Miten tulla toimeen pienen lapsen kanssa (äitipuoli)?
Olen tapaillut erästä miestä tässä parin viikon ajan. Sovimme, että menen uudeksi vuodeksi hänen luokseen ja viettäisimme myös hänen 2v lapsenkin kanssa aikaa. Lapsi yöpyisi myös miehen luona muutaman yön, ennen kuin palaa äitinsä luokse toiselle puolelle Suomea.
Olen itse melko nuori vielä, vasta 22- vuotias ja mies on 31v. En ole ennen ollut tällaisessa tilanteessa ja siksi mua jännittääkin tosi paljon tavata tuo lapsi. Mitä vinkkejä antaisitte ekaan kertaan? Tiedän, että on hyvä olla oma itsensä, mutta onko jotain muuta mitä tulisi ottaa huomioon?
Mietin myös tuota seksin harrastamista...puhuttiin, että olisi kiva hommailla kunnolla, kun ei ole vielä tilaisuutta ollut siihen. Mielestäni vähän outoa, jos harrastettaisiin seksiä 40m2 yksiösssä, jossa pieni lapsi nukkumassa...
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies on eronnut? Mihin edellinen liitto kaatui?
Ap täällä taas linjoilla.
Olen kuullut vain miehen puolen tarinasta, enimmäinen avioliitto (kesti 6 vuotta) kariutui kuulemma siihen, koska nainen olikin kova ryyppäämään. Tämä paljastui vasta, kun he palasivat takaisin Suomeen. Nainen oli muutenkin ollut kuulemma ongelmien aiheuttaja yms...
Nyt viimeisimmän exän kanssa kariutunut pitkäaikainen (4 vuoden) suhde päättyi aika ikävästi kuulemma. Nainen oli lopettanut pillerien syönnin, eikä kertonut tästä miehelleen kuulemma mitään. Ennen tätä nainen oli vonkunut lasta, mutta mies ei ollut vielä valmis. Lapsen synnyttyä nainen halusi muuttaa väliaikaisesti toiselle paikkakunnalle ja raahasi miehenkin sinne mukaan, mutta lopulta nainen halusi jäädä asumaan sinne. Eron syyt siis tässäkin epäluotettavuus ja ongelmien aiheuttaminen.
Mies rakastaa lastaan kovin paljon kaikesta huolimatta, ei kadu yhtään sitä lasta. Rakastaa ja juttelee hänelle päivittäin, vaikka näkeekin harvemmin niin pitkän välimatkan takia...
Jos nyt suhteenne jatkuu hieman kauemmin, ottaisin yhteyttä noihin naisiin ja kysyisin heidän versiotaan. Veikkaanpa, että olisivat vähän eri mieltä.
Tuo on aina huono merkki, että ongelmat ovat olleet muka vain sen toisen vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei vaan halua, että vietät uutta vuotta vapaana...
Voisin melkein epäillä, että päinvastoin. Nimittäin, jos tämä tarina on totta, niin mies on sen verran hulttio, että saattaa jopa jekuttaa ap:n pitämään lapsestaan huolta, kun itse lähtee uuden vuoden viettoon. Muuta ei tarvita, kuin "kipaisen hakemassa meille äkkiä kiskalta vähän herkkuja", ja sen jälkeen ap onkin vieraan lapsen kanssa yksin koko illan ja yön.
Mies ei juo usein alkoholia ja vielä vähemmän käy ulkona juhlimassa. :D Ei tekisi koskaan mitään tuollaista. On vastuullinen isä ja lapsi on hänelle koko elämä. Siitä olen aivan varma.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies on eronnut? Mihin edellinen liitto kaatui?
Ap täällä taas linjoilla.
Olen kuullut vain miehen puolen tarinasta, enimmäinen avioliitto (kesti 6 vuotta) kariutui kuulemma siihen, koska nainen olikin kova ryyppäämään. Tämä paljastui vasta, kun he palasivat takaisin Suomeen. Nainen oli muutenkin ollut kuulemma ongelmien aiheuttaja yms...
Nyt viimeisimmän exän kanssa kariutunut pitkäaikainen (4 vuoden) suhde päättyi aika ikävästi kuulemma. Nainen oli lopettanut pillerien syönnin, eikä kertonut tästä miehelleen kuulemma mitään. Ennen tätä nainen oli vonkunut lasta, mutta mies ei ollut vielä valmis. Lapsen synnyttyä nainen halusi muuttaa väliaikaisesti toiselle paikkakunnalle ja raahasi miehenkin sinne mukaan, mutta lopulta nainen halusi jäädä asumaan sinne. Eron syyt siis tässäkin epäluotettavuus ja ongelmien aiheuttaminen.
Mies rakastaa lastaan kovin paljon kaikesta huolimatta, ei kadu yhtään sitä lasta. Rakastaa ja juttelee hänelle päivittäin, vaikka näkeekin harvemmin niin pitkän välimatkan takia...Jos nyt suhteenne jatkuu hieman kauemmin, ottaisin yhteyttä noihin naisiin ja kysyisin heidän versiotaan. Veikkaanpa, että olisivat vähän eri mieltä.
Tuo on aina huono merkki, että ongelmat ovat olleet muka vain sen toisen vika.
Tämä!!
Vaikka kuka sanoo mitä niin ap ei voi uskoa, että tässä jutussa ei ole järkeä. Haluatko oikeasti äitipuoleksi parivuotiaalle? Mies ei ole omien sanojensa mukaan halunnut perhettä ja nyt ei halua olla lapsen kanssa kaksin vaikka harvoin näkevät. Mitä todennäköisimmin mies tarvitsee hoitajaa lapselleen ja on saanut sut syyllistettyä tähän hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei vaan halua, että vietät uutta vuotta vapaana...
Voisin melkein epäillä, että päinvastoin. Nimittäin, jos tämä tarina on totta, niin mies on sen verran hulttio, että saattaa jopa jekuttaa ap:n pitämään lapsestaan huolta, kun itse lähtee uuden vuoden viettoon. Muuta ei tarvita, kuin "kipaisen hakemassa meille äkkiä kiskalta vähän herkkuja", ja sen jälkeen ap onkin vieraan lapsen kanssa yksin koko illan ja yön.
Mies ei juo usein alkoholia ja vielä vähemmän käy ulkona juhlimassa. :D Ei tekisi koskaan mitään tuollaista. On vastuullinen isä ja lapsi on hänelle koko elämä. Siitä olen aivan varma.
Ap
Mistä ihmeestä sä sen juomiset ja juhlimiset varmaksi tiedät, jos et ole tuntenut kuin pari viikkoa? Ootko koskaan huomannut, että ihmiset voi vähän niin kuin muunnella totuutta? Odotas vaan kun se lapsen äiti saa kuulla, että tää Vuoden Iskä raahaa panokaverin kämpille kun lapsi on siellä.
En mä vielä haluaisi olla kenenkään äiti tai äitipuoli. Katsotaan vähän vanhempana uudelleen...
Mies haluaa tietenkin viettää lapsensa kanssa aikaa kaksinkin. Lapsi on menossa miehen luokse jo muutaman päivän ennen minua. Emme viettäisi lapsen kanssa aikaa kuin pari päivää vain.
Kyllä mulla epäilykset on alkaneet nousemaan siis sen suhteen millainen mies olisi parisuhteessa, vaikka hän onkin ihana ja rakastavainen, on ahkera ja huolehtivainen mies. Tekee hyvää ruokaa ja meillä on ainakin vielä toistaiseksi melko samanlainen arvomaailma, vaikka itse edustan eri uskontoa kuin hän. Kieltämättä hänestä on alkanut paljastumaan vähän mustasukkaisuuteen taipuvia piirteitä. Olen miettinyt itsekin tuota, että olisi ehkä hyvä kysyä ja tietää myös exien versio tapahtumista.
Muutama on kysynyt, että mistä päin mies on. Tiedän, että tulen saamaan tästä påskaa niskaan, mutta mies on turkkilainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei varmasti halua joulua viettää vieraan ihmisen, vaan isänsä kanssa. Kerkiätte paneskella miehen kans myöhemminkin . Lapseen ehdit tutustua vielä sitäkin myöhemmin.
Minä menen jouluksi omien vanhempien luokse. Tarkoitus on mennä miehen luokse päivää ennen uutta vuotta eli emme vietä joulua yhdessä.
Pikkuvinkki nyt aapeelle. Etene hyvin hyvin rauhallisesti. Et tunne miestä juuri ollenkaan. Mun vinkki on se, että älä mene, vaan mene vasta sitten kun lapsi on poissa. Sano miehelle että haluat edetä rauhassa.
Unohda se lapsi. Ei ole vielä mitenkään realistista tai edes fiksua tutustua kahden viikon ikäiseen tuttavuuteen. Jos mies tuosta pettyy, niin unohda samalla koko tyyppi. Kummallista haluta parisuhteeseen noin lyhyen ajan jälkeen, toki tässäkin voi olla kulttuuriero, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
En mä vielä haluaisi olla kenenkään äiti tai äitipuoli. Katsotaan vähän vanhempana uudelleen...
Mies haluaa tietenkin viettää lapsensa kanssa aikaa kaksinkin. Lapsi on menossa miehen luokse jo muutaman päivän ennen minua. Emme viettäisi lapsen kanssa aikaa kuin pari päivää vain.
Kyllä mulla epäilykset on alkaneet nousemaan siis sen suhteen millainen mies olisi parisuhteessa, vaikka hän onkin ihana ja rakastavainen, on ahkera ja huolehtivainen mies. Tekee hyvää ruokaa ja meillä on ainakin vielä toistaiseksi melko samanlainen arvomaailma, vaikka itse edustan eri uskontoa kuin hän. Kieltämättä hänestä on alkanut paljastumaan vähän mustasukkaisuuteen taipuvia piirteitä. Olen miettinyt itsekin tuota, että olisi ehkä hyvä kysyä ja tietää myös exien versio tapahtumista.
Muutama on kysynyt, että mistä päin mies on. Tiedän, että tulen saamaan tästä påskaa niskaan, mutta mies on turkkilainen.
Ap
En nyt haluaisi yleistää, mutta en alkaisi turkkilaisen miehen kanssa olemaan. Etenkään jos on muslimi.
Alkuvaiheessa osaavat kyllä olla hurmaavia, kuten kaikki muutkin.
Ovat silti pidemmän päälle todella omistushaluisia ja mustasukkaisia. Naisen pitäisi olla kotona ja palvella miestä ja hoitaa lapset. Alkaa aika varmasti vaatimaan sinultakin näitä asioita.
Ja koska eivät pidä naisia tasa-arvoisina kanssaan, ei se miehen jättäminenkään myöhemmin välttämättä onnistu helposti. Ja jos lapsia hankitte, kannattaa muistaa että tyttölapsetkin nähdään ala-arvoisina. Heidän oletetaan siis auttavan vain äitiä kotihommissa, passaavan isää ja mahdollista poikalasta.
Eikä tule nyt rasistilta tämä, vaan kokemuksen äänellä.
Miehiä on moneen junaan, et voi yleistää. Eräs ystäväni seurusteli vuosia turkkilaisen kanssa, eikä tuollaisia ongelmia ollut koskaan. ^^
Juokse ap - ei ole sopiva mies sinulle.
Hei. Älä näyttele mitään lapselle, vaan ole oma itsesi. Tuon ikäiset lapset ovat avoimia ja tulevat helposti juttusille, yleensä. Juttele ja kysele vaikka hänen lempi leluistaan, kaverista. Vietä hetki häneen keskittyen, ihan niin kuin hän olisi siskosi lapsi. Älä ota mitään äitiroolia.
Seksin harrastaminen on ihan normaalia. Kun teette sen hiljaa ja rauhassa peiton alla, niin ei lapsikaan siitä häiriinny tai tajua yhtään mitään. Saanko ihan mielenkiinnosta kysyä onko mies minkä maalainen?