naurettava, mutta ärsytti minua aikoinaan. Uuden kahvipaketin avaaminen, kun aloin keittämään kahvia aamuisin. :D

Vierailija
540/547 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovellusten asennus kännykkään ja salasanojen keksiminen niihin. Sekä plussana jos on joku maksusovellus joka vaatii luottokortin tiedot.

Joka hemmetin asiaan pitää nykyään olla oma "äppi", ja niiden hallinta on ihan oma helvettinsä, jota en haluaisi tehdä ollenkaan.

Sama. On vain pari viestisovellusta kakkospuhelimessa, ns. pääpuhelimeen en lataile mitään enkä käytä puhelimella pankkipalveluita tms. Jos ei joku toimi ilman sovellusta niin sitten saa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi