Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään on talvipäiväntasaus!!!!!!!!!!

Kesän lapsi mä oon
22.12.2018 |

Jo huomisesta alkaen tuo kirottu pimeys alkaa vähitellen vähenemään tuolla ulkona!!!!!!!!!!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos. Ei tätä pimeyttä vaan kestä!!!!

Vierailija
22/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELÄ VALEHTELE.

sillä tänään on talvipäivänSEISAUS.

https://tieku.fi/luonto/vuodenajat/talvipaivanseisaus-vuoden-lyhin-paiv…

Seisaus, tasaus - sama asia eri nimellä. Näitä on neljä vuodessa ja karkausvuonna viisi.

Eipä paljoa tarvita semantiikan ymmärrystä tajutakseen, että seisaus ja tasaus ovat kaksi eri asiaa. Talvipäivän seisaus on se päivä, jolloin päivä on lyhimmillään ja päivän pituus "seisahtaa" hetkeksi vuoden lyhimpään tuntimäärään. Kesäpäivän seisauksessa päivän pituus "seisahtaa" hetkeksi ja valoa on vuoden pisin aika. Kevätpäiväntasauksessa ja syyspäiväntasauksessa aurinko on tasauksen nimen mukaisesti yhtä kauan horisontin ylä- ja alapuolella.

Ei ole sama asia millään tapaa.

<Tartuit kyllä helppoon 😁

Joo niin tartuin. Vähän turhankin helppoon. Karkausvuosi kruunasi kaiken.

Mutta onhan se kiva, kun päivät alkavat kohta pidentyä. Itse odottelen valoisia aamuja, illoista ei niin väliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä tässä pimeydssä masentaa, en ymmärrä. Miksi siitä pitää tehdä joku ongelma joka ei miksikään muutu vaikka mitä tekisi.

Vierailija
24/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt kevättä jo viikon ajan. Viimeksi saatiin talvea ihan tarpeeksi. Katseeni on yleensäkin tulevassa, en juutu hetkeen. 

Vierailija
25/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) kesän lapsi mä oon

B) villi luonteeni on 

Vierailija
26/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä tässä pimeydssä masentaa, en ymmärrä. Miksi siitä pitää tehdä joku ongelma joka ei miksikään muutu vaikka mitä tekisi.

Konkreettinen valon puute. Se vie voimat, estää näkemästä.

Syksy oli aika pitkään valoisa. Kun sitten pimeni, se oli totaalista.

Vierailija
27/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tasaus. Tasaus on keväisin ja syksyisin se vuorokausi kun yö ja päivä ovat samanpituisia eli tasassa. Se on vain sen yhden kerran. Tänään ei ole niin. Yö on vielä selvästi pidempi. Nyt on seisaus, sama kuin juhannuksenakin. Lähes viikon ajan on auringon nousun ja laskun välinen aika lähes sama. Siis tämä aika ikäänkiin seisoo paikallaan. Sitten alkavat aika nopeastikin päivät pidetä ja yöt lyhetä.

Vierailija
28/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä odotan nyt jo kauhulla kesää ja hellettä :D

Viime kesä oli kauhea mutta motivoi hyvin laihduttamaan näin talvikautena ensi kesäksi. Jouluna en laihduta vaan nautin ruoista ja lomasta perheen kanssa.

Ei se laihdutus valitettavsti auta. Mä olen ollut reippaasti alipainoinen sekä reippaasti ylipainoinen ja kärsin helteestä ihan samalla tavalla kummassakin olomuodossa. Viime kesänä pyörryin helteessä vaikka olen tällä hetkellä lähellä alipainon rajaa.

Vierailija
29/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hidasta on pimeyden väheneminen. Eikö nyt mene kolme vuorokautta, ennen kuin päivä alkaa jatkua ja sittenkin taitaa tulla vain pari minuuttia lisää vuorokautta kohden. Minä iloitsen päivän pitenemisestä vasta pääsiäisenä huhtikuussa!

Vierailija
30/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa talvipäivän seisokki. Kolme vuorokatta olisi kulli kovana yhtä soittoa.

Vierailija
31/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakaan ei pimeys masenna yhtään, tykkään kaikista vuodenajoista. Mutta onhan kaamosmasennus ihan oikea ongelma joillekin.

Vierailija
32/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasaus vaan seisaus!!!!!!

Vierailija
33/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakaan ei pimeys masenna yhtään, tykkään kaikista vuodenajoista. Mutta onhan kaamosmasennus ihan oikea ongelma joillekin.

Näköni on mennyt huonommaksi, pimeys tuntuu heti rankemmalta.

Vierailija
34/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELÄ VALEHTELE.

sillä tänään on talvipäivänSEISAUS.

https://tieku.fi/luonto/vuodenajat/talvipaivanseisaus-vuoden-lyhin-paiv…

Seisaus, tasaus - sama asia eri nimellä. Näitä on neljä vuodessa ja karkausvuonna viisi.

TASAUS = Päivä ja yö tasan saman mittaisia ajaltaan. Ei ole ollenkaan sama asia kuin seisaus. Opettele ymmärtämään lukemaasi ensin ennen kuin yritätkään puhua läpiä päähäsi.

Vierailija
35/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä odotan nyt jo kauhulla kesää ja hellettä :D

onneks siihe hikoiluun on aikaa vielä kevät on minusta ihanin.

Vierailija
36/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, tammi-ja helmikuu ovat vielä pitkiä, kylmiä ja pimeitä. 

Vierailija
37/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lohduta yhtään. Pahimmat pakkaskuukaudet vielä edessä.

Vierailija
38/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

All I want for Christmas is - June.

Vierailija
39/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on ihmisen kauheinta aikaa. Joka puolella harmaata, kouran p@skoja tien vierukset täynnä, hiekkaa ja hiekkapölyä kävelytiet pullollaan ja siitepöly siihen päälle, missään ei mitään vihreää. Todella järkyttävää.

Vierailija
40/62 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevät on ihmisen kauheinta aikaa. Joka puolella harmaata, kouran p@skoja tien vierukset täynnä, hiekkaa ja hiekkapölyä kävelytiet pullollaan ja siitepöly siihen päälle, missään ei mitään vihreää. Todella järkyttävää.

*Koiran.