Mistä teinityttöjen "nilkat paljaana talvella"-villitys oikein tulee?!
Ja miksi näiden teinien vanhemmat ei puutu siihen? Eikö kukaan tajua mikä terveysriski tuollanen muotivillitys on?
Kommentit (69)
Ainakin pojat hankkivat tuolla idioottimaisella ”muodilla” helposti itselleen koko loppuelämän kestävän varsin viheliäisen vaivan, eli (kroonisen) eturauhastulehduksen.
Mua tuli äsken vastaan pari teiniä, kummallakin nenä paljaana.
Ihan sinipunaisena loistivat!
Burkha-maissa nilkka on seksikkäintä mitä on. Ehkä siksi.
Aikuisena voi olla monenlaista vaivaa kun nilkat paleltuneet useasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minusta saa kulkea. En tiedä, mistä villitys tulee, mutta onhan niitä ollut. Vuosikymmeniä oli muodissa pipottomuus ja niin edelleen. Ei näistä pysyvää jälkeä ole jäänyt. Evoluutio on nimittäin tehnyt niin, että sitten kun tulee oikeasti kylmä ja on terveysriski, kyllä pukee enemmän päälle tai hakeutuu lämpimään.
Tämä olen elänyt lapsuuteni 60-70-luvuilla ja minulla oli serkut n. 4-7 v vanhempia kuin itse. Muistan vanhojen kääpien ihmetelleen ja siunailleen kun nämä neidit kulki muodikkaina juuri ja juuri vesirajaan ulottuvissa hameissa, napapaidoissa ja lantiolle ulottuvissa piukkaakin piukemmissa farkuissa. Talvipusakatkin uloittui johonkin navan vaiheille ja kellään ei ollut ikinä hattua päässä. Jne jne. Rappiosta,varmasta perikadosta ja taatusta rakkotulehduksesta kaikki selviytyi , opiskeli ammatit, sai perheet , työt, talot ja ensimmäiset ovat eläkkeellä olevia isovanhempia nyt. Eikö muistu mieleen yhtään muotihullutusta, jolla itse olit pilata terveytesi?
Ei oikeastaan, mutta minulla oli ajatus, että reiteni ovat liian leveät. En halunnut paksuntaa niitä enää lisää, joten olin aina ilman välihousuja. En siis käyttänyt kerraston housuja edes 35 asteen pakkasella. Hieman oli tulipunaiset jalat välillä, kun tulin sisälle ja otin (ne yhdet ainoat) housut pois.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisena voi olla monenlaista vaivaa kun nilkat paleltuneet useasti.
Mitä esimerkiksi?
No, 60 luvulla kuljettiin tansseihin nailoneissa vaikka 20 asteen pakkasessa. Voi että oli reidet kipeät pitkään, kun palentuivat.
Millon ihmiset oppii, että ne sukat, missä ei ole varsia, on VARRETTOMAT sukat eikä nilkkasukat? Niitä varrettomia kun oli jo yli 10v sitten, miksi niitä ei nykyään osata sanoa oikealla nimellä? Nilkkasukat nimensä mukaisesti yltää sinne nilkkaan asti kunnolla.
Nuoret miehet taas lompsii kävellessä kun kädet taskussa ja mitään hanskoja kellään vaikka olisi mikä pakkanen ja ei haittaa vaikka hädissään sitten puhaltelee käsiin kun varmaan johonkin lapsuuteen yhdistetään vaikka osa pukeutumista miehillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tosiaan jostain maasta, missä talvella on ihan erilainen sää kuin Suomessa. Pakko kuitenkin matkia.
Mutta miksi talvellakin? Eihän kesävaatteitakaan käytetä talvella.
Minuakin ihmetyttää että osalla ihmisistä ei näy enää olevan kunnollisia nahkaisia talvikenkiä vaan valkoiset lenkkarit. Mahtaako sitten johtua ainaisesta kännykän räpläämisestä että osa myös kulkee kovallakin pakkasella avokäsin ja tunkee kädet mielummin takin taskuihin kun käyttäisi hansikkaita tai villasormikkaita. Ehkäpä ilmaston lämpeneminen tekee talvivaatteet tarpeettomaksi ainakin Etelä-Suomessa.
Ei pelkästään teinitytöt, olen nähnyt poikiakin. Se se vasta olikin hölmön näköistä. Mut joo. Yks likka valitteli nilkat paljaana pakkasessa, että kun on kipeä. Teki mieli sanoa terävästi, mutta ei oo mun asia.
Omalla tyttärelläni ei yksinkertaisesti ollut mahdollista tuohon. Yritti kyllä, mutta lopputulos oli vähän aikaa tennarit ja villasukat. Ja kun tuli pitkä matka kouluun ja paljon seisoskelua, niin silloin jo tajusi pukeutumisen typeryyden, ja mukaan astui talvikengätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuljen nilkat paljaana, koska käytän nilkkasukkia ja tennareita. En minkään trendin takia.
Toki jos menen kunnolla ulos, laitan villasukat ja kunnon kengät. Tennareita käytän vain koulussa (silloin joudun olla vain 5min bussipysäkillä)
-16v
Miten voit käyttää kesä helteilke tehtyjä ohuita kangaskenkiä pakkasessa? Ne ovat minunkin suosikki kengät mutta kesällä.
Koska olen pihalla sen 5 minuuttia niillä. Jos menen vaikka koiran kanssa lenkille, laitak kunnon kengät. Mikä oli niin vaikea ymmärtää?
-16v
Olen yläasteella ja suunnilleen 95% meidän koululaisista kulkee bussilla nilkat paljaana. Mielestäni tämä on ok ja itsekin teen näin. Koulussa ollaan koko päivä sisällä, joten miksi laittaa jotkut talvikengät? (Meidän koulussa siis oppilaat ja opettavat pitävät kenkiä sisällä) Ulkona paljailla nilkoilla ollaan vain bussipysäkillä sellainen 5-10 minuuttia. Ei siinä ajassa mun nilkkoihin edes tule kylmä.
Toki jos ulkona on pidemmän aikaa nilkat paljaana, se näyttää typerältä. Saan varmasti reilusti alapeukkuja, mutta aikuiset ei ymmärrä, että ihan hyvin voi 5 minuuttia odottaa bussia ilman, että nilkat jäätyy :)
60 luvulla nuorukaisena kammattiin vettä apuna käyttäen
otsakiehkura tukkaan kun ei ollut rahaa hiusrasvaan.
Pakkasella piti hyvin muotonsa ja villapipoa käytettiin ainoastaan
mopolla ajaessa vaikka siitä kylläkin tuuli läpi.
Nyt sairaseläkkeellä mutta sisäelinsairauksien vuoksi.
Jos joku haluaa palelluttaa nilkkansa, hyvä on. Enemmän minua ärsyttää nämä vauvapalstalla ihmettelijät..🙄
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa palelluttaa nilkkansa, hyvä on. Enemmän minua ärsyttää nämä vauvapalstalla ihmettelijät..🙄
Samaa mieltä. Jos kerran noin paljon ärsyttää, älä kiinnitä huomiota
Tänään nähtyä. -15 pakkasta ja neljät paljaat nilkat. Kaikki eivät aivan nuori teinejä koska yksi oli jo ajokortti iässä. Kaiken huippu oli alta 30v äiti noin 10v tytön kanssa. Kummallakin paljaat nilkat. Äiti on varmaan palelluttanut aivonsa. Neljäs paljasnilkka tyttökin oli jo päälle 20v.
Vierailija kirjoitti:
Olen yläasteella ja suunnilleen 95% meidän koululaisista kulkee bussilla nilkat paljaana. Mielestäni tämä on ok ja itsekin teen näin. Koulussa ollaan koko päivä sisällä, joten miksi laittaa jotkut talvikengät? (Meidän koulussa siis oppilaat ja opettavat pitävät kenkiä sisällä) Ulkona paljailla nilkoilla ollaan vain bussipysäkillä sellainen 5-10 minuuttia. Ei siinä ajassa mun nilkkoihin edes tule kylmä.
Toki jos ulkona on pidemmän aikaa nilkat paljaana, se näyttää typerältä. Saan varmasti reilusti alapeukkuja, mutta aikuiset ei ymmärrä, että ihan hyvin voi 5 minuuttia odottaa bussia ilman, että nilkat jäätyy :)
Tuskin sinulla nyt on bussipysäkki ulko oven vieressä eikä bussi kulje sekuntiaikataulun mukaan. Mutta kyllä paljasnilkka teini tietää😂
Vierailija kirjoitti:
60 luvulla nuorukaisena kammattiin vettä apuna käyttäen
otsakiehkura tukkaan kun ei ollut rahaa hiusrasvaan.
Pakkasella piti hyvin muotonsa ja villapipoa käytettiin ainoastaan
mopolla ajaessa vaikka siitä kylläkin tuuli läpi.
Nyt sairaseläkkeellä mutta sisäelinsairauksien vuoksi.
Vittu tota on pakko kunnioittaa 😂
?????????