Mistä teinityttöjen "nilkat paljaana talvella"-villitys oikein tulee?!
Ja miksi näiden teinien vanhemmat ei puutu siihen? Eikö kukaan tajua mikä terveysriski tuollanen muotivillitys on?
Kommentit (69)
Tänään kaupassa n.50 v nainen. Takaapäin luulin teiniksi, nilkat paljaana yms. Naama ei sitten enää ihan vastannut vaatetusta.
Meno kuin päiväkodissa ja odotetaan sitten iskää ja äiskää kuskiksi joka vaiheessa vaikka julkinen kulkee vieressä kun vaatteet pitää olla Californian sään mukaan kuten videoissa?
Vierailija kirjoitti:
Meno kuin päiväkodissa ja odotetaan sitten iskää ja äiskää kuskiksi joka vaiheessa vaikka julkinen kulkee vieressä kun vaatteet pitää olla Californian sään mukaan kuten videoissa?
15 vuotiaan nyt jotenkin ymmärtää mutta jos 20v tai vanhempi kulkee talvella nilkat paljaana tunnen jo myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Olen yläasteella ja suunnilleen 95% meidän koululaisista kulkee bussilla nilkat paljaana. Mielestäni tämä on ok ja itsekin teen näin. Koulussa ollaan koko päivä sisällä, joten miksi laittaa jotkut talvikengät? (Meidän koulussa siis oppilaat ja opettavat pitävät kenkiä sisällä) Ulkona paljailla nilkoilla ollaan vain bussipysäkillä sellainen 5-10 minuuttia. Ei siinä ajassa mun nilkkoihin edes tule kylmä.
Toki jos ulkona on pidemmän aikaa nilkat paljaana, se näyttää typerältä. Saan varmasti reilusti alapeukkuja, mutta aikuiset ei ymmärrä, että ihan hyvin voi 5 minuuttia odottaa bussia ilman, että nilkat jäätyy :)
Missä päin tällainen massatyhmyys? Tuskin missäään, tai sitten yläastelaisia on koulussanne kaksi.
Mun talon edessä on noin 500 oppilaan yläkoulu, ja 95 % tajuaa laittaa talvikengät tai aiankin peittää nilkat. Etelä-Suomessa.
Ja sitten kun ne lunnaat tästä muoti-ilmiöstä maksetaan, niin jo voi meillä eläkeläisiä riittää. Päättäjät taitaakin jo tämän tietää, kun sanotaan ettei eläkerahat tulevaisuudessa riitä 🤣
-18 pakkasta paljaat nilkat, voi, voi,voi...
Eilen sitten näin tämän talven ensimmäisen teinin nilkat paljaana. Tennarit oli teinillä jalassa. Kovin kylmä ei eilen ollut, mutta lunta toki paljon.
Nuorisolla on aina jotain kotkotuksia. Jossain vaiheessa farkut olivat paheksuttuja. Kai nykyään pitää olla jotain erottuvaa kun 80v kulkevat farkuissa ja tatuoinneissa.