Eläke päätös tuli: 2871e/kk
Miten tällaisella summalla voi elää? Olisi kyllä pitänyt tehdä muutama vuosi lisää töitä jotta olisi mennyt kolmen ja puolen paikkeille. Säästöjäkään ei ole asuntojen lisäksi kuin vajaa 100k.
Kommentit (33)
Tuskin saat noin paljon eläkettä, kun et osaa yhdyssanojakaan.
Sinun kirjoitustaidollasi ei ole voinut päästä sellaiseen työhön, josta kertyisi tuollainen eläke.
Ompa isot murheet taas. Jollet voi elää tollasella summalla niin mitä luulet sen tt tyypeillä olevan? Tai työkyvyttömyyseläkeläisillä? Tai niillä jotka tienaa 1200e bruttona/kk
Me ei miehen kanssa yhdessäkään tienata noin paljon. Meidän silmissä olet rikas. Joten ole onnellinen.
Minä saan nyt tuon verran nettopalkkaa. Sen verran olen säästänyt ja sijoittanut, että voin eläkkeelläkin säilyttää elintasoni. Et sitten viitsinyt asioita aiemmin pohtia?
Tiedatko ees mita tollaseen elakkeeseen vaaditaan?
Ei eläkettä ollenkaan, jos kirjoitat eläkepäätöksen kahtena sanana.
Jännittävää, miten hölmöille maksetaan.
mitä vittua? tuommoinen summa menee kuukaudessa jo pelkkään vessapaperiin! itse tienaan kuukaudessa vajaa 6000€ ja ei meinaa rahat riittää edes vuokranmaksuun.
Minä tulen saamaan 1500e. Olen lastenhoitaja, ihan oikeesti huolestuttaa, miten sillä voi pärjätä?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saat noin paljon eläkettä, kun et osaa yhdyssanojakaan.
Kyllä saa. peperitehtaan porukka nappaa tuon 70 000€ vuodessa. Parhaat paperikoneen hoitajat ( Niitä on vain muutama tehtaassa) yli 90 000€
Sorry, mutta tähän aikaan vuodesta ei lähetetä mitään eläkepäätöksiä.
T. Eläkeyhtiö "täti"
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta tähän aikaan vuodesta ei lähetetä mitään eläkepäätöksiä.
T. Eläkeyhtiö "täti"
Jokainen voi katsoa oman eläkekertymänsä ihan pankkitunnuksilla vaikka heti
En tiedä onko summa pieni vai iso, mutta siitä tulee nettona tilille paljon isompi summa kuin samansuuruisesta palkasta. Eläkkeestä ei mene työttömyys- eikä eläkevakuutusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Ompa isot murheet taas. Jollet voi elää tollasella summalla niin mitä luulet sen tt tyypeillä olevan? Tai työkyvyttömyyseläkeläisillä? Tai niillä jotka tienaa 1200e bruttona/kk
Tai niillä, joilla tulisi nykyinen eläkeikä vastaan 20 vuoden kuluttua. Oletteko tutustuneet laskelmiin? Ei muuten tulla saada lähellekään mitä nykyiset saa.
Eihän mikään estä käymästä töissä vanhuuseläkkeellä. Omassa työpaikassa suuri osa eläkeläisistä tekee tuntityösopimuksen ja käy tarvittaessa/halutessaan edelleen töissä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko summa pieni vai iso, mutta siitä tulee nettona tilille paljon isompi summa kuin samansuuruisesta palkasta. Eläkkeestä ei mene työttömyys- eikä eläkevakuutusmaksuja.
Miksi joku alapeukuttaa faktaa?
noh, sinua voinkin sitten pitää "köyhänä" kun itsellä eläke on reilusti isompi
t. eläkkeellä oleva opettaja