Miten toivottaa hyvää joulua sellaiselle, jolla on nyt vaikeaa?
Eräällä kaverilla- ei kovinkaan läheisellä sellaisella on nyt vaikeaa. Hän on näistä avautunut mulle. Haluaisin jotenkin ilmaista, että hän on ajatuksissa joulunaikaan mutta kaikki "hyvää/Rauhallista/ joulua" tuntuvat todella imeliltä ja mauttomilta, niin miten voisi ns. toivottaa hyvää joulunaikaa sopivalla tavalla?
Kommentit (9)
Hmmm... Nyt pistit pahan. No, en minä tiedä. Olisko... Lempeää joulua ja kaikkea hyvää tulevaan vuoteen mitään?
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Nyt pistit pahan. No, en minä tiedä. Olisko... Lempeää joulua ja kaikkea hyvää tulevaan vuoteen mitään?
Kiitos, tämä on kyllä ihan hyvä. Ei kyllä välttämättä kuulosta kuitenkaan ihan luonnolliselta omaan suuhun.
Rauhallista joulua ja parempaa uutta vuotta. Itsellekin kaikista pahin on hyvää joulua-toivotukset, siis mitä hyvää on olla yksin jouluna, ja kun on menettänyt niin paljon läheisiä? Hyvää joulua -toivotus saa minut tuntemaan vielä enemmän ulkopuoliseksi, kuinka olen tipahtanut siitä normaalista elämästä mitä muut saavat viettää perheineen ja tavallisine arkineen ja juhlineen. Minulla ei ole arkea eikä juhlaa, yritän vain selvitä päivä kerrallaan. Se on sitten aina yksi päivä lähempänä kuolemaa eli kärsimyksestä pois pääsyä.
Ihan vaan hyvää joulua. Sehän on vaan toivotus, että toivottavasti joulusi on hyvä.
Toivota näin:
Iloa jouluun ja jaksamista uuteenvuoteen. Uusi mahdollisuus odottaa aina edessä kunhan on toivoa ja uskoa. Rakkain terveisin...
Minun mieltäni lämmittä, kun ihmiset toivottavat minulle ihan vain 'Hyvää joulua'. Vaikeaa on ollut, sillä rakas mieheni kuoli muutama kuukausi sitten ja joulu on ensimmäinen ilman häntä.
Vähän riippuu siitä millä tavalla vaikeaa. Rentouttavaa tai rauhallista tai leppoisaa ekana tulis mieleen. Ehkä vältettävimmät vois olla hauskaa ja riemukasta.
Hyvää vaikeaa joulua