Oksentelu raudasta
Mulla ongelmana anemia ja rautalääkkeet. Jostain syystä mun keho ei halua niitä vastaanottaa ja aina pari tuntia lääkkeen ottamisesta tulee kauhea olo ja oksennus :( Mitä tälle voi tehdä?!
Kommentit (11)
Rautalääkkeet ärsyttävät usein vatsaa, jöillekin sopii nestemäiset paremmin. Kysy lääkäriltä tai apteekista mikä voisi sopia paremmin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Negatiivinen napa hylkii rautaa.
Mikä ihme on negatiivinen napa???
Itse sain hoitajalta vinkin jostain saksalaisesta rautavalmisteesta. Luontaistuote. Auttoi raskauden aikana. En muista nimeä. Oksensin muut tuotteet pois. Tuo oli nestemäinen valmiste.
Jos tavoitteena on ferritiinin nosto, siihen ne nestemäiset ei vain riitä. Saksalainen nestemäinen tuote on Kräuterblutsaft, mutta se ei riitä ferritiinin nostoon. Hemoglobiini nousee sillä kyllä todella hyvin.
Ap:lla on anemia = alhainen ferritiini ja alhainen hemoglobiini.
Siihen ei nestemäiset rautajuomat enää auta.
Ja olen siis ottanut iltaisin ennen nukkumaanmenoa, mutta tämä ei auta sillä herään yöllä siihen pahaan oloon ja sitten joudunkin jo juoksemaan vessaan... Huoh
-ap
Vierailija kirjoitti:
Itse sain hoitajalta vinkin jostain saksalaisesta rautavalmisteesta. Luontaistuote. Auttoi raskauden aikana. En muista nimeä. Oksensin muut tuotteet pois. Tuo oli nestemäinen valmiste.
Kräuterblutsaft?
Mulla oli sama ongelma mutta Maltofer 100mg on valmiste jota siedän. Ei aiheuta mitään haittavaikutuksia minulle vaikka muuten vatsani on yliherkkä.
Vierailija kirjoitti:
Ja olen siis ottanut iltaisin ennen nukkumaanmenoa, mutta tämä ei auta sillä herään yöllä siihen pahaan oloon ja sitten joudunkin jo juoksemaan vessaan... Huoh
-ap
Lääkäriin yhteyttä tai apteekista kysyä vaihtoehtoa jos on.
Vierailija kirjoitti:
Jos tavoitteena on ferritiinin nosto, siihen ne nestemäiset ei vain riitä. Saksalainen nestemäinen tuote on Kräuterblutsaft, mutta se ei riitä ferritiinin nostoon. Hemoglobiini nousee sillä kyllä todella hyvin.
Ap:lla on anemia = alhainen ferritiini ja alhainen hemoglobiini.
Siihen ei nestemäiset rautajuomat enää auta.
voi ei:( minulla nimenomaan tuo ferritiini arvo ( ja ne muut mcv mitkä lie arvot, otettiin todella laaja veren kuva ja kaikki rautaan liittyvät arvot oli todella huonot vaikka hemoglobiini nyt ei ole mikään super alhainen.. , hemoglobiini vasta 115..
Lääkäriin yhteyttä, että ei onnistu suun kautta raudan syönti ja pyytää päästä raudan tiputukseen sairaalaan.