Mikä ongelma miehellä on?
Meillä mies osallistuu kotitöihin ym silloin kun minäkin teen, ei aina mutta usein. Mutta jos minä olen kipeä, väsynyt tms niin mieskään ei tee mitään. KOSKAAN ei ole sitä tilannetta että mies touhuaisi kun minä lepään, toisinperin sama tapahtuu useinkin. Olen ollut nyt kipeä ja tehnyt joulusiivousta/laittanut ruokaa jne ja kun tästä olen miehelle valittanut että on harmi etten saa levätä kuumeessa niin vastaus on aina että kai nyt aikuinen ihminen itsekin tietää milloin pitää levätä ettei hän pakota tekemään. Jos makaan sohvalla niin mieskin makaa, mitään ei tapahdu. Jos taas olemme yhdessä tehneet jotain ja menen lepäämään, mies hyppyttää minua ylös vaikka sanon että olen tosi väsynyt. Keksii tikusta asiaa että muka tarvitsee apua ja saa minut ylös ä. Hyvä esimerkki on myös että kaupassa haluaa kantaa kassit (koska muut ihmiset näkevät) mutta kun tulemme omalle pihalla autolla niin valittaa jos en kanna niitä samoja kasseja sisälle. Jos olen pitempään töissä niin ruokaa aletaan miettiä sillä sekunnilla kun astun ovesta sisään, sitä ei voi tehdä/ostaa sillä aikaa kun en ole kotona. Kuulostaa itsestänikin oudolta nyt kun kirjoitan, onko muilla samanlaista? Ja kyllä olen kysynyt tästä monta kertaa mutta mies väittää että kuvittelen kaiken, ei siis myönnä että olisi ongelmaa jos joskus olen heikko ja hänen pitäisi ottaa vastuu.