Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä täysin normaali arkinen asia on sinusta työlästä ja epämiellyttävää?

Vierailija
27.12.2018 |

Vain yksi asia per viesti että on helppo peukuttaa. Peukku ylös = samaa mieltä Peukku alas = eri mieltä Aloitan:

Kaupassa käyminen

Meidän lähikaupassa on niin suppea valikoima että isommat ostokset on tehtävä marketissa joka on bussimatkan päässä. En omista autoa. Ensin tungen sinne täpötäyteen bussiin ja lähes aina joutuu seisomaan. Sitten yritän etsiä siellä kaupassa jotakin, joka on jälleen kerran siirretty toiseen hyllyvälikköön. Lopulta jonoon, jossa takana jonottava tuuppii kärryillä. Kortinlukija ei meinaa viidestä yrityksestä huolimatta hyväksyä maksua ja käteistä ei ole. Sen jälkeen ne sata kiloa painavat kassit mukaan ja jälleen täpötäyteen bussiin horjumaan.

Kommentit (547)

Vierailija
481/547 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii tämä: johonkin kippoon esim. pala banaania,päärynää tms. Sitten muovikelmu päälle ja siihen neulalla tai jollain terävällä pieniä reikiä. Kärpäset ryömivät kuppiin sisään mutta eivät osaa ulos.

Vierailija
482/547 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan jo vastannut tähän ketjuun, mutta ruoanlaitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/547 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imurointi.

Ihminen on jukolauta osannut lentää kuuhun taskulaskimen kapasiteetin tietokoneella. Mutta ei ole osannut keksiä kohtuuhintaista pölynimuria, joka ei tarraa kiinni joka kulmaan, sotkeudu omaan johtoonsa, käänny selälleen tai kerää staattisella sähköllä puolet pölystä imurin suuttimeen tai letkuun.

Tahdon NASAn imurikehittelyyn! Imurit maailmankartalle!

Olen siirtynyt käyttämään johdotonta imuria, imee näkyvät pölypallerot ja voi heti napata murut keittiöstä ja joka päivä vaikka monta kertaa. Suosittelen! Ei mitään johdollista imurihärvellystä kuin ehkä kun vieraita tulee käymään.

Haaveilen tästä tavallisen imurin imutehon vastaavasta akullisesta, mutta hinta vielä suolanen 500-600 € https://www.gigantti.fi/product/kodin-tuotteet/polynimurit-ja-siivous/P…

Minulle tuo imurointi oli ennen s-tanasta, nyt siedettävää.

Dysonit on vielä kalliita ja taitavat olla metelöiviä, mutta johdottomia. elektroluxilla ja hooverilla myös akkukäyttösiä.

Vihasin imurointia yli kaiken!! 2 koiraa ja kaks lasta niin aivan älytön työmaa oli päivittäin imuroida 😖 ostin dysonin ja oon puolivuotta imuroinu lähes päivittäin ja se on mukavaa! Kallis oli mutta en enää ikinä suostuisi elämään ilman ♥️

Vierailija
484/547 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasväluen puhdistus. Hampaiden pesu.

Vierailija
485/547 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden ja vitamiinien muistaminen ja ottaminen. Miksi hitossa niistä tabuista tehdään täyteaineilla niin isoja kun vaikuttavaa ainetta on joku 3/100 siitä koosta. Yök.

Vierailija
486/547 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takamuksen pyyhkiminen ulostamisen jälkeen. Jotenkin minulla on niin, että söin minä mitä tahansa niin ulosteeni on jostain syystä sellaista, että ulostamisen jälkeen pitää pyyhkiä pitkään että takamus on varmasti puhdas.

Miksi et käytä vettä

Vierailija
487/547 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten iltatoimet eli iltapala - hammaspesu - unilelujen metsästys - iltasatu - 10 kertaa juokseminen lasten huoneessa komentamassa nukkumaan ja lopettamaan pölinät.

Joka ilta sama kuvio, kun itse haluaisi päästä rankan päivän päätteeksi sohvalle pitkäkseen lempisarjan pariin.

Perunoiden kuoriminen, luoja niin tylsää hommaa, mies tekee yleensä perunamuusin ja keittoruuat koska en voi sietää Perunoiden kuorimista

Öh, eiköhän ne pölinät lopu sitten kun väsyttää tarpeeksi ja nukahtaa???

Vierailija
488/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patskalla käynti. Eihän siinä toimituksessa kauan vanhene, mutta hätä tulee aina väärään aikaan.

Tämä pitää paikkansa. Erityisen rasittava on ns. lähtökakkailmiö: juuri kun pitäisi lähteä töihin, niin kakkoshätä ilmoittaa itsestään. Sitten en ehdi junaan ja seuraava menee puolen tunnin päästä.

Vierailija
489/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmasta osasta olen samaa mieltä, mutta miksi suihkussa käynti on niin monen mielestä ärsyttävää? Minusta on aivan ihanaa kun lämmin vesi puhdistaa ja rentouttaa koko kropan. 

Vierailija
490/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin valmistautuminen arkiaamuna. Siis aivan kaikki aamutoimet ennen töihin lähtöä.

Vierailija
491/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyminen, vaikka kauppa on lähellä eivätkä kertaostokset ole suuria.

Vierailija
492/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin valmistautuminen arkiaamuna. Siis aivan kaikki aamutoimet ennen töihin lähtöä.

Eväiden tekeminen, työvaatteista huolehtiminen. Auton temppuilu.

Kun voisi vain astua ovesta ja se olisi siinä.

Vierailija
493/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset vaikuttavat todella laiskoilta/väsyneiltä. Mikään määrä kodinkoneita ei riitä. Kaikki haluaisivat vain maata sohvassa ja olla somessa.

Mistä tää johtuu? Imeekö työelämä kaikki mehut niistä, jotka töissä käyvät?

Vai onko kaikilla joku selittämätön autoimmuunitauti, joka väsyttää salakavalasti?

Onko kunto heikko?

Miten ne ennen jaksoivat? Mummoni tiskaaminen alkoi hellatulien virittelyllä, halkojakin oli jo haettu. Sitten haettiin vettä kaivolta ja pantiin hellalle lämpenemään....jne. Sama vaiva pyykinpesussa ja ruoan laittamisessa. JOka päivä leivottiin ja hoidettiin eläimiäkin maalla. Mä en jaksaisi.

Se oli hitaampi prosessi, jossa jokainen työvaihe oli tarkoituksenmukainen.

Vierailija
494/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkien kuivamaan laittaminen, on ärsyttävää jos on vaikka sukkia löytyy vaan parittomia ja joka toinen  vaate tippuu lattialle kun vedän tai otan pyykkikorista.  

Vierailija
495/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmasta osasta olen samaa mieltä, mutta miksi suihkussa käynti on niin monen mielestä ärsyttävää? Minusta on aivan ihanaa kun lämmin vesi puhdistaa ja rentouttaa koko kropan. 

Se osuus onkin ihanaa, mutta sitten kun pitäisi tulla pois, jäädyt siniseksi kalikaksi vaikka ympärilläsi olisi kylpytakki, villasukat ja 3 vilttiä :D

Vierailija
496/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rappusten kiipeäminen kotiini, asun toisessa kerroksessa. Vitutus kasvaa vuosi vuodelta.

Minäkin asun toisessa kerroksessa ja silti menen hissillä jos se sattuu olemaan tarjolla. Jos ei ole, raahaudun marmattaen portaita ylös, koska hissin odottaminen vituttaisi enemmän.

Vierailija
497/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivänmurujen tms. pyyhkiminen tasoilta ja ruokapöydältä. Niitä pääse aina joskus märästä rätistä huolimatta putoamaan lattialle, ja ne tarttuu sukkiin ja kulkeutuu kaikkialle.

Sitten muruja lopulta löytää sängystäkin pyllyn alta.

Vierailija
498/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nykyä ihan kaikki.

Vierailija
499/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakanoitten vaihto. Mikähän siinäkin risoo, ei se kauaa ota, eikä tarvi joka päivä edes tehdä. No se risoo vähän kun pitäisi viedä peitot ja tyynyt ulos piiskattavaksi, mutta ”tällä kertaa” en jaksa.

Aluslakanan vaihto on kauhea operaatio. Minulla on 120 cm leveä runkopatjasänky.

Siis se lankanan reunojen taittelu petauspatjan reunojen alle niin että se edes jotenkin pysyisi paikoillaan. Ehei onnistu eka kerralla eikä neljännelläkään.

Aina se lakana temppuilee jostain reunasta.

Miksi ihmeessä et käytä niitä kuminauhallisia muotoon ommeltuja lakanoita?

Mä en vaihtais takaisin niitä kerran kokeiltuani. Pyörin kai ku väkkärä kun tavallisella lakanalla nukuttuani esim. yökylässä lakana on aina aamulla ihan rutussa, vaikka petaan kulmat niin kuin jostain oon oppinut (armeijatyyli vai onko marttojen..?)

Ei ne kuminauhallisetkaan mulla pysy paikoillaan, joten rupesin käyttämään pussityyppistä aluslakanaa.

Vierailija
500/547 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa syövät ihmiset ja varsinkin lapset jotka koskettelevat kaikkea juustoisilla sormillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän