Eläke päätös tuli: 2871e/kk
Miten tällaisella summalla voi elää? Olisi kyllä pitänyt tehdä muutama vuosi lisää töitä jotta olisi mennyt kolmen ja puolen paikkeille. Säästöjäkään ei ole asuntojen lisäksi kuin vajaa 100k.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Saat yli 2000€ enemmän kuin itse saan kansaneläkettä ja takuueläkettä..
Onko sitä tullu oltua töissä, vai ollaanko sitä 30v?
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen saamaan 1500e. Olen lastenhoitaja, ihan oikeesti huolestuttaa, miten sillä voi pärjätä?
Oho. Missä olet töissä? Haluan yhtä hyvän palkan lastenhoidosta.
Täällä on taas rikkaiden kokoontumisajot käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta tähän aikaan vuodesta ei lähetetä mitään eläkepäätöksiä.
T. Eläkeyhtiö "täti"
Ai niinkö? Meiltä kyllä lähtee päätöksiä ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eläkeyhtiö "täti"
Jokainen voi katsoa oman eläkekertymänsä ihan pankkitunnuksilla vaikka heti
EläkePÄÄTÖS on eri asia kuin se että katsot omaa eläkekertymää...
Minulla on eläke noin 2600 brutto. Käteen jää noin 1950. Sillä pärjää hyvin. Asuntoon menee 300 e kuukaudessa. Säästöönkin jää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän mikään estä käymästä töissä vanhuuseläkkeellä. Omassa työpaikassa suuri osa eläkeläisistä tekee tuntityösopimuksen ja käy tarvittaessa/halutessaan edelleen töissä.
Joka alalla ei ole tuollaista hyväntekeväisyyttä, ei varsinkaan omalla alallani. Siksi pakko keskittyä muuhun kuin mitä saa suoraan rahalla kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
T. Eläkeyhtiö "täti"
Eikös niitä päätöksiä lähetetä sitä mukaan, kun jäädään eläkkeelle? Jos jää eläkkeelle vuoden lopussa, niin eikö päätös tule joulukuussa. Näin muistelen, että itselle päätös tuli toukokuussa, kun kesäkuussa jäin eläkkeelle.
Muutenhan tämä aloitus on provo!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko summa pieni vai iso, mutta siitä tulee nettona tilille paljon isompi summa kuin samansuuruisesta palkasta. Eläkkeestä ei mene työttömyys- eikä eläkevakuutusmaksuja.
Eläkkeestä nimenomaan jää vähemmän käteen kuin samansuuruisesta palkasta, koska eläkeläinen ei saa työtulovähennystä. Eikä ap:n eläkkeellä edes eläketulovähennystä.
KäKi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noh, sinua voinkin sitten pitää "köyhänä" kun itsellä eläke on reilusti isompi
t. eläkkeellä oleva opettaja
Ei voi pitää paikkaansa, ellet ole koko työuraasi ollut rehtori ja tehnyt jatkuvia ylitöitä, luokanopettaja palkka on noin 3000 euroa/kk+ lomarahat. Joten eläkettä ei ole voinut kertyä noin paljon. Valehtelussa kannattaisi selvittä ensin tosiasiat ja vasta sitten tekaista uskottavankuuloinen valhe.
Jaana Tommiska
Kerava
Ota huomioon se että julkisella puolella on huikeat eläke-edut ja eläke voi olla 90% edeltävästä palkasta, jopa ylikin. Yksityisellä sektorillahan eläke on tyypillisesti hieman alle 50% palkasta. AP:n palkka on siis ollut noin 6.000e/kk, eli hän nostaa keskiverto insinöörin tai merkonomin eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko summa pieni vai iso, mutta siitä tulee nettona tilille paljon isompi summa kuin samansuuruisesta palkasta. Eläkkeestä ei mene työttömyys- eikä eläkevakuutusmaksuja.
Eläkeläisen verotus on selkeästi korkeampaa kuin palkansaajien. Se taas johtuu siitä, että työssäkäyvien verotuksessa on mukana työtulovähennys , jota eläkeläisillä ei ole. Tyttäreni bruttopalkka on sama kuin minun eläkkeeni. Asumme samassa kaupungissa ja kuulumme kirkkoon. Tyttärelleni jää käteen 200 euroa enemmän kuukaudessa kuin minulle. Eläkeläisenä maksan 2400 euroa enemmän vuodessa, kuin työssä käyvä. Maksan sen ihan mielelläni enkä ole katkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eläkeyhtiö "täti"
Jokainen voi katsoa oman eläkekertymänsä ihan pankkitunnuksilla vaikka heti
Sinä senkin ilonpilaaja :D
Saat yli 2000€ enemmän kuin itse saan kansaneläkettä ja takuueläkettä..