Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan jo epäillä, että iltalehti tekee tarkoituksella ala-arvoista mediatyötä. Nimeän iltalehden tästedes ärsytysmediaksi.

Vierailija
24.12.2018 |

Heitän tähän nyt ihan esimerkin sieltä kevyimmästä päästä, mutta ammattitaidottomuudelta näyttävä ärsytysmediointi näkyy lehden jokaisella aihealueella.

Nyt siellä on juttu Juha Miedon joulusyömisistä ja joulun vietosta. Osio jossa artikkeli on julkaistu on URHEILU/TALVIURHEILU.

Eihän siinä. Voihan se olla, että minä olen itsekseni väärässä siinä, että ei tuo viihdeuutinen liity mitenkään Urheilu/talviurheiluun. Ei vaikka Mieto on joskus vuosikymmeniä sitten talviurheillutkin.

Luulisi Suomesta löytyvän työttömien joukosta iltalehdelle(kin) myös osaavaa väkeä. Nyt siellä on toimitus täynnä osaamattomia yrittäjiä, toimittelijoita.

Noloa noin suurelle medialle ja koska tämä sama jatkuu ja jatkuu vuodesta toiseen, niin tuon ammattitaidottomuuden viljely jatkuvasta palautteesta huolimatta on oltava tahallista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lukenut sitä enää moneen vuoteen. Amppareiden uutislähteistäkin olen tuon klikannut veks.

Vierailija
2/8 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimitaan nyt sitten näitä toimittajien aivopieruja.

Tägtireportteri Pauli poutasen huippuraportista NHL-ottelusta.

"Carolinan Teuvo Teräväinen onnistui ensi erän puolivälin jälkeen tasoittamaan lukemiin 1-2."

Luulin tasoituksen tarkoittavan, että joukkueiden maalimäärät tasoittuvat. Kiitos Pauli kun korjasit ikiaikaisen harhaluuloni.

Ap

Vierailija
4/8 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi väittää etteikö journalismin taso ole tippunut viimeisen 10v aikana suht hälyttävälle tasolle. Täysin naurettavia uutisia päivästä toiseen. Pääaiheet on just näitä maisa torppia ja muita samantyylisiä. Maailmalla jos tapahtuu joku isompi asia, niin siitä kirjotetaan sivu ja yksi tarina, mutta samalla on 10 tyhjäpäätä kymmenillä uutisilla kuka on löytänyt uuden meikin ja kuka elää nyt iloista elämää. Tärkeät aiheet hukutetaan tietoisesti näiden pässien toimesta. Kaikestahan ei enää uutisoida edes ja toimittajat on valinneet puolensa mistä ja miten kirjoitetaan ja millä tyylillä ja mitä jätetään tietoisesti pois. Se journalismin suurin virhe valita puolensa. Uutinen pitää tehdä täysin niin, että se kerrotaan suoraan ilman itkuja ja sensuroimatta, vaikka omaa pientä sielua kirpaiseekin.

Siksi olen lukenut monta vuotta hyvin kriittisesti suomalaista mediaa ja kaivan tietoni yleensä itse paremmilta uutiskanavilta, jotka vielä tekee sitä vanhaa kunnon journalisimia. Meidän media on minulle enää sellainen mihin luotan 30% vaan.

Vierailija
5/8 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poimitaan nyt sitten näitä toimittajien aivopieruja.

Tägtireportteri Pauli poutasen huippuraportista NHL-ottelusta.

"Carolinan Teuvo Teräväinen onnistui ensi erän puolivälin jälkeen tasoittamaan lukemiin 1-2."

Luulin tasoituksen tarkoittavan, että joukkueiden maalimäärät tasoittuvat. Kiitos Pauli kun korjasit ikiaikaisen harhaluuloni.

Ap

Jatkan vielä samasta urheiluartikkelista narisemista.

"Muutettu otsikkoa klo 04:00, korjattu kuvateksti kello 6:21."

Eikös noilla JSN:n ohjeisiin situotuneiden medioiden pitäisi omien sanojensa mukaan ilmoittaa myös, että mitä on korjattu? Näin tapahtuu aniharvoin.

Hyvä Pauli! Onko helpompaa uutisoitavaa ja analysoitavaa kuin urheilu? Silti on jouduttu korjaamaan otsikkoa ja kuvatekstiä ja edelleen kavennusmaali on tasoitusmaali.

Vierailija
6/8 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti on törkeän läpinäkyvän puolueellinen ja kantaanottava monissa asioissa joten en lue koska osaan ajatella omilla aivoilla

Vierailija
7/8 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti on törkeän läpinäkyvän puolueellinen ja kantaanottava monissa asioissa joten en lue koska osaan ajatella omilla aivoilla

Minä taas luen iltalehteä pelkästään virheiden ja kommentoijien vuoksi. Näitä toimittelijoita on mukava muistutella heidän outojournalismistaan, jos mediakenttä vielä joskus normalisoituu.

Vierailija
8/8 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on sanottava! Iltapaskalehtien heikkolahjaiset hamppari-toimittajat eivät kykene muuhun. Onhan se hauskaa, että heille on järjestetty mukavat suojatyöpaikat. Siellä he voivat näperrellä taidoillensa sopivia tekstejä, vaikka tyhjän palstatilan täytteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi