Tulin juuri Ranskasta Suomeen vuosien jälkeen ja täydessä Prismassa järkytyin...
Ensinnäkin siitä, miten hölmöiltä 90% suomalaisista näyttää. Toinen asia oli se kiroilun ja epäasiallisen käytöksen määrä, jota oli niin lapsilla, aikuisilla, kuin vanhuksillakin. Kyllä palaan ilolla taas Eurooppaan täältä hölmölästä heti joulun jälkeen.
Kommentit (202)
Olin kesällä launatairuuhkassa Pariisin lähiön mega-Auchanissa, enkä ole vieläkään toipunut. Järkyttävää sakkia ja uskomatonta käytöstä.
Tulin juuri Marsista ja täällä Telluksella kaikki on ihan päin pe....ttä, toista on kuussa joka on maukasta juustoa....miten ihmiset lankeavat aina näihin läpinäkyviin provoihin 😃😃
Ranskalaiset ovat maailman epäkohteliampia keskustelujoita. Ovat koko ajan äänessä, kukaan toinen ei saa suunvuoroa. Jos eivät muuta keksi sanovat joka lauseen välilssä öö-ööö-öööö.
Ja vähäpuheiset ovat sitten dorkia :DDDD
Ranskalaiset naiset ovat EU:n kanoja, jotka kuulemma puhuvat työpaikalla vain kolmen ruokalajin illallisesta ja työstä ei tule yhtään mitään.
Totta on, että ranskalaiset ovat sekoittuneet alusmaidensa tummaan vereen, että aitoa ranskalaista saa etsiä kuin neulaa heinäsuovasta. Naiset ovat hoikempia kuin suomalaiset, polttavat ja juovat viiniä, mutta ruoassa pihistelevät ollakseen mieliksi ukkelille, jolla on usempiankin naisia kerrallaan hoidossa.
Ranskalaiset pukeutuvat tyylikkäämmin kuin keskivertosuomalaiset, mutta lasten pukeutuminen ei ole asianmukaista, jos polvihousuissa ja villakangastakissa yrittävät leikkiä jossakin. Suomalaiset kurikset raukoille heti!
Kaikki tutut Pariisista ovat muuttaneet etelämmäksi ja pikkupaikkakunnalle. Ranska ei varmaan enää palaa entiselleen, kaiken riehumisen jälkeen. Olen aika surullinen kun muistan vielä entisen Pariisin ja Cannesin rannat. Parempi asua Italian puolella SanRemossa. Ranskassa lapset oikeasti pelkäävät kduillakin. Serkullani on kolme alle kouluikäistä, karmea paikka Pariisi pikkulapsille. Lapset pelkäävät, että äiti kuolee työmatkalla.
Onhan se totta, että suomalaiset aika monet ovat aika huonokäytöksisiä ja sosiaalisesti heikkolahjaisia. Normaalit kohteliaisuudet jäävät sanomatta ja v-sanoja viljellään. Pukeutumiseen ei satsata kuten vaikkapa Ranskassa. Voi vaikka vähän vilkaista, minkälaiset kengät jalassa lähdetään kaupoille. Toki tässä ilmastokin vaikuttaa, mitä on järkevää panna päälle. Suomen ankea ilmasto pakottaa pukeutumaan ankeasti ja on tehnyt ihmisistä synkeitä ja sosiaalisesti heikkolahjaisia. Sosiaalinen elämä, kaupunkirakenne ja ravintolaelämä ovat kaikki alikehittyneitä verrattuna paremman ilmaston maihin.
Onko jossain Parikkalassa Prisma?
Vierailija kirjoitti:
Tuhansia vuosia ovat suomalaiset pärjänneet ja kituuttaneet tällä routaisella maapalalla. Raukat ja heikot ovat lähteneet ns. merten taa. Vaatii vahvaa luonnetta asua täällä.
Minun puolesta ap:n kaltaiset huonoitsetuntoiset pilkkaajat voi painua hevonkuuseen eikä tarvitse tulla takaisin. Yleensä nämä takki auki lähteneet hiipivät jostain syystä hiljaa takaisin ja alkavat pitää itseään parempina ihmisinä vaikka piti tulla maitojunalla takaisin. Kaikki nämä Suomen ja suomalaisten pilkkaajat pitäisi potkia rajan yli ja ottaa kansalaisuus pois. Siellä tehköön itsellensä paratiisin. Parempi aines jää pitämään Suomea pystyssä jatkossakin.
Eri sukupolvi on rakentanut maata ja taistellut itsenäisyyden puolesta. Nykysukupolvi on masentunutta ja jää mt-ongelmien vuoksi eläkkeelle, ei jaksa tehdä töitä samalle yritykselle 40 vuoden ajan.
ABC:llä Pulkkilassa kerran kuultu "keskustelu":
Pikkupoika (ala-asteikäinen) kinusi äidiltään jotain. Äiti ei suostunut ostamaan. Poika sanoi äidilleen, että turpa kiinni. Äiti sanoi pojalleen, että pidä sinä itse turpasi kiinni.
Prisman parkkipaikalla Oulussa kuultua:
Pikkulapsi viivytteli, kai jotenkin kiukutteli (ei pahasti kuitenkaan) eikä halunnut tulla autolle päin. Isä huusi pojalleen:
"Tule jo sieltä, p--kele.
Tällaista tosiaan kuulee. Itselläni ei ole lapsia, mutta se ei estä minua ihmettelemästä nykypäivän vanhemmuutta. Eri asia sitten on, minkä kuvan siitä saa ABC:n ja Prisman perusteella..
Kävin viime kuussa Pariisissa. Jo lentokentällä paska haisi kuin messinki, joten päätin palata ensimmäisellä koneella Suomeen. Jos haluan paskanhajua haistella, niin se onnistuu ihan kotimaassakin.
Sanoiko joku että nehän ovat vain parfymoituja ryssiä..
Ranskassa ei pelkkä kiroilu lapsille riitä, siellä isät oikein lyövät lapsiaan. Kotona on niin likaista, että pariisilaisessa päväkodissa pitää vaihtaa aamulla vaihtaa ne päiväkodin vaatteet päälle. Vai tietääkö joku muu miksi niitä omia vaatteita ei saa pitää. Olen siis kummitäti. Nuorin lapsista ei puhu suomea lainkaan.
Suomen ulkopuolella ainoa maa, jossa olen kuullut lapsille kiroiltavan on Ranska ja siellä olen myös nähnyt, miten tottelematon tenava laitetaan ruotuun kunnon tukistuksella ja läpsäyksellä. Oli kyllä nättiä päällä ja kaunis perhe jne, mutta lapsen kuritusta julkisella paikalla ei näytty ujostelevan. Tupakan vaan äiti ojensi siksi aikaa isille, että oli vapaa kasvattamaan, isi hoiti merde-osaston.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei tarvitse hokea pardonia tai eksekusemuouta, jos vähänkin hipaisee marketissa toista.
Voi vaan jatkaa ostoksia. Muutenkin Suomessa sentään mahtuu tehdä ostokset rauhassa.
Hyi olkoon miten täyttä yleensä on.
Mun puolesta ap voi painua takaisin Ranskaan.
Suomessa parasta on se kohteliaisuus muita kohtaan. Jätetään ihmiset rauhaan turhilta kohteliaisuuksilta ja tervehdyksiltä.
Se on aitoa kohteliaisuutta ja muiden ottamista huomioon. Sen lisäksi tykkään että suomalaiset osavat oikeasti tapella. Täällä ei läpsitä poskille tai revitä hihasta ja roikuta jaloissa.
Suomalainen mies osaa lyödä nyrkillä kunnolla. Yksi suomalainen jässikkä vastaa kuutta ranskista. Sen verran hentoa tekoa on ranskalaiset miehet että ei niiltä saa apua jos tulee raju tappelu ja joku käy puukolla kimppuun. Silloin pitää osata tapella. Sitä kaivattaisiin myös ranskalaisilta, jotka ovat menneinä aikoina hävinneet kaikki sotansakin. Mahtaa olla matala mieliala hävittyjen sotienkin takia.
Sotahistorian tuntemus ei ainakaan kuulu vahvuuksiisi.
Et näy tietävän edes sitä ,että Ranskahan oli kummankin maailmansodan jälkeen siellä niiden voittajavaltioiden joukossa.
Ensin ympärysvaltojen ja sitten toisessa liittoutuneiden, eli niiden jotka sanelivat rauhanehdot Saksalle(...jonka puolella (ja puolesta) Suomi taas soti)
Meidän maamme siis kuului HÄVIÄJIIN ja joutui siksi maksamaan sotakorvauksia.
Itsenäisyys kyllä säilyi, MUTTA ....
...ei suinkaan ILMAN mitään (hyvin pitkällekin mennneitä) myönnytyksiä maamme ulkopolitiikassa sodan voittajia kohtaan.
YYA (ystävyys-yhteistyö- ja avunantosopimus) jatkui pitkälle ja oli periaatteessa voimassa aina Neuvostoliiton hajoamisprosessin alkamiseen saakka.
Muuten, periaatteessa olen kyllä sitä mieltä,että noilla Euroopan menneillä sodilla ei kannata meidän jälkipolviin kuuluvien kenenkään uhoilla.
(Olipa sitten menneiden voittajavaltioiden tai häviäjävaltioiden kansalainen)
Vielä tuplasti hölmömmältä se kuulostaa, jos ei ole niihin edes mistään (niistä jälkeenpäin kirjoitetuista) kirjoista ja historian lähteistä perehtynyt .
Perehdypä muuten seuraavaksi vaikka eräseen sotapäällikköön nimeltä Napoleon Bonaparte...
Kyllähän suomalaisten pukeutuminen on kuin jossain sketsisarjasta - putouksesta. Mitä mauttomin asu, sitä parempi. Siis aivan käsittämättömiä yhdistelmiä! Verkkarit yhdistettynä johonkin Helly Hansenin purjehdustakkiin. Pitäisi melkein mennä kysymään, että mistä noin mauttoman kombon keksit. Nuoret nätit tytöt käyttää legginsejä tai salihousuja. Siis mitä ihmettä?! Ihan jopa Helsingin keskustassa korkokengät on harvinaisuus. Ovat kuulemma epäkäytännöllisiä. Jos jossain koron näet, se on sellainen 5cm töpykkä.
Miehillä on puvun housut unohtuneet poikkeuksetta kotiin. Farkut ja pikkutakki on suomalaisen junttiuden ilmentymä. Ja jos jollekulle nuorelle pankkiirille puvun housut onkin löytyneet jalkaan, niin se aina, lähes poikkeuksetta pilataan laittamalla joku raidallinen mauton kravatti kaulaan.
Suomalaiset eivät yksinkertaisesti osaa pukeutua.
Minua jaksavat aina ihmetyttää nämä ulkosuomalaiset, jotka muka järkyttyvät milloin mistäkin Suomessa. Eivätkö he seuraa aikaansa ja matkustele? Pitää elää aika lailla pikkumökissä metsän keskellä (ja mikäpä voisi ollakaan sen suomalaisempaan) jos järkyttyy Prismasta.
T. Toinen ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Minua jaksavat aina ihmetyttää nämä ulkosuomalaiset, jotka muka järkyttyvät milloin mistäkin Suomessa. Eivätkö he seuraa aikaansa ja matkustele? Pitää elää aika lailla pikkumökissä metsän keskellä (ja mikäpä voisi ollakaan sen suomalaisempaan) jos järkyttyy Prismasta.
T. Toinen ulkosuomalainen
Ja se, että tulee pitkästä aikaa Suomeen ja sitten menee heti ekana Prismaan joulun alla, minkä takia? Pitääkö ostaa lanttulaatikkoa vai mikä on?
Niin varmaan... eikös tuo alkoholismi ole juurikin suomalaisten kansansairaus........ :D