Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni syyttää minua perheensä joulun tuhoamisesta ostamalla lapsillensa eettisiä joululahjoja. Olen niin pettynyt.

Vierailija
23.12.2018 |

Siskoni mukaan 6-7 vuotias ei vielä ymmärrä afrikkalaiseen kylään ostetun vuohen tai rokotteiden päälle. Hänen mukaansa olen aiheuttanut hänen perheensä joulun tuhoamisen ja hän pyytää minua olematta tulematta joulupöytään.

Miksei lapsille voi selittää, että hän on tehnyt hyvän teon Afrikan perheille? Itse koen tehneeni oikein ja olen suuresti harmistunut siskoni käytöksestä. Yksinäinen joulu on nyt edessäni.

Maija (nimi muutettu eli Maija ei ole oikeasti oikea nimeni, mutta haluan varjella siskoni lasten individiteettiä ja sen vuoksi en oikeasti paljasta oikeaa nimeäni)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vuohi tylsä lahja. Kai ostit vaikka palapelin tai kirjan myös?

Vierailija
2/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Minusta on hienoa, jos täti haluaa opettaa sisarustensa lapsille hyviä arvoja ja epäitsekkyyttä. Joulun tarkoituksena ei pitäisi olla tavaravuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonoa suomea. Siis siskosi syyttää sinua ostamalla lahjoja? Erikoinen tapa syyttää.

Vierailija
4/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiviteetti :D

Vierailija
5/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti on muksut taas totutettu jokajouluiseen tavaravuoreen jota ei arvosteta kuitenkaan. Tekisi hyvää niille olla saamatta edes eettistä lahjaa.

Vierailija
6/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, vuohiprovot ovat NIIN last season. Nyt vähän yritystä.

Vierailija
8/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja! Eihän tuonikäinen vielä ymmärrä, että toiselle annettu lahja voisi merkitä hänelle jotain. Hän kokee jääneen ilman lahjaa ja on pettynyt. Etkö ymmärrä MITÄÄN lapsista?

Vierailija
9/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi antoi jouluateriasi sinne Afrikkaan köyhille. Nauti siitä.

Vierailija
10/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöä taas. Varmaan lapset ovat innoissaan kun ostit afrikkalaiselle lahjan mutta et heille mitään.

Vierailija
11/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tuon ikäisille vuohia ja rokotteita ostaisi, ainakaan pelkästään. Mutta en ymmärrä miten tuo muka siskosi perheen joulun pilasi? Eivät he nyt varmaan sinun lahjojesi varaan ole jouluaan suunnitellet?

Vierailija
12/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on muksut taas totutettu jokajouluiseen tavaravuoreen jota ei arvosteta kuitenkaan. Tekisi hyvää niille olla saamatta edes eettistä lahjaa.

Ja pyytää minua olematta tulematta

Vierailija
13/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja! Eihän tuonikäinen vielä ymmärrä, että toiselle annettu lahja voisi merkitä hänelle jotain. Hän kokee jääneen ilman lahjaa ja on pettynyt. Etkö ymmärrä MITÄÄN lapsista?

Ei ymmärrä, mutta kai ne vanhemmat on itse hankkineet lahjat lapsilleen!? Ulkopuoliset voi ihan hyvin olla ostamatta tarpeettomaksi kokemaansa krääsää ja laittaa rahat hyväntekeväisyyteen jos niin haluavat. Ei lasten edes tarvitse siitä mitään tietää. Joulupukiltahan ne lasten paketit joka tapauksessa on?

Vierailija
14/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi mennä näin tyhmään provoon.

Vierailija
15/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi mennä näin tyhmään provoon.

Samaa ihmettelen. Yleensä täällä huudetaan provoa aivan kaikesta, mutta sitten joku tällainen täysin ilmiselvä tapaus menee läpi hämmästyttävän hyvin.

Vierailija
16/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella urpo trollaus.

Vierailija
17/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! "varjella siskon lasten individiteettiä"!!!!

Vierailija
18/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Valitettavasti. Itkun tuhruisin silmin tämänkin kirjoitan.

Maija (nimi on muutettu eli Maija ei ole oikea nimeni)

Vierailija
19/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Oma äitini pettyi kerran kovasti, kun ostin kehitysmaihin vuohen hänen syntymäpäivänsä kunniaksi. Hän kun ei kuulemma tarvinnut mitään (ennakkoon kyselin toiveita). Vein kukkia ja kahvia myös, mutta suuttui silti ja on marmattanut siitä monesti jälkeenpäinkin. Että osaa ne isommatkin olla arvostamatta näitä eettisiä lahjoja... lasten kohdalla ihan kylläkin ymmärrettävää. Siskosi kuitenkin ylireagoi.

Vierailija
20/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on lahjana vähän samaa tasoa kuin se jos parisuhteessa oleva antaisi kumppanilleen joululahjaksi "hyvää mieltä" harrastamalla seksiä jonkun ventovieraan mutta pitkään ilman olleen kanssa. Lahjan "saaja" ei saa yhtikäs mitään muuta kuin tiedon että joku muu on saanut jotain.