Minkä verran sulla on ulosotossa ?
Kommentit (55)
0e. Kotona on opetettu että mitään ei osteta velaksi ja ostetaan vain tarpeeseen huomioiden että ruokakaapissa on hätävara ruokaa (säilykkeitä jne) ja hygienia tarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu kun on ulosotossa?
Mun miesystävä joutu ja nyt haluaa taukoa meidän suhteeseen. Haluaisin tukea häntä mutta ei näköjään sovi
Paskaltahan se tuntui, koko elämä romahti. Ulosotto johtui siitä, että olin sairastunut masennukseen enkä jaksanut hoitaa yritykseni asioita, joten kyllä siinä pari vuotta meni ihan siihen, että selvisin takaisin jaloilleni. Jos olisin menettänyt asuntoni, mikä oli ihan tipalla, voi olla että elämänhalu olisi loppunut lopullisesti. Jos miesystäväsi haluaa taukoa, anna se hänelle. Itse olin tuolloin sinkku eikä minulla todellakaan olisi ollut voimavaroja ihmissuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miesystävä joutu ja nyt haluaa taukoa meidän suhteeseen. Haluaisin tukea häntä mutta ei näköjään sovi
Paskaltahan se tuntui, koko elämä romahti. Ulosotto johtui siitä, että olin sairastunut masennukseen enkä jaksanut hoitaa yritykseni asioita, joten kyllä siinä pari vuotta meni ihan siihen, että selvisin takaisin jaloilleni. Jos olisin menettänyt asuntoni, mikä oli ihan tipalla, voi olla että elämänhalu olisi loppunut lopullisesti. Jos miesystäväsi haluaa taukoa, anna se hänelle. Itse olin tuolloin sinkku eikä minulla todellakaan olisi ollut voimavaroja ihmissuhteeseen.
Kiitos vastauksesta. Tauolla ollaan. Hyvä tietää. Onneksi selvisit jaloillesi. Tota mä pelkään että tekee jotain itselleen.
Siel on sen verran mitä sä kävit viimeksi kattomassa... ei kai sinne ole lisää tullut?
Siel on sen verran mitä sä kävit viimeksi kattomassa...
Kyllä on moni tehnyt itselleen lopullisen.
Ja miettii ainakin monta x päivässä.
Saldoa 20000 e ja kasvaa joka päivä.
Jatkuvat, toistuvat, törkeät palkanalet -> syöksykierre.
Nyt tuli vodelta muuten oma-aloitteisesti 2 maksuvapaata kuukautta. En ole koskaan itse anonut niitä, lyhennän vain vähän (oma maksusuunnitelma) joka kk mutta velka kasvaa päivä päivältä.
Eli umpikujassa ollaan ja elämänhalu meni myös minulla useaksi vuodeksi.
Onneksi pääsin sentään hiukan henkisesti eteenpäin tuosta.
Mikään ei ole varmaa kuitenkaan itselläni. Jos saan tarpeekseni, niin se on bye bye. En voi kirjoittaa tähän mitä haluaisin tehdä palkkojen alentamiseen osallistuneille : ). No niiden nimet ei kyllä ole edes tiedossa, mutta esim ammattiliitto vain puudelina sopi työnant kanssa nämä. Ammattiliitto yksi syyllinen siis.
Oletteko huomanneet:
Palkanalennuksia tehdään / yritetään tehdä koko ajan yleisemminkin joka alalla.
Kuinka korkealka Suomi olikaan itsemurh.tilastoissa tällä hetkellä? Niinpä.
Ei yhtään, mutta nuorempana oli joitain tuhansia markkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on moni tehnyt itselleen lopullisen.
Ja miettii ainakin monta x päivässä.
Saldoa 20000 e ja kasvaa joka päivä.
Jatkuvat, toistuvat, törkeät palkanalet -> syöksykierre.Nyt tuli vodelta muuten oma-aloitteisesti 2 maksuvapaata kuukautta. En ole koskaan itse anonut niitä, lyhennän vain vähän (oma maksusuunnitelma) joka kk mutta velka kasvaa päivä päivältä.
Eli umpikujassa ollaan ja elämänhalu meni myös minulla useaksi vuodeksi.
Onneksi pääsin sentään hiukan henkisesti eteenpäin tuosta.
Mikään ei ole varmaa kuitenkaan itselläni. Jos saan tarpeekseni, niin se on bye bye. En voi kirjoittaa tähän mitä haluaisin tehdä palkkojen alentamiseen osallistuneille : ). No niiden nimet ei kyllä ole edes tiedossa, mutta esim ammattiliitto vain puudelina sopi työnant kanssa nämä. Ammattiliitto yksi syyllinen siis.
Oletteko huomanneet:
Palkanalennuksia tehdään / yritetään tehdä koko ajan yleisemminkin joka alalla.Kuinka korkealka Suomi olikaan itsemurh.tilastoissa tällä hetkellä? Niinpä.
Tsemppiä sulle 💟
Eipä ne järjestelyt auta 0 tulosena jos kaikki menee asumiseen ja ruokaan mitä saa. Itellä 30000e ja jos tästä tervehdyn töihin niin sitten alkaa lyhentely. Nyt korkoja 1500e/v noin noin
Käy sääliks jos elämänsä on tollaseen pisteeseen saanu, mistä sitä velkaa edes tulee?
haluaako joku kysyä ulosottomieheltä jotain? voin vastailla hetken
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitään. Äidiltä opittu neuvo, älä jätä laskuja maksamatta äläkä osta mitään velaksi vaan säästä ensin ja osta sitten. (Ja pidä aina säästössä vähintään puolen vuoden asumiskulut kaiken varalle. jos mahdollista). Näillä pärjännyt hyvin, vaikken suinkaan ole mikään Kroisos.
Ihan kiva neuvo, mutta mistä sitä repäisee puolen vuoden asumiskulut säästöön? Minulla se olisi joku 3400e, eikä kyllä tuollaista summaa saisi millään.
Vierailija kirjoitti:
Onko ok että saatte provikkaa ihmisten velkojen perinnästä ja laitetaan mieluummin sossun luukulle kuin jätetään ottamatta? Näin on käynyt kyllä. Ja miksi ei voi enää tehdä sopimuksia maksusta ilman että työnantaja saa tietää?
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeuden vahvistamaa ja ulosottoon mennyttä velkaa mahdollista saada peruttua, jos on oikeasti aiheeton, mutta ei vain ole regoinut mitenkään niihin papereihin, mitä postissa tulee, ja oikeus on velan jo vahvistanut?
Mistä sen kokonaissumman saa muuten tietää? Järjettömät ovat kuitenkin korot, oikeudenkäyntikulut ja perintäkulut, kerrassaan kohtuuttomat ja ne pilaavat monen suomalaisen elämän täysin. Olisi kiva tietää kuka tai ketkä poliitikot on tämän kaiken aikanaan voideltu hyväksymään.
Ei mitään, eikä ole koskaan ollutkaan. Ikävä että jotkut ovat tuollaiseen tilanteeseen ajautuneet. Aina syy velkaantumiseen ja ulosottoon ei ole itsessä. Toki on paljon myös niitä, jotka ovat itse sössineet raha-asiansa.
Ei enää yhtään. Tänä vuonna sain maksettua. Oli jotain 3500e