Mistä voisin löytää miehen?
Olen 34-vuotias nainen. Unelmani on perustaa perhe, mutta vaikea perustaa, kun en löydä miestä mistään. Minulla ei ole suurta kaveripiiriä, jonka kautta voisin tutustua miehiin, töissä (naisvaltaisella alalla) ei ole vapaita. Arjessani kohtaan vain harvoja miehiä ja he ovat kaikki varattuja, monilla on jo lapsiakin. Baareissa tunnen oloni lähinnä kiusaantuneeksi enkä haluaisi lähteä yöelämään etsimään kumppania.
Minä olen tällainen hyväntahtoinen nallekarhu, sympaattinen mutta lihava, enkä mieheltäkään vaatisi paljon muuta kuin kunnollisuutta ja hyvää sydäntä. Aloitteita olen tehnyt sopivissa tilanteissa, mutta pakit olen saanut, koska yrittämilläni miehellä onkin sitten ollut jo puoliso, joten ymmärrettävästi juttu on aina jäänyt siihen.
Ajattelin, että ehkä jostain kieli- tms. kurssilta voisi löytyä sopiva mies? Mistä te olette löytäneet kumppaninne? Mistä ihmeestä voisin vielä etsiä? Olen kokeillut jopa nettideittailua, mutta se ei johtanut mihinkään. Auttakaa, jos suinkin keksitte jotain, kiitos!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että mistä voisin löytää miehen, joka ei haluaisi perhettä. Itse kun en koskaan halua lapsia.
Kiinnostaisiko, 1 lapsi on ja lisää ei varmasti tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymiehistä iso osa on syrjäytyneitä ja istuu yksiöissään.
Plus epämiehekkäitä ja ujoja, jotka ei usko naisen olevan kiinnostunut vaikka perässä raahaisi.
Sen vuoksi itse olenkin siirtynyt ulkomaille.
No minkä vtun takia olisit kiinnostunut ujoista ja epämiehekkäistä? Sitä paitsi kaikille vtun vinkujille tässä ketjussa: onko tosiaan täysin poissuljettu ajatus lähestyä sitä kivan näköistä miestä vaikka tuolla ulkona? Vai onko se no-man's land?
Miksi luulet ettei koskaan olla lähestytty miehiä? Itse tein kymmeniä aloitteita ikävuosina 20-35 arkielämässäni tapaamillenimukaville miehille joiden kanssa riitti puhuttavaa ja oli jonkunlainen yhteys. Jokainen kieltäytyi treffikutsuista. Kuinka monta vuotta pitäisi jaksaa 100-prosenttista torjuntaa ennen kuin saa luovuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Niin ei kaikki naiset saa nettideitissä viestejä, esim. minä. Olen sinua ap vanhempi (yli 40), sinun ikäisenä löysin miehet baarista ja olettaisin että sinäkin löytäisit jos tykkäisit käydä niissä. Muuten on hankala neuvoa sinua kun olen itse koko ikäni ollut surkea miesasioissa. Oikein ihmettelen nykyisin miten aiemmin kävi flaksi. Esim. naisten kanssa olen mukava ja sosiaalinen mutta miesten kanssa olen tosi epäsosiaalinen etteivät he vaan luule että yritän iskeä. :D Ja oikeasti haluaisin saada parisuhteen.
Ap on kadonnut kuin pieru saharaan, missä asut, millainen olet muuten, lähtisitkö katsomaan juice elokuvaa?
Emäntä olisi hakusessa.
Löysin mieheni tinderistä. Olin monta vuotta sinkkuna ja kävin joillakin tinder treffeillä mutta kukaan ei kiinnostunut minusta. Tosi monet etsivät vain jotain instagramtyrkkyä. Tärkeintä oli ulkonäkö vaikka miehet eivät itsekään olleet mitään perusjamppaa kummempia.
No sitten uskaltauduin tapaamaan erään erittäin komean, herkän, pitkän ja kohteliaan herrasmiehen. Olin varma ettei häntä kiinnosta tällainen minunlaiseni lyhyt luonnonlapsi... mutta hän oli ihan myyty. Ensi treffien jälkeen tavattiin uudestaan jo samalla viikolla. Alettiin nopeasti viettää öitä yhdessä. Nyt ollaan oltu yhdessä vajaa vuosi. Eli neuvoni on jos olet vaikka jättänyt tutustumatta johonkin kenestä ajattelet ettet kelpaisi niin kokeile myös sellaisia miehiä lähestyä.
kumppania etsimässä kirjoitti:
Olen 34-vuotias nainen. Unelmani on perustaa perhe, mutta vaikea perustaa, kun en löydä miestä mistään. Minulla ei ole suurta kaveripiiriä, jonka kautta voisin tutustua miehiin, töissä (naisvaltaisella alalla) ei ole vapaita. Arjessani kohtaan vain harvoja miehiä ja he ovat kaikki varattuja, monilla on jo lapsiakin. Baareissa tunnen oloni lähinnä kiusaantuneeksi enkä haluaisi lähteä yöelämään etsimään kumppania.
Minä olen tällainen hyväntahtoinen nallekarhu, sympaattinen mutta lihava, enkä mieheltäkään vaatisi paljon muuta kuin kunnollisuutta ja hyvää sydäntä. Aloitteita olen tehnyt sopivissa tilanteissa, mutta pakit olen saanut, koska yrittämilläni miehellä onkin sitten ollut jo puoliso, joten ymmärrettävästi juttu on aina jäänyt siihen.
Ajattelin, että ehkä jostain kieli- tms. kurssilta voisi löytyä sopiva mies? Mistä te olette löytäneet kumppaninne? Mistä ihmeestä voisin vielä etsiä? Olen kokeillut jopa nettideittailua, mutta se ei johtanut mihinkään. Auttakaa, jos suinkin keksitte jotain, kiitos!
Ihan jatkat samaa rataa ja jatkat nettideittailua. Olet nyt tehnyt aloitteita varatuille miehille. Paljonko olet tehnyt aloitteita netissä? Normaalin miehen aloitteista n. 2-5% johtaa tapaamiseen netissä. Jaksat vaan jatkaa. Teet 100 - 200 aloitetta niin pääset varmasti jo ainakin 5-10 treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Voi nainenkin olla, kuten minä. Pitäisiköhän hävetä? Kavereita ei ole kuin muutama. Ehkä minun täytyy sitten valita joku samassa tilanteessa oleva kumppaniksi jos sellaisen löydän. Kun minusta se, että on syrjäytynyt ei tarkoita, että ihmisessä välttämättä olisi mitään suurta vikaa. Itsekin olen melko tavallinen ihminen. Ehkä vähän hiljaisempi. Elämä on vaan mennyt niin, että ne ihmisuhteet ovat kadonneet ja uusia en ole onnistunut löytämään. En voi täysin syyttää itseäni tästä, koska jokainen voisi olla melkein samassa tilanteessa jos olisi elänyt minun elämääni. Itse en halua enkä tietenkään edes voi tuomita ketään. Ei minulla ole siihen edes varaa. Tietysti se, että jos sotkee elämänsä päihteillä tai on rikollinen niin on eri asia.
Monelle miehelle ylipaino tuntuu olevan kynnyskysymys, joten omien mahdollisuuksien parantamiseksi kannattaisi ehkä yrittää laihduttaa. Jostain uudesta liikuntaharrastuksesta voisi löytyä vapaita miehiä? Työväenopiston kielikurssit ja esim. ruoanlaittokurssit ovat yleensä kivoja, mutta ei niillä kauheasti miehiä käy. Tai jos käy, niin ainakin kokkikursseille miehet tulevat puolisonsa tai tyttöystävänsä kanssa. Netissä ja Tinderissä pitäisi olla naisten markkinat, joten sieltä varmaan kannattaisi etsiä. Vastaile miehille vähän matalammalla kynnyksellä, voihan joku yllättää positiivisesti. Muutenkin nettitreffailussa on käytettävä aikaa tutustumiseen. Tunteet eivät synny sormia napsauttamalla, niiden kehittymiseen menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei kaikki naiset saa nettideitissä viestejä, esim. minä. Olen sinua ap vanhempi (yli 40), sinun ikäisenä löysin miehet baarista ja olettaisin että sinäkin löytäisit jos tykkäisit käydä niissä. Muuten on hankala neuvoa sinua kun olen itse koko ikäni ollut surkea miesasioissa. Oikein ihmettelen nykyisin miten aiemmin kävi flaksi. Esim. naisten kanssa olen mukava ja sosiaalinen mutta miesten kanssa olen tosi epäsosiaalinen etteivät he vaan luule että yritän iskeä. :D Ja oikeasti haluaisin saada parisuhteen.
Ap on kadonnut kuin pieru saharaan, missä asut, millainen olet muuten, lähtisitkö katsomaan juice elokuvaa?
Emäntä olisi hakusessa.
Jos minulta kysyt niin lähtisin toki. :D Ap:lle vielä, asuinpaikallakin on paljon merkitystä miehen löytymiseen. Totuus on että mm. täällä pk-seudulla on miesten markkinat, jollain pienemmällä paikkakunnalla on naisilla paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nainenkin olla, kuten minä. Pitäisiköhän hävetä? Kavereita ei ole kuin muutama. Ehkä minun täytyy sitten valita joku samassa tilanteessa oleva kumppaniksi jos sellaisen löydän. Kun minusta se, että on syrjäytynyt ei tarkoita, että ihmisessä välttämättä olisi mitään suurta vikaa. Itsekin olen melko tavallinen ihminen. Ehkä vähän hiljaisempi. Elämä on vaan mennyt niin, että ne ihmisuhteet ovat kadonneet ja uusia en ole onnistunut löytämään. En voi täysin syyttää itseäni tästä, koska jokainen voisi olla melkein samassa tilanteessa jos olisi elänyt minun elämääni. Itse en halua enkä tietenkään edes voi tuomita ketään. Ei minulla ole siihen edes varaa. Tietysti se, että jos sotkee elämänsä päihteillä tai on rikollinen niin on eri asia.
Syrjäytymisellä ei taideta tarkoittaa pelkästään pieniä sosiaalisia piirejä vaan laajempaa elämänhallinnan puutetta, joka näkyy esim. työttömyytenä, köyhyytenä sekä päihde- ja mielenterveysongelmina. Em. ongelmat johtavat usein siihen, että syrjäytyy sosiaalisestikin, kun taas pelkkä sinkkuus tai kaverien puute ei yleensä aiheuta em. ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emäntä olisi hakusessa.Jos minulta kysyt niin lähtisin toki. :D Ap:lle vielä, asuinpaikallakin on paljon merkitystä miehen löytymiseen. Totuus on että mm. täällä pk-seudulla on miesten markkinat, jollain pienemmällä paikkakunnalla on naisilla paljon helpompaa.
Joo sinulta kysyin, missä päin pk-seutua asut?
Ex-stadinkundi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emäntä olisi hakusessa.Jos minulta kysyt niin lähtisin toki. :D Ap:lle vielä, asuinpaikallakin on paljon merkitystä miehen löytymiseen. Totuus on että mm. täällä pk-seudulla on miesten markkinat, jollain pienemmällä paikkakunnalla on naisilla paljon helpompaa.
Joo sinulta kysyin, missä päin pk-seutua asut?
Voisin tulla 4.1 käymään, mennään leffaan ym.
Jos kiinnostaa?
Töistä jos tulen suoraan olen n: 17.30 siellä, toivottavasti saan yöpaikan ettei tarvitse yöllä ajaa takaisin, lauantai voidaan sitten hengailla, su mun pitää olla rantasalmella.
Maaseudulla, pienillä paikkakunnilla on paljon kunnollisia työssäkäyviä miehiä. Naisista on ylitarjontaa (korkeakoulu-)kaupungeissa.
Jos sinun, ap, koulutuksella on mahdollista saada töitä pieniltä muuttotappiopaikkakunnilta, etsi miestä sellaisilta kulmilta.
Etsintään käytä nettiä, voisit kokeilla vaikka jotain muuta kuin tinderiä.
Tykkäisitkö miehistä, jotka ovat itseäsi 10-15 v vanhempia? Olisivat kypsempiä, eivätkä niin ulkonäkökeskeisiä.
Opettele olemaan treffi-ilmoituksissa reipas, sinut itsesi kanssa. Äläkä missään nimessä anna itsestäsi epätoivoivoista kuvaa, vaikka mielialasi olisikin sellainen. Pieni näyttely tuossa asiassa sallitaan. Älä siis ole heti kättelyssä liian innokkaasti aktiivinen. Ilmaise vaikka vain kuinka mukavaa tapaamisella oli.
Sitten vinkiksi vielä: älä korvaa lemmikeillä sosiaalisia suhteita, eläimet pienentävät markkina-arvoasi entisestään!
Ole ihminen, jonka kanssa on mukava olla!
Jos sinulla on hyviä ystäviä (parisuhteessa olevia), kysy heiltä lisää vinkkejä.
Sinulla ei vielä ole kiire, joten älä stressaa. Sinnikkyyttä etsintääsi!
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen miehen pitää olla? Enintään saman ikäinen tai pari vuotta nuorempi? Tuntuu että tuo on se nykyhetken standardi naisilla ettei haluta yhtään itseä vanhempaa miestä. Liekö feminismin aikaansaannoksia?
Olen itse noin nelikymppinen, mutta en kelpaa 33-40 -vuotiaille vauvakuumeilijoille. Mietityttää mistä ihmeestä meinaavat oikein spekseihin sopivan miehen itselleen löytää ennen kuin munasolut loppuu.
Minut löytää parhaiten nettitreffeiltä tai ihan arjesta, mm. kirjastosta, kaupasta, leffasta tms. Tosin nettireffit ja Tinderin taidan jättää kun ei niistä ole tavismiehelle iloa. Jos harrastuksia pitää miettiä niin se on (satunnaisesti) lätkämatseissa käynti ja sitten kirjastossa pyörin jonkin verran kirjoja lainaamassa.
Aina voi feminismiä syyttää, vaikka kyseessä on biologia. Jos naisella on talous kunnossa ja hän pitää seksistä, nuorempi tai omanikäinen mies miellyttää eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko pakko istua yksiössä jos yleensäkkään omistaa yksiön, saako siellä vaikka maata tai seisoa ?
Entä jos ei asu yksiössä, kuten suurin osa iki-impi naisista vesikauhuisten kissojensa kanssa sekä vielä suurempi osa qullisirkusveteraani-naisista ? Jos vaikka asuu jotenkin muuten, niin onko sielläkin pakko istua vai saako olla jotenkin muuten ?
Ku.llisirkuksen takia naista ei löydy. Vaikka naiset yrittävät peitellä menneisyyttään, kyllä sirkustaitelijan tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Monelle miehelle ylipaino tuntuu olevan kynnyskysymys, joten omien mahdollisuuksien parantamiseksi kannattaisi ehkä yrittää laihduttaa. Jostain uudesta liikuntaharrastuksesta voisi löytyä vapaita miehiä? Työväenopiston kielikurssit ja esim. ruoanlaittokurssit ovat yleensä kivoja, mutta ei niillä kauheasti miehiä käy. Tai jos käy, niin ainakin kokkikursseille miehet tulevat puolisonsa tai tyttöystävänsä kanssa. Netissä ja Tinderissä pitäisi olla naisten markkinat, joten sieltä varmaan kannattaisi etsiä. Vastaile miehille vähän matalammalla kynnyksellä, voihan joku yllättää positiivisesti. Muutenkin nettitreffailussa on käytettävä aikaa tutustumiseen. Tunteet eivät synny sormia napsauttamalla, niiden kehittymiseen menee aikaa.
Läski mies ei kelpaa (läskille) naiselle
No minkä vtun takia olisit kiinnostunut ujoista ja epämiehekkäistä? Sitä paitsi kaikille vtun vinkujille tässä ketjussa: onko tosiaan täysin poissuljettu ajatus lähestyä sitä kivan näköistä miestä vaikka tuolla ulkona? Vai onko se no-man's land?