Olen laskenut kummien antamien lahjojen yhteisarvon. Kolmas kummi on yli 600 € muita jäljessä! Miten saisin tämän hänelle sanottua?
Tekee pahaa huomata, että olen ehkä valinnut huonon kummin lapselleni. Tämä kummi EI ole antanut yhtä paljon lapselleni kuin kaksi hyvää kummia. Sapettaa niin vietävästi lapseni vuoksi. Miten saisin kolmannen kummin parantamaan tapansa?
Eräs harmistunut isä
Kommentit (30)
Uskomatonta, miten rahanahneita ihmiset nykyisin ovat. Entäpä, jos tuo vähäisempiä lahjoja hankkiva antaakin lapselle jotain paljon arvokkaampaa? Omaa aikaansa, tukea ja turvaa, joka ilmeisesti jää ainakin isältä saamatta, kun tämä vaan naputtelee laskinta ja vertailee lastensa lahjojen rahallista arvoa. Minä sain kummiltani ruusupuskan ja siunauksen toivotuksen ylioppilaaksi päästessäni, en muuta koskaan. Revi siitä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisi olla ihan uusi, onnittelut! Hieno provo joka kruunaa tämän vuoden! Ja vielä kirsikkana kakun päällä tuo ”t. Isä”
Nerokasta, 5/5!!!
Ei tälle kyllä vitosta voi antaa. Liian vähän vaivaa, liian selvä provo. Ehkä 2 juuri ja juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin ton kummiuden muutama vuosi sitten. Alkoi vtuttaa se touhu. Synttärit ja joulut, niin multa ruinataan uutta läppäriä, rahaa, vaatteita, iphone ja muuta. Pelkkää ruikutusta alusta asti ja itse en ole koskaan edes joulukorttia tai viestiä enkä myöskään puhelua. EI ole ikinä muistanut minun synttäreitä millään tavoin. EI edes hyvää syndee. Sitten jos yritin tehdä jotain muuta, kun olla rahamagneetti, niin ei nyt ole aikaa ei oikein jaksaisi nähdä jne. Se riitti ja lopetin koko touhun. En ole vastannut lahjapyyntöihin ollenkaan.
Oletpas itsekäs ihminen! Mitä sinä niitä rahojasi panttaat? Ne rahat tekevät hyvää kummilapselle. Oletkos edes ymmärtänyt kummiuden olemusta? Siihen kuuluu pyyteetön antaminen lapselle.
Tekee pahaa.
AP
Kyllä isit ja äidit saa hoitaa raha-asiansa jälkikasvunsa kanssa. Ei kummius tarkoita raha-automaattia. Kyllähän tuossa textissä on ymmärretty se kummius. Onhan hän pyytänyt kummilastaan, mutta kummilapsella on aina ollut selitys miksi ei näe kummiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin ton kummiuden muutama vuosi sitten. Alkoi vtuttaa se touhu. Synttärit ja joulut, niin multa ruinataan uutta läppäriä, rahaa, vaatteita, iphone ja muuta. Pelkkää ruikutusta alusta asti ja itse en ole koskaan edes joulukorttia tai viestiä enkä myöskään puhelua. EI ole ikinä muistanut minun synttäreitä millään tavoin. EI edes hyvää syndee. Sitten jos yritin tehdä jotain muuta, kun olla rahamagneetti, niin ei nyt ole aikaa ei oikein jaksaisi nähdä jne. Se riitti ja lopetin koko touhun. En ole vastannut lahjapyyntöihin ollenkaan.
Oletpas itsekäs ihminen! Mitä sinä niitä rahojasi panttaat? Ne rahat tekevät hyvää kummilapselle. Oletkos edes ymmärtänyt kummiuden olemusta? Siihen kuuluu pyyteetön antaminen lapselle.
Tekee pahaa.
AP
Kyllä isit ja äidit saa hoitaa raha-asiansa jälkikasvunsa kanssa. Ei kummius tarkoita raha-automaattia. Kyllähän tuossa textissä on ymmärretty se kummius. Onhan hän pyytänyt kummilastaan, mutta kummilapsella on aina ollut selitys miksi ei näe kummiaan.
Täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi porukka kritisoi tätä huonona provona? Yksi vuoden parhaista. Tuore idea ja ok toteutus. 5/5!
Liian läpinäkyvä, parhaat provot otetaan todesta ainakin hetken aikaa. Pidempi kehystarina pitää myös keksiä, eikä mennä suoraan asiaan. Näin saadaan aikaiseksi ihmettelyä ja vääntämistä tarinan yksityiskohdista ja mahdollisista epäloogisuuksista.
Kyllä AP on kuitenkin oikeassa. Kummiuden olemus on pyyteetön antaminen.
Todennäköisesti aloittaja ei ole mies, eikä hänellä ole lapsia.
Minun mielestäni kummin antamassa laajassa ei ole kyse sen arvosta laisinkaan. Ennemminkin lahjasta itsestään, siitä miten tärkeä siitä tulee kummilapselle ja kuinka pitkään se pysyy hänen elämässään.
Käytäntö tilanteen hyväkseni ja kysyn sinulta miksi te vantaalaiset haluatte tapella Suomen kansalaisten kanssa?