Mies lähti ovet paukkuen
Nyt on vähän tilanne päällä. Miehen kanssa ei olla koskaan sen suuremmin riidelty pieniä kinasteluja lukuunottamatta, kunnes TÄNÄÄN aattona mies hermostui jostain aivan mitättömästä ja lähtikin sitten ovet paukkuen kassin kanssa ulos. Mitä teen? Koko suku tulossa tänään tänne, ja jos mies ei palaa iltaan mennessä, mitä sanon heille? Mies ei vastaa puheluihin tai viesteihin..
Kommentit (246)
Tunnen yhden miehen, joka jouluaattona jätti vaimonsa (ja lapsensa) toisen naisen takia, oli ollut suhde toiseen naiseen puoli vuotta jo, ja jouluaattona sitten päätti pudottaa pommin, että terve vaan perhe lähden tästä toisen eukon luo. Edes lapsiin ei pitänyt useampaan kuukauteen yhteyttä joulun jälkeen. Eikä ollut mikään "työtön kapakkaluuseri" kyseessä vaan pidetty ja arvostettu (aiemmin) kunnollinen mies.
Ap, joko otit yhteyttä miehen kaveriin?
Vierailija kirjoitti:
Tappelu, hyvä tekosi häipyä
Ovet kiinni, paukkuen
Ei viikkoon näyttäytyä
Runosuoni sykkii sulla?
Paskasti riimitelty.
Ei muuta mulla.
Laitoin miehen kaverille facebookissa viestiä, ja kysyin ihan suoraan onko mies ollut aattona käymässä. Vielä ei ole vastannut, mutta aloin miettiä, että onhan sekin mahdollista että valehtelee kaverin puolesta. Toivon että pysyy rehellisenä.
ap
Mitä väliä missä mies oli?
Jätti lapsensa jouluna jasovitut asiat tekemättä eikä suostu puhumaan asiasta.
Mulle riittäisi tuo. Ex olisi.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin miehen kaverille facebookissa viestiä, ja kysyin ihan suoraan onko mies ollut aattona käymässä. Vielä ei ole vastannut, mutta aloin miettiä, että onhan sekin mahdollista että valehtelee kaverin puolesta. Toivon että pysyy rehellisenä.
ap
Todellakin ottaa ensin yhteyttä mieheesi ja sitten yhdessä päättävät mitä sulle vastataan. Kaverit on aina, aina lojaaleja toisilleen näissä asioissa. Eli jos vastaa sulle että ei ole ollut, et voi luottaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 45 vuotias kahden lapsen äiti. Ex mieheni lähti samalla tavalla ei tosin aattona vaan juhannuksena. Ilmeisesti nuo pyhät sekoittaa pään. Kun mies tuli kahden päivän päästä puhuttiin asiat halki. Miea oli kaksi vuotya pettänyt minua työkaverin kanssa.. sen jälkeen olikin aitten exmies
Toivon todella ettei kyse ole samasta.
Mutta vinkkinä. Kun mies tulee kerro hänelle että haluat jutella. Älä syyttele vaan rauhallisesti sano että haluat jutella mitä tapahtui ja miksi lähdit
Aina painotetaan tätä. En ymmärrä miksi pitää niin hissun kissun olla tuosta rauhallisuudesta ja "en tietenkään syytä sua mistään" vaikka viimeiset temppunsa tehnyt. Ihan sama silloin onko se juttelu syyttelevää vai ei, kun kerran aihettakin on.
Tätini jätti setäni ojentamalla jouluaattona avieropaperit 25 vuotisen yhteisen taipaleen jälkeen. Enolle ja lapsille jäi ihan hirveä trauma asiasta. Emme keksineet ajankohdan valitsemiselle muuta syytä, kuin mahdollisuus satuttaa toista maksimaalisesti. No, näin ajattelivat lapsensakin, jotka pitävät äitiinsä nykyisin etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 45 vuotias kahden lapsen äiti. Ex mieheni lähti samalla tavalla ei tosin aattona vaan juhannuksena. Ilmeisesti nuo pyhät sekoittaa pään. Kun mies tuli kahden päivän päästä puhuttiin asiat halki. Miea oli kaksi vuotya pettänyt minua työkaverin kanssa.. sen jälkeen olikin aitten exmies
Toivon todella ettei kyse ole samasta.
Mutta vinkkinä. Kun mies tulee kerro hänelle että haluat jutella. Älä syyttele vaan rauhallisesti sano että haluat jutella mitä tapahtui ja miksi lähdit
Aina painotetaan tätä. En ymmärrä miksi pitää niin hissun kissun olla tuosta rauhallisuudesta ja "en tietenkään syytä sua mistään" vaikka viimeiset temppunsa tehnyt. Ihan sama silloin onko se juttelu syyttelevää vai ei, kun kerran aihettakin on.
Eiköhän tuossa ole tarkoitus se, että saisi asioita selvitettyä ja miehestä jotain irti. Voihan sitä sitten jatkaa syyttelyllä, kun on saanut tarpeelliset asiat miehestä kiskottua. Harva kai vain tunnekuohussaan jaksaisi olla niin laskelmoiva.
Vierailija kirjoitti:
Osta netistä kirja The Script.
Siinä on naisia haastattelemalla tehty kooste siitä, mitkä ovat tyypilliset vaiheet, kun mies pettää. Luin uteliaisuudesta ja siinä sanottiin, että hyvin yleinen kaava on, että mies jöttää vaimon toisen naisen vuoksi yhtäkkiä kesken jonkun suuren juhlanvieton, kuten jouluna tai kiitospäivänä (jenkkikirja) tms. Se kuulosti musta niin uskomattomalta, että ajattelin, ettei sellaista oikeasti voi tapahtua. Näkökään voi, ellei ap ole provo.
Kirjan mukaan mies lopulta aina herää siitä psykoosin kaltaisesta hullaantumisesta lopulta esim parin vuoden päästä ja haluaakin takaisin, mutta ex vaimo on jo niin kypsä silloin, ettei kannata ottaa. Ohjeena on myös, että vaimon pitää ehdottomasti hankkia avioerojuristi varmistamaan oikeudenmukaisen omaisuudenjaon. Että kuulemma nuo miehet yrittävät saada vaimon hyväksymään huonon sopimuksen vetoamalla siihen, että pydytään hyvissä väleissä ja käyttäydytään sivistyneesti eikä riidellä.
Lisäksi ne miehet ovat jo kauan mustamaalanneet vaimoa kaikille tutuille, jotteivät näyttäisi itse pahiksilta erotessaan, vaan tutut olisivat hänen puolellaan, että hienoa kun pääsit eroon hullusta epätasapainoisesta akasta.
Pyhät ovat hyvä tilaisuus karata kakkosnaisen luo, kun omalla vaimolla on kiire valmistella juhlavuuksia lasten ja suvun kanssa eikä ehdi keskittyä vahtimaan miestä. Helpompi myös keksiä tekosyy, menee "toivottamaan joulut" tai "hakemaan kaupasta jotain" eikä siinä kiireessä ole aikaa vahdata mihin mies on menossa. Ja todellakin tuttua tuo mustamaalaus, vaimo totta kai pihtaa ja on kylmä, mielenvikainen sekä nalkuttava harppu vaikka olisi ihan normaali nainen jolle mies vannoo rakkauttaan kasvotusten.
Jos AP ei ole täysi provo, niin jätä mies ja heti. En itse katselisi tuollaista kiukkupotkuraivaria ja karkumatkaa keneltäkään yli 12-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä hermostuttaa koko jouluhössötys ja nyt veti kilarit että ei tarvitse sukuloida ja pääsee kaverille mittää kaljaa ja pelaamaan.
Tai sitten painui salarakkaalleen jonka kanssa on luvannut joulun viettää.
Mulla ei kyllä kestäis kantti vaan häipyä tavoittamattomiin, varsinkaan juhlapyhinä.
Jos ei ole ollut miehen tapaista niin joku on vialla. Mitä otti mukaan? Onko ollut muuten kummallinen?
Sukulaisille voit sanoa niinkun asia on, tulee vaan kurjempi olo jos salailet.En tiedä yhtään mitä otti mukaan, olin tilanteessa ihan poissa tolaltani eikä hän nyt muutenkaan mitään suuria pakkailuja tehnyt. Autolla lähti, jolla tosiaan piti vanha äitini hakea tänne. En ole huomannut miehen käytöksessä mitään kummallista, hän on aika perinteinen suomalainen mies eikä tunteitaan muutenkaan näytä.
ap
Vaihda Arabiin.
Liian väsynyttä ja ennaltaarvattavaa on tämä pettämisepäilykäänne. -100/5
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä missä mies oli?
Jätti lapsensa jouluna jasovitut asiat tekemättä eikä suostu puhumaan asiasta.
Mulle riittäisi tuo. Ex olisi.
Samaa mietin itsekin. Täysin yhdentekevää olisiko mies ollut ryyppäämässä Jarskan kanssa vai uittamassa nakkia Riitan luona. Se olisi riittävä niitti, että lähtee naurettavan tekosyyn varjolla jättäen lapset ja vaimon tieten tahtoen kuseen tuollaisessa tilanteessa. Tuollaisen perään en edes vaivautuisi kyselemään.
Ja oli itse aloitus keksitty tai ei, niin onhan noita vastaavia tilanteita elävässä elämässä yllättävän monelle sattunut. Ihmeellistä sontaa sitä ihmiset sietääkin puolisoiltaan.
Ihan sama missä luuseri on. Lasten joulun pilaaminen niin iso ällötys, ettei muuta kuin lukkoseppä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Tätini jätti setäni ojentamalla jouluaattona avieropaperit 25 vuotisen yhteisen taipaleen jälkeen. Enolle ja lapsille jäi ihan hirveä trauma asiasta. Emme keksineet ajankohdan valitsemiselle muuta syytä, kuin mahdollisuus satuttaa toista maksimaalisesti. No, näin ajattelivat lapsensakin, jotka pitävät äitiinsä nykyisin etäisyyttä.
Mitä ihmettä? Täti ja setä keskenään naimisissa? Ja enolle jäi traumat? Tätejähän siis ovat omien vanhempien sisaret ja setiä isän veljet ja enoja äidin veljet.
Vierailija kirjoitti:
Liian väsynyttä ja ennaltaarvattavaa on tämä pettämisepäilykäänne. -100/5
Pettävät miehet ovat väsyneitä ja ennalta arvattavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä hermostuttaa koko jouluhössötys ja nyt veti kilarit että ei tarvitse sukuloida ja pääsee kaverille mittää kaljaa ja pelaamaan.
Tai sitten painui salarakkaalleen jonka kanssa on luvannut joulun viettää.
Mulla ei kyllä kestäis kantti vaan häipyä tavoittamattomiin, varsinkaan juhlapyhinä.
Jos ei ole ollut miehen tapaista niin joku on vialla. Mitä otti mukaan? Onko ollut muuten kummallinen?
Sukulaisille voit sanoa niinkun asia on, tulee vaan kurjempi olo jos salailet.En tiedä yhtään mitä otti mukaan, olin tilanteessa ihan poissa tolaltani eikä hän nyt muutenkaan mitään suuria pakkailuja tehnyt. Autolla lähti, jolla tosiaan piti vanha äitini hakea tänne. En ole huomannut miehen käytöksessä mitään kummallista, hän on aika perinteinen suomalainen mies eikä tunteitaan muutenkaan näytä.
ap
Onko tilanne tullut yllättäen vai eikö ap vain ole ollut kiinnostunut miehensä kuulumisista? Jotenkin tulee perinteiset ero tuli ihan puun takaa kertomukset mieleen. Niissä yleensä toisen osapuolen kertomana on ongelmat vain lakaistu maton alle ja toisen sietoraja on vain yksinkertaisesti ylitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitäs sait. Mitäs pihtaat, ihan oikein sulle.
ole sinä vaan hiljaa ja lähde jo sinne yksinäisten joulun viettoon
Mun muija lähti perse suhisten. Lähtiköhän se tienaamaan kun pitäis saada sitä kaljaakin. Janottaa ihan sairaasti.
Ap, mikä tilanne? Miten pärjäät? Itselleni on käynyt samoin, mies petti parhaan kaverini kanssa. Kuulostaa sekopäiseltä provolta, mutta totta valittavasti. Onneksi ei ollut lapsia, niin ei tarvinnut koskaan olla kummankaan kanssa enää tekemisissä. Siihen päättyi 10 vuoden parisuhde ja 15 vuoden ystävyyssuhde.
Mieskaverin kanssa viestittelyt olisi voinut näyttää tuosta vaan.