Miten tulla toimeen pienen lapsen kanssa (äitipuoli)?
Olen tapaillut erästä miestä tässä parin viikon ajan. Sovimme, että menen uudeksi vuodeksi hänen luokseen ja viettäisimme myös hänen 2v lapsenkin kanssa aikaa. Lapsi yöpyisi myös miehen luona muutaman yön, ennen kuin palaa äitinsä luokse toiselle puolelle Suomea.
Olen itse melko nuori vielä, vasta 22- vuotias ja mies on 31v. En ole ennen ollut tällaisessa tilanteessa ja siksi mua jännittääkin tosi paljon tavata tuo lapsi. Mitä vinkkejä antaisitte ekaan kertaan? Tiedän, että on hyvä olla oma itsensä, mutta onko jotain muuta mitä tulisi ottaa huomioon?
Mietin myös tuota seksin harrastamista...puhuttiin, että olisi kiva hommailla kunnolla, kun ei ole vielä tilaisuutta ollut siihen. Mielestäni vähän outoa, jos harrastettaisiin seksiä 40m2 yksiösssä, jossa pieni lapsi nukkumassa...
Kommentit (54)
Parisuhteessa on tärkeää tunnistaa omat rajansa. Ei pidä ryhtyä mihinkään, mikä ei ole omien toiveiden mukaista, etenkään kun suhde on ihan uusi.
Nyt toimit kuten mies toivoo. Tukahdutat omat epäilyksesi, koska olet ihastunut. Suostut sellaiseen, mitä pidät omituisena. Huono lähtökohta.
Olet nuori ja kokematon ja miehen imartelu ja rakastumisen osoitukset hivelevät sinua. Mies on vanhempi, kokeneempi ja saa tahtonsa läpi. Sinulla ei ole taitoa eikä kokemusta samaan. Asetelma on epäreilu sinulle. Mies saa mitä haluaa, lastenhoitajankin sinusta lapselleen, kun vain sanoo sinulle että rakastaa, sekä halaa ja pussailee.
No et mitenäkään vielä.
Parin vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Apua, en minä todellakaan luule olevani mikään äitipuoli, vaan musta tuntuu, että mies haluaisi olla jo tasan varma siitä, että tulemme olemaan yhdessä. Hän ei itse näe mitään pahaa siinä, että tutustuisin jo nyt hänen lapseensa. Itseäni taas jännittää ja hieman arveluttaa miten nopeasti kaikki etenee.
Mies vaikuttaa olevan -ja onkin- todella mukava ja ihana. Hän pussailee ja halailee paljon kun näemme, pitää huolta itsestään ja perheestään. On ahkera tekemään töitä, kannustaa minuakin opiskeluun ja sen sellaiseen. Ja joo mies on ulkomaalainen, mitä väliä sillä on?
Lupasin jo mennä sinne hänen luokseen (asumme eri kaupungeissa), hän pettyisi karvaasti, jos en tulisikaan. Siksi kyselinkin vinkkejä siihen, että miten toimia tällaisessa tilanteessa myös sen lapsen kanssa.
Ei hän ole pitänyt hyvää huolta perheestään, kun on eronnut pienen lapsensa äidistä ja on 2-vuotiaalle esittelemässä 2 viikkoa sitten tavanneen vieraan naisen. Ja haluaisi paneskella uutena vuotena, kun hänen pitäisi keskittyä omaan lapseensa!
Jep, tosi huolehtivainen ja välittävä omasta lapsestaan ja perheestään...
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan kun kysyn, mutta onko mies ulkkis? Ei voi olla suomalaisesta kyse, ellei ole täysin epätoivoinen kakopää
Sama tuli mieleen. Seksi on lasta ja perhettä tärkeämpää. Eronnut parivuotiaan lapsensa äidistä tai ehkä ennemminkin äidillä ollut hyvät syyt erota tästä miehestä, joka odottaa parin viikon tapailun jälkeen innolla pääsevänsä kunnolla p*nemaan uutta parikymppistä hoitoaan välittämättä siitä, että oma lapsi nukkuu vieressä.
Kaksivuotias on vielä tosi pieni. Sen ikäiselle riittää kun juttelee vaikka lapsen leluista ja ihailee sen piirustuksia.
Tuon ikäinen ei yleensä leiki mitään yhteisleikkejä mutta tykkää kun vieressä leikitään samaa leikkiä, tätä sanotaan rinnakkaisleikiksi. Esim. jos lapsi ajaa pikkuautolla niin siinä voi ajella vieressä toisella pikkuautolla, mutta mitään juonta leikeissä ei vielä ole.
Jotkut tykkää katsella kirjoja yhdessä, mutta eivät vielä ehkä jaksa kuunnella satuja, kirjaa voikin "lukea" kuvailemalla kuvia tai kysymällä löytääkö lapsi kuvasta vaikka kissan tai mikä eläin kuvassa on.
Miksi mies on eronnut? Mihin edellinen liitto kaatui?
Vierailija kirjoitti:
Apua, en minä todellakaan luule olevani mikään äitipuoli, vaan musta tuntuu, että mies haluaisi olla jo tasan varma siitä, että tulemme olemaan yhdessä. Hän ei itse näe mitään pahaa siinä, että tutustuisin jo nyt hänen lapseensa. Itseäni taas jännittää ja hieman arveluttaa miten nopeasti kaikki etenee.
Mies vaikuttaa olevan -ja onkin- todella mukava ja ihana. Hän pussailee ja halailee paljon kun näemme, pitää huolta itsestään ja perheestään. On ahkera tekemään töitä, kannustaa minuakin opiskeluun ja sen sellaiseen. Ja joo mies on ulkomaalainen, mitä väliä sillä on?
Lupasin jo mennä sinne hänen luokseen (asumme eri kaupungeissa), hän pettyisi karvaasti, jos en tulisikaan. Siksi kyselinkin vinkkejä siihen, että miten toimia tällaisessa tilanteessa myös sen lapsen kanssa.
On sillä. Se selittää tuon kiireen. Usein eronkin. Ja halailun ja nopean sitoutumishalukkuuden.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole tilapäispanosta. Pidämme molemmat tosi paljon toisistamme ja mies etsii/haluaisi vakavan parisuhteen. Olen jopa joutunut kehottamaan rauhassa etenemiseen. Hän siis haluaisi jo seurustella ja haluaisi, että tutustuisiin lapseensakin. Minunkin mielestäni tuo on vähän liian aikaista vielä, mutta sitten toisaalta taas miksi ei kun meillä synkkaakin niin hyvin... ja tuon ikäinen on vielä niin pienikin vielä..
Ap
Mies on jo täysillä perustamassa kanssasi perhettä, johon hänen ajatuksissaan varmasti kuuluu myös lisää lapsia.
Mitä mieltä olisit, jos kyse olisi omasta parivuotiaasta lapsestasi, jonka ex-miehesi samalla tavoin kiirehtien haluaisi tutustuttaa uuteen pari viikkoa tapailemaansa naiseen odottaen kiihkeitä seksisessioita tuon uuden naisensa kanssa yhteisestä pienestä lapsestanne samassa huoneessa välittämättä?
Sä olet niin nuori vielä, että sua on helppo syyllistää. Tuo lause: "Hän pettyisi katkerasti, jollen menekään..." Yhtään et saa välittää nyt miltä tuosta iskästä tuntuu. Sinä ajattelet vain, haluatko sinä vanhan miehen kanssa suhteeseen, johon kuuluu lapsi ja pieni asunto. Onko se unelmasi? Sitähän minäkin.
Onko tuo mies sellainen, että voisit esitellä hänet vanhemmillsei jouluna? Tee se, ja katso, mitä he sanovat.
Kaksi viikkoa ja seksiä jo. Ei sekään kuulosta kovin huolehtivaiselta mieheltä.
Mies ei vaan halua, että vietät uutta vuotta vapaana...
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkainen kahlitsija. Isällä hoidettavana lapsi ja tyttis jonkun muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Antaa pettyä. Ihan varmasti ei pieni lapsikaan halua viettää joulua vieraan ihmisen seurassa.
Lapsi ei varmasti halua joulua viettää vieraan ihmisen, vaan isänsä kanssa. Kerkiätte paneskella miehen kans myöhemminkin . Lapseen ehdit tutustua vielä sitäkin myöhemmin.
Haluat tavata miehen, jolle ihmiset on vaan pelinappuloita?
Huhuu Ap! Tuliko liikaa järjen ääntä tänne, etkä haluakaan enää keskustella. Hyvä juttu, jos huomaat itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin melkein epäillä, että päinvastoin. Nimittäin, jos tämä tarina on totta, niin mies on sen verran hulttio, että saattaa jopa jekuttaa ap:n pitämään lapsestaan huolta, kun itse lähtee uuden vuoden viettoon. Muuta ei tarvita, kuin "kipaisen hakemassa meille äkkiä kiskalta vähän herkkuja", ja sen jälkeen ap onkin vieraan lapsen kanssa yksin koko illan ja yön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin melkein epäillä, että päinvastoin. Nimittäin, jos tämä tarina on totta, niin mies on sen verran hulttio, että saattaa jopa jekuttaa ap:n pitämään lapsestaan huolta, kun itse lähtee uuden vuoden viettoon. Muuta ei tarvita, kuin "kipaisen hakemassa meille äkkiä kiskalta vähän herkkuja", ja sen jälkeen ap onkin vieraan lapsen kanssa yksin koko illan ja yön.
Kyllä se hulttiokin vielä parin viikon tapailun jälkeen jaksaa ap:n kanssa halailla ja leperrellä. Lähinnä kiire saada uusi parisuhde tuo mielikuvan, kuinka ap on kohta maha pystyssä kotona miehen taaperon kanssa ja mies on vapaa tekemään mitä lystää.
Ap, on ihan mahdollista että teillä on hyvä suhde aluilla, mutta on tosi arveluttavaa, että isä tai äiti haluaa esitellä 2-vuotiaalleen 2 viikkoa tuntemansa deitin. Suhtautuisin siksi mieheen varovasti. Älä tee mitään mikä ei tunnu hyvältä, vaikka miehen mielestä se olisi normaalia.
Mutta jos menet tapaamaan lasta niin etene lapsen ehdoilla, tervehdi mutta älä tuputa itseäsi. Katso vaikka mitä hän tekee ja rupea tekemään samaa siinä vierellä (esim. legoilla rakentaminen). Ehkä tämä vierailu kertoo sinulle onko mies ok vai yrittääkö esim. tehdä sinusta lapsenhoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies on eronnut? Mihin edellinen liitto kaatui?
Ap täällä taas linjoilla.
Olen kuullut vain miehen puolen tarinasta, enimmäinen avioliitto (kesti 6 vuotta) kariutui kuulemma siihen, koska nainen olikin kova ryyppäämään. Tämä paljastui vasta, kun he palasivat takaisin Suomeen. Nainen oli muutenkin ollut kuulemma ongelmien aiheuttaja yms...
Nyt viimeisimmän exän kanssa kariutunut pitkäaikainen (4 vuoden) suhde päättyi aika ikävästi kuulemma. Nainen oli lopettanut pillerien syönnin, eikä kertonut tästä miehelleen kuulemma mitään. Ennen tätä nainen oli vonkunut lasta, mutta mies ei ollut vielä valmis. Lapsen synnyttyä nainen halusi muuttaa väliaikaisesti toiselle paikkakunnalle ja raahasi miehenkin sinne mukaan, mutta lopulta nainen halusi jäädä asumaan sinne. Eron syyt siis tässäkin epäluotettavuus ja ongelmien aiheuttaminen.
Mies rakastaa lastaan kovin paljon kaikesta huolimatta, ei kadu yhtään sitä lasta. Rakastaa ja juttelee hänelle päivittäin, vaikka näkeekin harvemmin niin pitkän välimatkan takia...
Jos sinua arveluttaa nopea eteneminen ja että harrastetaan seksiä ekan kerran miehen lapsen ollessa samassa huoneessa, miksi ajattelet että mies on oikeassa? Mikset kuuntele itseäsi? Sinä kirjoitit, että se arveluttaa sinua mutta suostut kun miehestä on normaalia.
Miksi miehen normaalin pitäisi olla sinulle normaali? Jotain ryhtiä nyt ja itsekunnioitusta.