Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kiva taas hylätä ennenaikaisesti käyttökelpoista tavaraa kun saa lahjaksi uuden?

Vierailija
24.12.2018 |

Olihan se älypuhelin jo toista vuotta vanha, pois vaan ja uutta tilalle. Ja kiva kun on uusi leivänpaahdin vaikka entinen oli virheetön. Kiva kuluttaa, rahtilaivat tuovat lisää Kiinasta joka päivä.

Maailman ylikulutuspäivä oli tänä vuonna jo 1. elokuuta, suomalaisilla jo huhtikuussa. Ihmiskunta kuluttaa tällä hetkellä uusiutumattomia luonnonvarona 1,5 maapallon verran. Elinolosuhteet tulevat muuttumaan vaikeiksi tällä vuosisadalla, jos nopeaa muutosta ei tapahdu.

Onnea uusille tavaroille!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se älypuhelin jo toista vuotta vanha, pois vaan ja uutta tilalle. Ja kiva kun on uusi leivänpaahdin vaikka entinen oli virheetön. Kiva kuluttaa, rahtilaivat tuovat lisää Kiinasta joka päivä.

Maailman ylikulutuspäivä oli tänä vuonna jo 1. elokuuta, suomalaisilla jo huhtikuussa. Ihmiskunta kuluttaa tällä hetkellä uusiutumattomia luonnonvarona 1,5 maapallon verran. Elinolosuhteet tulevat muuttumaan vaikeiksi tällä vuosisadalla, jos nopeaa muutosta ei tapahdu.

Onnea uusille tavaroille!

Mun peruspuhelimeni on vuodelta 2009 joten pidä sä vaan pääsi kiinni. Sun luuri ja valtaosa kun rojuista on taatusti uudempia kuin mikään mitä mä  omistan.

Vierailija
22/51 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset vaatii joka joulu uudet puhelimet, pakko hankkia ettei kiusata.

Meidän lapsen luokkakavereista (4.lk) kolme tai neljä ainakin sai uuden puhelimen tänä jouluna. Laittoivat heti whatsapp-ryhmään mitä olivat saaneet. Jotkut saivat sit älyttömät määrät jotain pelikonsoleita, katupeliasuja, - maaleja ymymymym.... kamalat määrät roinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdettiin viime jouluna koko perheen puhelimet uusiin ja nyt taas.

Vierailija
24/51 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha haukkua Sipilää sitten.

Vierailija
25/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Sain vain pyyhkeitä (tarve), kynttilöitä ja suklaata ja olen niin tyytyväinen ettei mitään itselle turhaa tai tarpeetonta kukaan tänä vuonna ostanut.

Vierailija
26/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heitä pois vanhoja ja hyväksi koettuja tavaroita. Sain tänä jouluna sukat, jotka tuntuvat epämiellyttäviltä jalassa. En heitä vanhojani sen takia pois vaan laitan nämä uudet kiertoon. Joku saa niistä loistavan parin, se en vain ole minä.

Yksi asia hiukan harmittaa. Sain lahjaksi uuden kännykän, vanhani on viisi vuotta vanha ja täysin toimiva. En pidä uusista asioista mutta en voi oikein tässä asiassa loukata lahjanantaan tunteitakaan. Vanha siis lähtee toiselle lapsistani, kun hänen puhelimensa on vielä vanhempi.

Vierailija
27/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ostettiin uusi liesi. Ei huvikseen vaan siksi että kansilasi oli mennyt halki muutama päivä sitten ja eilen kun piti jouluruokia alkaa paistamaan ei toiminut enää uunikaan. Ei viitsitty ostettua kinkkua ja laatikkoaineksia raakanakaan jäystää joten uuni piti saada. Nuorimmat lapset saa yhden isomman yhteisen lahjan, ja kaksi pienenpää per pää. Aikuiset perheenjäsenet saavat yhden lahjan per pää, kirjan. Eikä mikään korvaa mitään samanlaista joka jo on olemassa.

Meillä ei vaihdeta kännykkääkään jos siinä ei ole mitään vikaa, ja usein se vanha kännykkä on jollain silti käytössä vielä jonkin aikaa vaikka vikaa olisikin.

Me ei enää juuri osteta kirjojakaan. Niitä on jo nyt liikaa hyllyssä pölyyntymässä.

Ollaan opittu hyödyntämään kirjastoa.

Vierailija
28/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ap:n aloituksesta ottavat nokkiinsa ne, joita asia ei koske. En minäkään ottanut. Meillä annettiin opiskelijoille lahjakortit, joilla ostivat ruokaa ja kuluvia käyttövaatteita. Miehen kanssa ei ostettu toisillemme mitään. On päätetty jo vuosia sitten, että emme lahjo toisiamme, koska emme tarvitse tavaraa, vaan käytetään lahjarahat johonkin yhteiseen tarpeelliseen. 

Itse pidin 2017 "en osta mitään vaatteita vuoden". No vähän siitä luistin, sillä ostin yhdet talvikengät - rikkoutuneiden tilalle -  ja jumppavaatteita niin ikään kuluneiden tilalle. Mutta muita käyttövaatteita en ostanut, en edes alusvaatteita. Tänä vuonna olen ostanut joitakin vaatekappaleita.

Talvitakin aion nyt ostaa alesta. Edellisen kerran olen ostanut talvitakin 2011, minulla on niitä neljä eri tarkoituksiin: urheilupuvun takki, villakangastakki, kevyttoppatakki ja paksu takki. Kevyttoppatakki on se, mikä menee uusintaa, koska alkaa olla rikki. Kirppareita olen kiertänyt ja kierrän vielä kerran, sitten uutena, jos ei löydy. 

En minä ymmärrä, miksi aikuisille on niin tärkeää saada lahjoja ja vielä kalliita, varsinkin kun niistä sitten useimmiten vielä petytään. 

Vierailija
29/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet eilen saadut älypuhelimet alkaa jo tänään tuntua vanhoilta, mitähän ostaisi torstaina alennusmyynneistä että saisi lisää mielihyvää ostamisesta.

Vierailija
30/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on se uusi puhelin vanha ja pitää alkaa katsella taas uutta mallia.

Vierailija
31/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä saada muunkinlaisia lahjoja. Mä sain lämpimän ratsastustakin (vanha ei ole enää lämmin), villasukat, sarjakuvan, karkkia, uuden akun läppäriin, aluslakanan, tiskirätin. Miehelle ostin uuden tyynyn ja niskaa suojaavan aurinkohatun kesäksi, sen lisäksi hän sai sukat ja karkkia. Lapset saivat molemmat kaksi uutta lelua, jo olemassa olevista legoista kootut uudet pakkaukset ohjeineen, kirjan, yölampun, karkkia. Vieraalle annettiin karkkia ja eräästä vanhasta tavarasta tehty uusi tavara. Ei minusta mitenkään kerskakulutusta, vaan tarpeellisia tavaroita.

Vierailija
32/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, onhan sitten myös meitä jotka saavat vain muutaman, mutta oikeasti hyödyllisen paketin. Ei täällä ole mitään roskiin lentänyt joulun takia.

Vierailija
33/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) mun mies ostaa uuden puhelimen aina kun muisti loppuu. Mullakin vuoden sisään jo 3 puhelin. Ehkä tämä pysyy pidempään kun on hyvä muisti ja muutenkin arvokkaampi (900e) luuri. Mutta ei sentään joululahjaksi.

Jouluna käyttötavaraa. Sukkia, tossuja ja saippuaa.

Vierailija
34/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn tavaran voi lahjoittaa tai antaa pois ja ottaa uuden itselleen. Helppoa.

Vierailija
35/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se kyllä minusta aika mukavaa. :) Ja välipäivinä lähdetään vielä ruotsalaiseen tapaan kaukomatkalle vähän aurinkoa tapaamaan. :)

Vierailija
36/51 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ostaneet puolison kanssa lahjoja toisillemme. Muilta sain suihkusaippuaa ja dödöä, keittiösaippuaa, kirjan, kynttilöitä, kannun. Mitään en heitä pois noiden tieltä. Lapsetkaan ei saaneet mitään, minkä vuoksi vanhaa käyttökelpoista olisi pitänyt hävittää. Ärsyttävää yleistämistä.

Vierailija
37/51 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne rynnii jo alennusmyynneissä, ei joulun materia riittänyt.

Ja ilmastotuho etenee.

Vierailija
38/51 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se kyllä minusta aika mukavaa. :) Ja välipäivinä lähdetään vielä ruotsalaiseen tapaan kaukomatkalle vähän aurinkoa tapaamaan. :)

Hymiöitä ja lentomatkoja, vielä kun saa tuhlata vapaasti.

Vierailija
39/51 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:) mun mies ostaa uuden puhelimen aina kun muisti loppuu. Mullakin vuoden sisään jo 3 puhelin. Ehkä tämä pysyy pidempään kun on hyvä muisti ja muutenkin arvokkaampi (900e) luuri. Mutta ei sentään joululahjaksi.

Kolme puhelinta vuodessa. Suomalaisten ylikulutuspäivä oli jo huhtikuussa. Käytämme luonnonvaroja kolmen maapallon edestä.

Vierailija
40/51 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme puhelinta vuodessa. Suomalaisten ylikulutuspäivä oli jo huhtikuussa. Käytämme luonnonvaroja kolmen maapallon edestä.

Kiinnostaa kuin ämpärillinen paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän