mahtava teko isältäni!
olen kahden lapsen (4v ja 2v) yh-äiti ja tuleva äitienpäivä on ensimmäinen eron jälkeen.
Lapset toivat tarhasta jotain salaisia juttuja, esikoinen niitä jemmaili johonkin ja kyselee kovin, kuinka monta yötä pitää nukkua ennen kuin on äidin juhlapäivä.
Tänään olin iltapäivällä lääkärissä ja isäni halusi lähteä lasten kanssa sillä aikaa retkelle. Luulin kyseessä olevan ihan tavallisen metsäretken. Kumman välttelevästi esikoinen kertoi retkestä. Iltapalapöydässä kuopus alkoi höpöttämään jotain mitä kukkakaupassa oli - ja esikoinen pukkasi veljeään välittömästi kylkeen ja sanoi " toi höpöttää omiaan" .
Eli ilmeisesti isäni oli vienyt pojat kukkakauppaan, jotta pojat saivat ostaa minulle äitienpäiväkukkasen :) Ilmankos esikoinen kyseli illalla moneen kertaan, että ethän äiti mene ulkovarastoon ennen sunnuntaita... Sinne ilmeisesti ovat jemmanneet kukkasen.
Ihana ja ajattelevainen teko isältäni. Virallisesti en tietenkään tiedä asiasta mitään.
Kommentit (7)
Tosi ajattelevainen! Sinun kannattaisi tarjota vaikka ihana lounas isällesi kakkukahvien kera!
lapsukaiset ovat kyllä mahtavia, samoin isäni (ja tietenkin äitini) - en vain edes osannut kuvitella, että tuollaisen retken tekevät tänään.
Ja sitä ihmettelen, miten 4v pystyy pitämään salaisuuden noin hyvin, kun tajuaa kuitenkin täysin mistä kyse ja on selkeästi sitä mieltä, ettei asiasta puhuta minulle sanaakaan. 2-vuotiaalle se ehkä oli kuitenkin vain retki kukkakauppaan. Samainen 4-vuotias herätti minut syntymäpäiväaamuna " paljon onnea vaan" laululla, ihan oma-aloitteisesti :)
tarkoitus on huomenna leipoa täytekakku ja mennä sen kera vanhemmilleni äitienpäivänä.
Olen vieläkin aika " tyrmistynyt" (positiivisessa mielessä)
Oikein ihanaa äitienpäivää sinulle!
äsken soitin vanhemmilleni ja selvisi, että oli ihan isäni idea. POjat olivat olleen ihan täpinöissään valitessaan kukkaa. Ja yhdessä olivat jemmanneet sen ulkovarastoon, esikoinen oli pontevana kertonut hakevansa sen sieltä sunnuntaiaamuna ja antavansa sen laulun kera minulle :)
Ihanasti tämä menee, kieltämättä eron jälkeen on välillä " pelottanut" äitienpäivä, on tässä tilanteessa kuitenkin aika erilainen kuin ennen. Vaikka ilman tuota kukkaakin olisi ollut ihanaa, ne tarhassa tehdyt jutut ovat jossain (en oikeasti tiedä missä, esikoinen passitti minut keittiöön siksi aikaa kun ilmeisesti ne piilotti).
Mutta kieltämättä isäni teko lämmitti mieltä enemmän kuin paljon :)
Hyvää äitienpäivää kaikille!
Hyvää äitienpäivää teidän perheelle